خوراک کروکودیل و تمساح ها حیوانات خانگی بزرگ

خواندنیحیوانات خانگی

- 98/03/01
خوراک کروکودیل و تمساح ها حیوانات خانگی بزرگتمساح واژه‌ای است که برای نامیدن انواع مختلف کروکودیل از جمله کایمن و الیگاتور استفاده می‌شود. در گذشته واژه نهنگ به جای تمساح استفاده می‌شد اما در قرن بیستم نهنگ به واژه‌ای برای نامیدن وال ها تبدیل شد و تمساح جای آن را در معنی کروکودیل گرفت. امروزه بسیاری از اوقات نام تمساح و سوسمار به جای یکدیگر استفاده می‌شوند در حالی که سوسمار نام گروه دیگری از خزندگان، دربرگیرنده مارمولک، بزمجه و... است تمساح جانوری است خزنده دارای چهار دست و پا، در آب به راحتی شنا می‌کند، اما همیشه در آب نمی‌ماند و تخم‌هایش را در خشکی می‌گذارد. این حیوان دارای فک و دندان‌های بسیار نیرومند است و به گروه چهاراندامان از تیره تمساحیان تعلق دارد.
خوراک کروکودیل و تمساح ها حیوانات خانگی بزرگ

تغذیه کروکودیل و تمساح در طبیعت


تمساح اغلب از مهره‌داران دیگر مانند انواع ماهی ها، خزنده ها و پستانداران و بعضی وقت‌ها از بی‌مهرگانی مانند صدفها و سخت‌پوستان با توجه به گونه‌های خود تغذیه می‌کنند. تمساح شجره تاریخی دارد و از زمان های دور وجود داشته و این اعتقاد وجود دارد که از زمان دایناسورها به این طرف تغییرات ناچیزی داشته‌است.غذای تمساح هاو کروکودیل‌ها شامل؛‌ حشره، قورباغه، عنکبوت، جانوران صدفدار، حلزون، پرنده، ماهی، خزندگان دیگر و جانوران پستاندار است. اما این مسئله که از هرکدام این غذاها، چه مقدار می‌توانند بخورند به اندازه، نوع و محل زندگیشان بستگی دارد.تمساح ها و کروکودیل ها ؛‌ حشره ، قورباغه ، عنکبوت ، جانوران صدفدار ، حلزون ، پرنده ، ماهی ، خزندگان دیگر و جانوران پستاندار را می خورند . اما این مسئله که از هر کدام این غذاها ، چه مقدار می توانند بخورند به اندازه ، نوع و محل زندگیشان بستگی دارد .

تغذیه در کروکودیل ها


غذای بچه های بیشتر انواع تمساح ها و کروکودیلها ، حشره است اما به محض اینکه کمی بزرگتر شدند نوزاد قورباغه ، حلزون ، خرچنگ ، میگو و ماهیهایی کوچک را می خورند . هنگامی که بزرگتر شدند شروع می کنند به خوردن، ماهیهای بزرگتر ، پرندگان ، خزندگان و پستانداران کوچک و بزرگ . بالغین آنها نه تنها معده های بزرگتر و اشتهای بیشتری دارند بلکه برای اینکه بتوانند طعمه را بگیرند پوزه های قویتری هم دارند . غذایی که یک تمساح یا کروکودیل می خورد به زیستگاهش بستگی دارد . تمساح ها و کروکودیلهایی که در آب شور مردابها و دهانه رودخانه ها زندگی می کنند از همنوعانشان که در آبهای شیرین زندگی می کنند ، غذاهای متنوع تری می خورند زیرا انواع غذاهای اطرافشان متفاوت است.

نوع ( شکل ) پوزه نیز در تعیین غذا نقش مهمی دارد . از آنجائیکه پوزه های بلند و باریک قادرند آب را کنار زده ، راهی باز کنند و سریعتر و آسانتر از پوزه های پهن و سنگین از میان آب عبور کنند ، بنابراین برای صید ماهی بسیار مناسبند . گریالها و کروکودیلهایی که پوزه های باریک دارند ، تعداد زیادی ماهی میخورند . آنها غذاهای دیگری نیز می خورند زیرا بسیار جانوران فرزی هستند و قادرند با جهش به داخل آب ، پرنده یا جغد نیز شکار کنند . تمساح ها و کروکودیلها که پوزه های پهن و سنگین دارند طعمه های بزرگتر قوی است . نوع پستاندارانی که به عنوان غذا شکار میشوند ؛ به حیات وحش موجود در کشورهایی که زندگی می کنند ، بستگی دارد .
advertising