بیوگرافی جک لندن نویسنده سوسیالیست آمریکایی

خواندنیزندگی نامه

- 98/04/15
بیوگرافی جک لندن نویسنده سوسیالیست آمریکاییجک لندن نویسنده آمریکایی در 12 ژانویه سال 1876 در سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا متولد شد.

آثار و زندگی جک لندن


جک لندن نویسنده رمان "آوای وحش" است که بهترین کتابی است که تاکنون درباره حیوانات نوشته شده. او این کتاب را در سال 1903 نوشت این رمان دیدی متفاوت نسبت به حیوانات، احساسات و شادی ها و غم ها و رنج های آنها به ما می دهد و درک ما را از حیات وحش عمیق تر می کند.کتاب های "گرگ دریا" و "سپید دندان" هم از کتاب های مشهور دیگر جک لندن هستند که پس از آوای وحش نوشته شدند. سپید دندان داستان زندگی توله ای از نژاد گرگ و سگ است که از حیات وحش قدم به قلمرو زندگی انسان ها می گذارد و این که چگونه سرانجام کاملاً رام و اهلی می شود.
بیوگرافی جک لندن نویسنده سوسیالیست آمریکایی
جک لندن با وجود عمر کوتاهش مقالات و داستان های کوتاه و بلند دیگری هم نوشت که بسیاری از آنها شگفت آور و غیر عادی به شمار می رفتند. بسیاری از آنها هم از تجربیات خودش سرچشمه می گرفتند.جک لندن در زمان خودش به خاطر کارهای جسورانه ای که انجام می داد هم مشهور بود. به عنوان مثال برای خودش یک کشتی به نام "اسنارک" را طراحی کرد و ساخت و با آن به اقیانوس آرام جنوبی رفت.جک لندن کودکی و نوجوانی سختی داشت. او فرزند نامشروع یک دختر کشاورز ولزی و یک ستاره شناس بود. مادرش و همسر او جان لندن سرپرست های او بودند. جک لندن کودکی پر رنج و فقیرانه ای داشت. بزرگ تر که شد به عنوان ملوان با کشتی به ژاپن رفت. در طول جنگ ژاپن با روسیه و نیز جنگ مکزیک او خبرنگار جنگی بود. آثار جک لندن روایتی از سختی‌های زیست در آمریکای انتهای قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است، تصویر دقیق و پر از جزییاتی که وی از آن جامعه به دست می‌دهد منبعی برای شناخت و مطالعه مردم آمریکا است.

درگذشت جک لندن


جک لندن در سن 40 سالگی درگذشت. برخی می گویند او خودکشی کرد. ولی احتمال بیشتر این است که بر اثر استفاده بیش از حد از مورفین و از کار افتادن کلیه اش فوت شده باشد.
advertising