آموزش ساخت فرفره کاغذی

خواندنیهنرهای دستی

- 98/02/28
آموزش ساخت فرفره کاغذیدرست کردن فرفره کاغذی برای خیلی از ما ها یک خاطره شیرین است .اکنون که تابستان است چرخاندن فرفره کاغذی بسیار لذت بخش خواهد بود.فرفره کاغذی و درست کردن فرفره کاغذی از علاقه های خیلی از کودکان و حتی بزرگسالان است،فرفره کاغذی علاوه بر سرگرمی می تواند جنبه تزینی نیز داشته باشد و از آن برای دکوراسیون اتاق کودک و جذاب کردن محیط اطراف کودک نیز استفاده کنید.فرفره چرخان کاغذی یک بازی بی خطر برای کودکان است که بسیار هم کودکان به آن علاقه دارند..اما چگونه می توانیم فرفره کاغذی را در خانه بسازیم.

وسایل مورد نیاز ساخت فرفره


کاغذ رنگی / سیخ چوبی بامبو / پونز / چسب حرارتی / یک مهره‌ی کوچک / قیچی / الگوی فرفره

روش ساخت فرفره کاغذی


قبل از آنکه شروع به برش فرفره کنید، انتهای غیر تیز سیخ‌های بامبو را در یک لیوان کوچک آب فرو کنید. زمانی که سیخ‌ها مقداری آب به خود جذب کنند، فروکردن پونز در سیخ برای اتصال آن به فرفره راحت‌تر است و در نتیجه چوب نمی‌شکند. وقتی چوب‌ها در حال خیس خوردن هستند الگوی فرفره را روی یک تکه کاغذ ببرید. در هنگام برش الگو مطمئن شوید در جاهایی که الگو نشان می‌دهد با استفاده از پونز سوراخ ایجاد کنید.
آموزش ساخت فرفره کاغذی
زمانی که شکل شما بریده شد، یک پره‌ی فرفره را بلند کرده و پونز را از پشت داخل سوراخ‌ آن فشار دهید. پره بعدی را هم بر روی آن خم کنید و پونز را داخل سوراخ آن پره نیز فروکنید.

تا زمانی که پونز از میان هر چهار پره عبور کرده باشد به فروکردن آن از میان هر پره ادامه دهید. سپس پونزرا از میان سوراخ مرکز فرفره به داخل فشار دهید.

در این مرحله مهره‌ی کوچک را در پونز فرو کنید.

سپس پونز را در انتهای خیس چوب بامبو فشار دهید. اگر لازم باشد می‌توانید به آرامی با چکش روی پونز ضربه وارد نمایید. تا زمانی که سیخ چوبی با مهره‌ی کوچک روی پونز برخورد کند، همچنان پونز را داخل چوب فروکنید.
خیس کردن سیخ چوبی در آب مانع شکستن چوب در آن نقطه می‌شود. اما اگر چوب شما شکاف برداشت نگران نشوید. تنها کمی چسب حرارتی روی آن بزنید تا مطمئن شوید در جای خود باقی می‌ماند.

مراقب باشید روی مهره را چسب نزنید. مهره بین فرفره و سیخ چوبی فاصله ایجاد می‌کند و به فرفره اجازه می‌دهد آزادانه و بدون گیر کردن به چوب در حین گردش، بچرخد.
advertising