عدم تمایل امیر کریمی خواننده موسیقی پاپ به حضور در تلویزیون

مجلهموزیک

- 97/08/27
عدم تمایل امیر کریمی خواننده موسیقی پاپ به حضور در تلویزیونامیر کریمی خواننده موسیقی پاپ با اشاره به جهت‌گیری‌های فرهنگی در چند سال اخیر گفت: به‌هرحال هنرمندان نسل‌های پیش از ما زحمات بسیاری را متحمل شده بودند تا موسیقی پاپ به ما برسد. به نظر من مهم‌ترین مسئله که تعیین‌کننده جهت‌گیری‌های هنری هر کشوری است، فرهنگ آن جامعه است و به‌نوعی فرهنگ تعیین می‌کند که تولیدات هنری به چه سمت و سویی حرکت کنند، اما در جوامع درحال‌توسعه رها کردن تولیدات هنری به حال خود باعث می‌شود سر از بیراهه‌ای در می‌آورد که عجالتاً ما در آن قرار گرفته‌ایم.
وی افزود: سال‌ها پیش من آلبوم "غریبه" را کار کردم که هنوز قطعاتی از آن آلبوم مثل "فردا" و "تهران"پخش می‌شود و به همراه ناصر عبداللهی قطعه‌ای را تحت عنوان "ای دوست" کار کردم. با وجود این که سال‌ها از تولید این قطعه می‌گذرد، همچنان جزو آثار پرطرفدار به شمار می‌آید. فکر می‌کنم علت اصلی موفقیت این آثار استحکام در شعر و موسیقی آن باشد. زمانی که من فعالیت‌های هنری‌ام را شروع کردم به موسیقی کاملاً هنری و ارزشی نگاه می‌شد و صداهای خواننده‌ها تماماً منحصربه‌فرد و خاص بود و خبری از عشوه‌های تصنعی و ناله‌های درمانده نبود.
این هنرمند با اشاره به حضور کمرنگ خود در رسانه ملی توضیح داد: من حدود پنج سال است که با تلویزیون کار نکردم. در آن زمان من و سایر هنرمندان موسیقی تولید می‌کردیم و برای پخش در اختیار رسانه قرار می‌دادیم، اما از زمانی به بعد اوضاع تغییر کرد و هرگز تمایل به انجام چنین کاری نداشتم، به این دلیل که معتقدم شأن هنرمند باید حفظ شود. امروزه رسانه‌ها به‌جای صرف هزینه برای تولید آثار هنری مبالغ هنگفتی را برای پخش و معرفی آثار جوانان جویای نام و عمدتاً نابلد طلب می‌کنند. در این سال‌ها بارها توسط دوستان برنامه‌ساز به شبکه‌های مختلف تلویزیونی دعوت شده‌ام، اما همان‌طور که گفتم هیچ تمایلی برای حضور در برنامه‌های تلویزیونی ندارم، گرچه هنوز معتقدم تلویزیون می‌تواند رسانه‌ی اصلی کشور باشد ولی نه با این رویکرد.
advertising