نظر مجتبی کبیری در مورد فضای تکراری موسیقی پاپ

مجلهموزیک

- 97/08/24
نظر مجتبی کبیری در مورد فضای تکراری موسیقی پاپمجتبی کبیری خواننده پاپ کشور ،در مورد موسیقی گفت:موسیقی پاپ ما درگیر تکرار شده است.این خواننده افزود: یک قطعه مورد توجه مردم قرار می‌گیرد و همه سعی می‌کنند از روی همان قطعه تقلید کنند. گروه‌های پاپ یک سری قالب‌های تکراری را دوباره اجرا می‌کنند و این کار را بدون اینکه تحصیلات آکادمیک داشته باشند انجام می‌دهند.
کبیری تأکید کرد: موسیقی پاپ امروزه فقط یک ریتم دارد و همه از یک فضای تکراری استفاده می‌کنند. متأسفانه بیزینس‌محوری در موسیقی پاپ بیداد می‌کند و همه دنبال پول هستند و اصلاً به دنبال هنر نیستند، یعنی یک خواننده پاپ حاضر است 20 سانس کنسرت برگزار کند و فقط پول بگیرد و اصلاً به فکر کیفیت نیست.
او خاطرنشان کرد: البته بعضی از خوانندگان و آهنگسازان به این شیوه کار نمی‌کنند بلکه به‌خوبی کار خود را انجام می‌دهند.
این خواننده در پایان گفت: متأسفانه بعضی از خواننده‌های پاپ روی اصول پیش نمی‌روند و به همین دلیل است که بسیاری از قطعات پاپ ماندگار نمی‌شود.
مجتبی کبیری در دهه 1370 وارد موسیقی پاپ شد و در دهه 1380 همه‌گیر شد. اولین آلبوم او «ساز مخالف» نام داشت. کبیری در سال‌های بعد از آن پرکار بود اما تدریجاً فعالیتش کم شد. در سال 1394 او با آلبوم «اتاق ساکت» دوباره به عرصهٔ موسیقی ایران بازگشت.
advertising