اپتین حافظه‌ جدید اینتل سریع‌ترین SSD جهان معرفی شد

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/08/29
اپتین حافظه‌ جدید اینتل سریع‌ترین SSD جهان معرفی شداینتل حافظه‌ی جدید اپتین خود را به‌عنوان سریع‌ترین SSD جهان معرفی کرد.

با مرگ تدریجی حافظه‌های HDD، شاهد افزایش تنوع انواع حافظه‌های SSD‌ هستیم. در این بین اینتل نیز به عنوان یکی از برترین تولید‌کننده‌های این دسته از محصولات، نسل جدید حافظه‌های اپتین SSD را رونمایی کرد. طبق نتایج منتشر شده، حافظه‌ی ذخیره‌سازی 960 گیگابایتی اینتل اپتین 905P با شکست نمونه‌های اپتین 900P اینتل و 970EVO سامسونگ، لقب سریع‌ترین SSD جهان را به خود اختصاص داد.

حافظه‌های SSD اینتل به لطف فناوری اپتین (Optane) این شرکت، به شکل قابل توجهی سریع‌تر از رقبای خود هستند. حال 905P پا را از این هم فراتر گذاشته و در آزمون PCMark 8 با اختلاف 11 درصدی نسبت به برادر کوچک‌تر خود (اینتل 900P) و 300 درصدی نسبت به سریع‌ترین محصول سامسونگ، خود را به عنوان سریع‌ترین SSD جهان معرفی کرده است.

حافظه‌ی 960 گیگابایتی 905P اینتل از دو ردیف LED آبی رنگ بهره می‌برد که در شرایط کاری به نورپردازی داخل کیس می‌پردازد. به گفته‌ی مدیران اینتل این حافظه حداکثر سرعت خواندن 2.6 و نوشتن 2.2 گیگابایت برثانیه را به همراه دارد. بدین ترتیبت 905P نه تنها سریع‌ترین SSD مخصوص کاربران معمولی است؛ بلکه با شکست نمونه‌ی تجاری P4800X لقب سریع‌ترین حافظه‌ی SSD عرضه شده به بازار را با خود به یدک می‌کشد.

اینتل حافظه‌ی جدید خود را محصولی ایده‌آل برای ورک‌استیشن‌ها می‌داند. هنگامی که پردازنده مشغول به پردازش حجم بالایی از داده‌ها باشد، 905P تفاوت خود را با سایر محصولات موجود در بازار به خوبی نشان خواهد داد.

طبق آزمایش‌های اولیه‌ی نشریه‌ی tom's HARDWARE، در تست‌های مبتنی بر بلوک‌های 128 کیلو‌بایت ترتیبی، حافظه‌ی SSD جدید اینتل عملکرد یکپارچه‌ای در تمام بازه‌ی ترد‌های پردازشی دارد که البته از لحاظ نرخ سرعت نیز در سطح برابری با سایر رقبای مطرح خود است؛ اما در آزمایش بلوک‌های 4 کیلوبایتی تصادفی حافظه‌ی اپتین 905P عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و با اختلاف در صدر سریع‌ترین حافظه‌های بازار قرار گرفت.

اینتل 905P هم‌چنین در شرایط باری ترکیبی و هنگام تبادل اطلاعات کنترلر و سایر حافظه‌ها نیز عملکرد فوق‌ العاده‌ای خود به نمایش می‌گذارد تا بدین ترتیب یکی از گزینه‌های ایده‌ال در دسترس برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای باشد.
advertising