رتیل ها حیوانات خانگی عجیب

خواندنیحیوانات خانگی

- 97/08/20
رتیل ها حیوانات خانگی عجیباکثر مردم با شنیدن کلمه عنکبوت وحشتزده می شوند، چرا که از بچگی به ما یاد داده اند که باید از این موجودات به خاطر ظاهر ترسناک و مضطرب کنندشان بترسیم (البته دلایل منطقی هم برای این کار وجود دارد، بعضی از گونه های عنکبوت ها به شدت سمی و کشنده هستند). اما ترس از رتیل ها تنها به دلیل دانش پایینی است که ما از این گونه جذاب و خاص داریم و جالب است بدانید که بیش از ۹۰۰ نوع ترافوسیدا (شاخه ای از عنکبوت ها که رتیل ها در آن جای می گیرند) وجود دارد. در این مقاله ما به شما نشان می دهیم چرا رتیل ها برای بعضی اشخاص حیوانات خانگی فوق العاده ای هستند و برای بعضی یک کابوس زنده!

چه چیزی باعث می شود که رتیل ها حیوانات خانگی مناسبی شوند؟


به طور کلی رتیل ها حیوانات سخت جانی هستند. در سال های اخیر محبوبیت این گونه ها به طرز چشم گیری افزایش پیدا کرده است چرا که رتیل ها حیواناتی بی صدا هستند که به فضای زیادی احتاج ندارند و تغذیه آن ها هزینه سنگینی ایجاد نمی کند. اکثر آن ها رفتاری مطیعانه دارند که کنترل آن ها را در شرایط خاص و در دست نگه داشتنشان را آسان می کند (هر چند نگه داشتن غیرضروری رتیل ها در دست به دلیل استرسی که به آن ها وارد خواهد شد، توصیه نمی شود).
عواملی که رتیل ها را از چشم شما میندازند (و شاید هم برعکس )

رتیل ها به عنوان حیوان خانگی


۱. شما نیاز به طعمه زنده دارید
آیا مشاهده بلعیده شدن یک طعمه زنده شما را آزار می دهد؟ برای بعضی از صاحبان حیوانات خانگی این مسئله مهمی برای نگرانی نیست اما برای خیلی ها تجربه جالبی نمی تواند باشد. رتیل ها باید به طعمه زنده دسترسی داشته باشند (در بعضی شرایط خاص آنان از طعمه های غیرزنده نیز تغذیه می کنند، برای مثال هنگامی که خیلی جوان هستند). این نکنه به این معنی است که شما به یک تامین کننده قابل اطمینان جیرجیرک یا طعمه های زنده دیگر نیاز دارید (فکر می کنیم در ایران این مسئله مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید).
توصیه می شود که از جیرجیرک های وحشی (که در طبیعت یافت می شوند) استفاده نکنید چرا که پاتوژن ها(به طور کلی هر عاملی که باعث بیماری شود را پاتوژن می نامند) به وفور روی این جیرجیرک ها یافت می شوند و می توانند به رتیل شما صدمه بزنند.
۲. بلند کردن و نوازش کردن آن ها ایده خوبی نیست
اکثر ما وقتی به حیوانات خانگی فکر می کنیم به طور ناخوداگاه یاد بغل کردن آن ها می افتیم، اگر شما این نیاز را به صورت جدی در خود می بینید وقت آن رسیده است که به حیوان خانگی دیگری فکر کنید. اگرچه اکثر رتیل ها گونه های مطیعی هستند، اما اگر شما سعی کنید که آن ها را در دست بگیرید به راحتی می ترسند و امکان دارد از دست شما فرار و سقوط کنند. این نوع سقوط ها در اکثر اوقات برای رتیل ها کشنده است چرا که شکم آن ها به سادگی پاره خواهد شد.
رتیل ها وقتی احساس خطر می کنند موهای شکمی خود را به سمت حمله کننده پرتاب می کنند که در انسان ها باعث ایجاد جوش های دردناک اما موقتی می شوند. همچنین در صورتی که احساس خطر کنند می توانند شما را گاز بگیرند (و این کار را می کنند!). باید به این نکته توجه داشت که هرچند آن ها سمی هستند اما این سم تنها در حالتی برای انسان خطر ساز است که شخص مورد نظر به آن حساسیت داشته باشد.
۳. رتیل ها حرکات نمایشی یا پرسه زنی انجام نمی دهند
آیا شما نیاز به یک حیوان خانگی دارید که حرکات جالبی انجام دهد و بتوانید آن را در خانه رها کنید؟ غیر از اوقاتی که رتیل در حال بلعیدن و دنبال کردن طعمه خود است، اکثر اوقات خود را هیچ کاری انجام نمی دهد (حداقل این چیزی است که بیننده مشاهده می کند و منظور از هیچ کار واقعا هیچ کار است!). در نظر داشته باشید شاید رتیل شما در تراریوم تنبل به نظر برسد اما اگر فرار کند با سرعتی خیره کننده به دنبال پناهگاهی برای مخفی کردن خود می گردد. همیشه توصیه می شود که قفس را در محیطی محدود و ایزوله تمیز نمایید تا رتیل شما نتواند به یک گوشه تاریک خانه فرار کند.
در صورتی که برای شما مهم نیست که تنها رتیل خود را نگاه کنید و تماس خاصی با آن نداشته باشید، رتیل می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
هنوز رتیل را به عنوان حیوان خانگی می خواهید؟
رتیل ها حیوانات خانگی عجیب

پس به این نکات توجه کنید


رتیل های ماده بیش تر عمر می کنند، خیلی بیشتر (چرا باید تعجب کنیم؟!)
رتیل خود را بلند نکنید مگر در شرایط بسیار خاص
اگر با رتیل تماس فیزیکی دارید هرگز بعد از آن نقاط حساسی مثل چشم ها و دماغ را لمس نکنید.
سقوط برای رتیل ها کشنده است (هر چند ارتفاع کوتاه باشد)
هر ۲۴ ساعت غذای باقیمانده داخل تراریوم را تمیز نمایید
ظرف آب بسیار اهمیت دارد
گاز گرفتگی ها کشنده نیستند اما می توانند واکنش های آلرژیک را در پی داشته باشند
همیشه دست های خود را پس از تماس با رتیل بشویید
advertising