رابطه گربه با انسان و آیا گربه ها بی چشم و رو هستند

خواندنیحیوانات خانگی

- 97/11/10
رابطه گربه با انسان و آیا گربه ها بی چشم و رو هستندگربه ها به بی وفا و بی چشم و رو بودن معروف هستن، برای همین خیلی از افراد فکر میکنن اونا فقط بخاطر غذا به صاحبشون اهمیت میدن و احساسی بهش ندارن. ولی شواهد خلاف این رو ثابت کرده.
بله، گربه صاحبش را میشناسد!
آیا گربه چهره صاحبش را میشناسد؟
احتمالا گربه ها برای شناسایی صاحبشون از حواس دیگشون کمک میگیرن، نه حس بینایی.
بر خلاف سگ ها، گربه ها در طول تاریخ خودشون اهلی شدن رو ترجیح دادن چون شانس بقا و پیدا کردن غذای اون ها در کنار انسان ها بیشتر بود.پرسه زدن در کنار مزارع آدم ها به اونا این شانس رو میداد که از جوندگانی که آفت مزارع بودن تغذیه کنن و زنده بمونن. البته انسان ها هم از این قضیه بدشون نیومد و اون ها رو در کنار خودشون پذیرفتن.شاید به همین دلیل باشه که برخلاف سگ ها، گربه ها هیچ وقت نیاز پیدا نکردن چهره انسان ها وحالت های اون ها رو تشخیص بدن.
رابطه گربه با انسان و آیا گربه ها بی چشم و رو هستند

آیا گربه ها صدای صاحبشان را میشناسند؟


شواهد نشون میدن گربه ها با صدای صاحب خودشون آشنا هستند در مطالعه درباره گربه هانشان داده شده است که صدای غریبه هایی که اسمشون رو صدا میزدن کاملا نشنیده گرفتن ولی وقتی صاحبشون اسمشون رو صدا میزد، گوش هاشون رو به نشانه توجه به سمت صدا برمیگردوندن و توجه بیشتری نشون میدادن.

آیا گربه ها بوی صاحبشون رو میشناسند؟


قوه بویایی گربه ها قویه. با اینکه به خوبی نیست اما از قوه بویایی آدم ها بسیار قوی تره. مانند حیوانات دیگه، گربه ها هم از قوه بویاییشون برای شناسایی محیط اطرافشون استفاده میکنن. اونا به احتمال خیلی قوی بوی شما رو احساس میکنن و براشون خوشایند و آرامش بخشه.

آیا گربه ها عادت های ما رو میشناسن؟


گربه ها استاد یاد گرفتن الگوهای زندگی ما هستن. دقیقا برای همینه که دقیق میدونن کدوم عضو خونواده و چه ساعتی بهشون غذا میده و سر ساعت میرن سراغ همون شخص. این رفتار اون ها نشون میده حتی در یک خونواده هم بین اعضا تفاوت قائل میشن و یه نفر رو به عنوان صاحبشون بیشتر قبول میکنن. دوست داشتنی ترین کشفی که درباره گربه ها شده اینه که افراد آشنا، به مدت طولانی در حافظه گربه ها باقی میمونن، حتی بعد از چندین و چند سال.برای همین نگران نباشین، درسته که گاهی به نظر میاد گربه شما هیچ اهمیتی بهتون نمیده ولی این کاراش غیرواقعیه، اون شما رو میشناسه و براش مهم هستین. مخصوصا وقتی موقع شام و نهار میشه!
advertising