علت برگزار نشدن مراسم سالروز درگذشت مرتضی پاشایی

مجلهموزیک

- 97/08/23
علت برگزار نشدن مراسم سالروز درگذشت مرتضی پاشاییخانواده مرتضی پاشایی خواننده فقید موسیقی پاپ چهارشنبه 23 آبان ماه با انتشار بیانیه ای از برگزار نشدن مراسم چهارمین سالروز درگذشت این هنرمند و صرف هزینه های این برنامه به امور خیریه خبر داد.
در بیانیه خانواده مرتضی پاشایی آمده است: «آبان ماه سال روز پرواز آسمانی مرتضی پاشایی هنرمند، آهنگساز، نوازنده وخواننده محبوب کشورمان را از عرصه تیره خاک به عالم تابناک افلاک گرامی می داریم.
با توجه به صلاحدیدی که در نظر گرفته شده، مراسم چهارمین سالگرد درگذشت زنده یاد مرتضی پاشایی برگزار نمی‌ شود و تمامی هزینه‌های این مراسم چند برابر بیشتر به خیریه اهدا می‌شود.
دوستان و طرفداران گرامی می‌توانند روز چهارشنبه بیست و سوم آبان هر ساعتی که تمایل دارند تشریف بیاورند با قرائت فاتحه و درود به روح پاکش یادش را گرامی می‌داریم.»
مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ،در 23 آبان سال 93 در سن 30 سالگی بر اثر بیماری سرطان معده ،پس از ماهها مبارزه در بیماسرتان بهمن تهران دار فانی را وداع گفت.
او دانشجوی رشتهٔ گرافیک بوده و از کودکی به موسیقی علاقه داشته‌است. موسیقی را از چهارده‌سالگی با نواختن گیتار آغاز کرد.مرتضی پاشایی از سال ۱۳۸۹ با انتشار اینترنتیِ قطعات خود شروع به کار کرد. او با قطعهٔ «یکی هست» به شهرت رسید.
پاشایی ترانهٔ «عصر پاییزی» را برای مجموعهٔ تلویزیونی به همان نام ساخته‌بود که مسئولان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به آن اجازهٔ پخش ندادند. پاشایی نیز «عصر پاییزی» را در اینترنت منتشر کرد که به یکی از محبوب‌ترین ترانه‌های او تبدیل شد. او همچنین ترانهٔ «نگران منی» را به‌عنوان تیتراژ برنامهٔ تلویزیونیِ ماه عسل سال 93 اجرا کرده‌بود و ترانه «مثل شیشه» و «تو راست میگی» را برای فیلم مثل شیشه خواند.

آلبوم های زنده یاد مرتضی پاشایی:


1391: یکی هست
1392: گل بیتا
1394: اسمش عشقه
advertising