راه هایی برای سخن ور کردن طوطی

خواندنیحیوانات خانگی

- 97/12/17
راه هایی برای سخن ور کردن طوطیچگونه به طوطی حرف زدن بیاموزیم کاسکو و طوطی سخنگو برای هر کسی بامزه است. همه از اداها و تقلید صدای آنها لذت می برند. اما گاهی آموزش آنها دشوار است. اول از همه باید در انتخاب گونه ی پرنده دقت کنید. برخی گونه ها دیرتر و برخی زودتر حرف می زنند. برخی دیگر اصلا سخنگو نیستند. این مسئله اکثرا با قیمت پرداختی برای پرنده رابطه ای مستقیم دارد. قبل از خرید طوطی به امید حرف زدن این نکته را در نظر بگیرید.
راه هایی برای سخن ور کردن طوطی

چرا طوطی حرف زدن را یاد می گیرد؟


از آنجایی که انسان‌های داخل خانه زبان طوطی را یاد نمی‌گیرند (و یا نمی‌خواهند یاد بگیرند) طوطی شروع به یادگیری زبان اطرافیانش می‌کند. این یک راه بسیار خوب برای طوطی است تا بتواند تا بتواند خود را جزئی از گروه کند. در افکار پرنده، یادگیری زبان خانه راه اصلی برای جلب توجه کردن و رسیدن به نیازهای خود است . طوطی که حرف بزند یا صدایی که در خانه می‌شنود را تقلید کند، در واقع طوطی محسوب می‌شود که به انسان‌های اطرافش علاقه‌مند است، درست مانند یک پرنده‌ وحشی که برای لانه‌سازی، پیدا کردن غذا یا حفاظت در مقابل خطر به پرندگان دیگر علاقه‌مند است.

راه کارهایی برای تعلیم دادن طوطی با کاسکو


- برای آموزش طوطی یا کاسکو به زمان و حوصله ی زیادی نیاز است.
- زمان های سرحالی طوطی را بشناسید
- طوطی های وحشی باید به شما اطمینان کنند. آنها باید به شما عشق بورزند و بدانند شما برای آنها اهمیت قائل هستید
- به صحبت هایتان تنوع بدهید. برای آموزش یک کلمه آن را با تون های مختلف تکرار کنید
- برای آموزش حرف زدن توجه طوطی را جلب کنید. سعی کنید فاصله ی مناسبی با قفس داشته باشید و به او استرس وارد نکنید. کلمات را بارها و بارها تکرار کنید و با او خوش برخورد باشید.
- حیوانات هم مانند انسان ها خلقیات متفاوتی دارند. برخی طوطی ها به حرف زدن علاقه دارند. زود یادمی گیرند. اما برخی دیگر با حرف زدن میانه ای ندارند و زمان نسبتا طولانی تری می طلبد تا به حرف زدن بیوفتند. برای آغاز آموزش سعی کنید از کلمات رایج در خانه و جملات امری کوتاه استفاده کنید.
- از خرید اسباب بازی برای او غافل نشوید. یک تاب و چند گلوله ی رنگی در اختیارش بگذارید. طوطی های شادتر سریع تر یاد می گیرند. بعد از تکرار یک کلمه به او تخمه یا آجیل جایزه بدهید. در صورتی که طوطی شما حرف زشتی یاد گرفته است، از تنبیه او غافل نشوید
advertising