زندگی نامه شهیده فوزیه شیردل اهل کرمانشاه و شهید شاخص جامعه زنان سال 93

خواندنیزندگی نامه

- 97/11/23
زندگی نامه شهیده فوزیه شیردل اهل کرمانشاه و شهید شاخص جامعه زنان سال 93از دیگر شهدای زن می توان به اسم «فوزیه شیردل» اشاره کرد. شهید فوزیه شیر دل در سال 1338 در شهر کرمانشاه در کانون گرم خانواده ای متدین و مومن متولد گردید . پس از طی دوران طفولیت در سن 7 سالگی به مدرسه رفت و چون در خانواده ای مذهبی رشد کرده بود به نماز خواندن و روزه گرفتن بسیار پایبند بود.

تحصیلات شهیده فوزیه شیردل


دوران ابتدایی و راهنمایی را باموفقیت پشت سر گذاشت ،پس از گرفتن مدرک سیکل وارد بهداری شد.و پس از گذشت سه سال از خدمت در بهداری شهر کرمانشاه به پاوه منتقل شد و در بیمارستان این شهر به عنوان بهیار ایفای نقش کرد.فوزیه با پیام انقلاب اسلامی همگام بود و دوستدار حضرت امام (ره) بود.او پرستار مومن و محجبه ای بود که آشکارا در بیمارستان پاوه اعلام می کرد که:من پیرو امام و خط امام هستم.
زندگی نامه شهیده فوزیه شیردل اهل کرمانشاه و شهید شاخص جامعه زنان سال 93

شهید چمران در وصف رشادت این پرستار شهید نوشت


خداوندا! چه منظره ای داشت این خانه پاسداران! چه دردناک!....
دختر پرستاری که پهلویش هدف گلوله دشمن قرار گرفته بود خون لباس سفیدش را گلگون کرده بود، 16 ساعت مانده بود و خون از بدنش می رفت و پاسداران هم که کاری از دستشان بر نمی آمد گریه می کردند. این فرشته بی گناه ساعاتی بعد در میان شیون و زاری بچه ها جان به جان آفرین تسلیم کرد.

شهادت فوزیه شیردل


سرانجام روز 25مرداد 1358 در جریان حمله گروهک ضد انقلاب دموکرات به بهداری پاوه و محاصره بهداری، در حالی که شهیده فوزیه شیردل مشغول کمک کردن به یاران شهید دکتر مصطفی چمران برای راهنمایی بالگرد بود، مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و پس از گذشت 16 ساعت خونریزی به شهادت می‌رسد. پیکر این شهیده در گلزار شهدای باغ فردوس استان کرمانشاه خاکسپاری شده است.
advertising