اولین کنسرت رسمی ارکستر زهی آرکو برگزار می شود

مجلهموزیک

- 97/10/04
اولین کنسرت رسمی ارکستر زهی آرکو برگزار می شوداولین اجرای رسمی ارکستر زهی «آرکو» به رهبری و مدیریت هنری «ابراهیم لطفی» با ترکیبی از نوازندگان موسیقی کلاسیک ساعت 20 روزهای پنجشنبه 20 و جمعه 21 دی ماه در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود. در این کنسرت رپرتواری با محوریت آثار دوره باروک برای مخاطبان ارائه خواهد شد. «علی جعفری پویان» از شاگردان ارشد ابراهیم لطفی در این کنسرت به‌عنوان کنسرت مایستر حضور دارد.

ابراهیم لطفی از جمله هنرمندان شاخص حوزه موسیقی است که چندی پیش نیز در مراسم «سال نوا» از او قدردانی شد. این هنرمند که از نگاه تعدادی هنرمندان به خلوت گزیده موسیقی کلاسیک کشورمان شهرت دارد سال 1345 در تهران زاده شد. پدرش از شاگردان ویولن ابوالحسن صبا بود. لطفی با تشویق خانواده در 10 سالگی برای تحصیل در موسیقی و رشته نوازندگی ویولن وارد هنرستان عالی موسیقی شد و نزد ماریکو مانوکیان و ابوالقاسم طالب زاده نواختن ویلون را آموخت، سپس تا کارشناسی ارشد موسیقی در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر ادامه تحصیل داد. این هنرمند از 16 سالگی برای نواختن ویولن وارد ارکستر سمفونیک تهران و صدا و سیما شد و با ارکسترهای موسیقی گوناگونی همکاری و سپس به تدریس در هنرستان‌های موسیقی، دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و دپارتمان موسیقی دانشگاه تهران پرداخت.

ابراهیم لطفی در سال 1375 «گروه کوارتت زهی تهران» را بنیان نهاد که از گروه‌های موسیقی کلاسیک ایران است. لطفی همچنین رهبری ارکستر زهی فرهنگسرای نیاوران را در سال 1380 برعهده داشت و آثاری از موسیقیدانان بزرگ جهان را اجرا کرد
advertising