طوطی پروتلت نوعی طوطی کوچک و بامزه

خواندنیحیوانات خانگی

- 98/03/13
طوطی پروتلت نوعی طوطی کوچک و بامزهطوطی های پروتلت کوچک و بامزه هستند و نگهداری از آنان نیز ساده و شخصیت مهربان آنان بسیار بزرگتر از بدن‌های کوچکشان است. کسانی که می‌خواهند از این پرنده نگهداری کنند باید زمان کافی برای تعامل و بازی با او در اختیار داشته باشند تا طوطی صمیمیت و اهلی بودن خود را حفظ کند. در صورتی که به این نکات توجه و محیط زندگی مناسبی نیز ایجاد شود، آنان با عشق و علاقه خود پاسخ شما را خواهند داد
طوطی پروتلت نوعی طوطی کوچک و بامزه
پروتلت منقار دودی با نام علمی Forpus modestus یک طوطی بسیار زیبا با جثه ای کوچک به طول 12.5 سانتی متر و وزن تقریبی 35-30 گرم می باشد. این طوطی به طور کلی دارای دو زیر گونه modestus, F.m. eidos می باشد.
گونه ی F.m. modestus نرها دارای بدنی به رنگ سبز تیره می باشند و پیشانی و گونه ی آنها به رنگ سبز زمردی است. ناحیه شکم و کمر یک رده های آبی رنگ دیده می شود. هم چنین پرهای اولیه و ثانویه به رنگ بنفش آبی می باشد . فک بالا مطابق نامگذاری این طوطی خاکستری تیره یا همان دودی می باشد . چشم ها نیز قهوه ای رنگ هستند. ماده ها مشابه نرها هستند با این تفاوت که به جای رنگ آبی کلا رنگ سبز دیده می شود. در این جنس پیشانی ، گونه به رنگ زرد دیده می شوند.
در زیر گونه ی F.m. eidos نرها دارای بدنی سبز کم رنگ هستند و در ناحیه کمر و شکم آبی کم رنگ می باشند در حالی که ماده ها بدنی سبز کم رنگ دارند .
advertising