زندگی نامه دکتر فرشید یوسفی نویسنده کتاب زندگی نامه بزرگان کرمانشاه

خواندنیزندگی نامه

- 97/09/15
زندگی نامه دکتر فرشید یوسفی نویسنده کتاب زندگی نامه بزرگان کرمانشاهفرشید یوسفی، از ادیبان و پیشکسوتان استان کرمانشاه متولد سال1320، در کرمانشاه است

تحصیلات دکتر فرشید یوسفی


وی تحصیلات خود را هم در همین شهر آغاز کرده . وی فرهنگی بازنشسته‌ و در حال‌حاضر در دانشگاه مشغول به تدریس است. استاد فرشید یوسفی تالیفات متعددی دارد

زندگی نامه بزرگان کرمانشاه


آخرین اثر استاد ، زندگینامه بزرگان، کرمانشاه است. استاد فرشید یوسفی ، از سال 1350 تا 1390 حدود 40 سال روی این کتاب کار کرده و بزرگان کرمانشاه را از قرن اول هجری تا سال 1300 به دنیای ادب معرفی کرده است. این بزرگان از گروه‌ها مختلف از جمله هنرمندان، ادیبان، فضلا، دانشمندان و روحانیون کرمانشاهی بودند که حدود 200 نفر از این بزرگان را از قرن اول تا سیزدهم معرفی کرده است. استاد فرشید یوسفی ، در حال حاضر مشغول نگارش جلد دوم این کتاب هست که بزرگان کرمانشاهی را از سال 1300تا 1393 معرفی می‌کند. در جلد دوم کتاب، بزرگانی که از زندگی‌ آنها منبع و ماخذ کافی در دست نبود و جدیدا بدست رسیده نیز معرفی شده است. چهره‌های شاخص جلد دوم این کتاب استاد آیت‌الله نجومی، استاد آیت‌الله جلیلی، استاد مصطفی پروینی، استاد علی‌اکبر نقی‌پور و استاد بهزاد می باشد . استاد فرشید یوسفی ،اثر دیگری که در دست نگارش دارد کتاب تاریخ طب کرمانشاه، است که در آن به بازشناسی تحولات کرمانشاه در این عرصه می‌پردازد.

آثار دکتر فرشید یوسفی


از دیگر تالیفات استاد فرشید یوسفی، می‌توان به این آثار اشاره کرد: باغ هزار گل، تسکره سخن‌وران استان کرمانشاه، خاک نشینان عشق(مجموعه‌ای از هنر و شعر کرمانشاه و معرفی بزرگان شعر و ادب کرمانشاه)، برگزیده دیوان استاد کریم تمکین کرمانشاهی، برگزیده آثار استاد احمد جلالی گوران، مجموعه شعر کردی و فارسی کرمانشاهی با عنوان «آگرواران» که از آثار شاعران متقدم و متاخر کرمانشاهی تشکیل شده است.

خصوصیات دکتر فرشید یوسفی


خصلت های فردی و انسانی فرشید یوسفی مانند فروتنی و تواضع الگویی برای شاعران جوان کرمانشاهی است که علاوه بر فعالیت حوزه شعر در حوزه تحقیق و تاریخ کرمانشاه قلم توانایی دارد.
advertising