گروه پاپ پسرانه بریتانیایی وان دایرکشن

مجلهموزیک

- 97/12/06
گروه پاپ پسرانه بریتانیایی وان دایرکشنوان دایرکشن (به انگلیسی: One Direction) یک گروه پاپ پسرانه بریتانیایی-ایرلندی است که در سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد. نایل هوران، لیام پین، هری استایلز و لوئی تاملینسون اعضای اصلی این گروه هستند. زین مالک در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ از این گروه جدا شد.

البوم های گروه وان دایرکشن


نها با انتشار آلبوم همه شب بیدار (up all night)در نوامبر سال ۲۰۱۱ به شهرت بیشتری دست پیدا کردند. این آلبوم برای اولین بار در تاریخ و در نخستین هفته پخش در آمریکا، در صدر جدول پرفروش‌های موسیقی این کشور قرار گرفت. آلبوم دوم آن‌ها مرا به خانه ببر (take me home)در نوامبر ۲۰۱۲ منتشر شد و این آلبوم نیز فروش بسیار خوبی داشت. نام سومین آلبوم آنها، خاطرات نیمه‌شب(midnight memories) نام دارد که در نوامبر ۲۰۱۳ منتشر شد. این گروه تک آهنگ جدید خود را به نام «ضد آتش» (fire proof)را در ۹ سپتامبر ۲۰۱۴ وارد بازار کرد. آلبوم چهارمشان به نام چهار(four) در تاریخ ۱۷ نوامبر وارد بازار شد. این گروه لقب بهترین بوی بند جهان را دارد. آلبوم جدید آن‌ها به اسم ساخته شده در بامداد (Made in the A.M) در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شد که دارای ۱۷ ترک می‌باشد. این آلبوم، اولین آلبوم آن‌ها بدون حضور زین می‌باشد. الان اعضای این گروه به صورت تک به تک کار می‌کنند.

تاریخچه گروه وان دایرکشن


در سال ۲۰۱۰، نایل، لویی، هری، لیام و زین به صورت کاندیدهای جداگانه در هفتمین فصل از مسابقهٔ خوانندگی ایکس فاکتور بریتانیا شرکت کردند. آن‌ها در ابتدا شکست خوردند ولی با پیشنهاد داوران سایمن کاول و نیکول شرزینگر، در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۰ در استودیو ومبلی به عنوان گروه شناخته شدند و به مرحله بعد راه پیدا کردند. نام گروه توسط هری استایلز عضو این گروه انتخاب شد. آن‌ها در مرحله خانه داوران آهنگ تورن را خواندند و در نهایت به اجراهای زنده در ایکس فاکتور راه پیدا کردند اما در هفتهٔ نهایی سوم شدند. در این مدت آن‌ها طرفداران بسیاری در سراسر انگلستان بدست آوردند.

آنها آهنگ برای همیشه جوان را برای پیروزیشان در ایکس فاکتور حاضر کرده بودند که موفق به انتشار رسمی آن نشدند. اما مدتی بعد این آهنگ در سطح اینترنت لو رفت. چندی بعد آن‌ها با سایکو ریکوردز که از دارایی‌های سایمن کاول است قرار داد بستند و در دسامبر سال ۲۰۱۵ قرارداد خود را با مودست تمام کردند.

همه شب بیدار


همه شب بیدار عنوان اولین آلبوم استودیویی گروه انگلیسی-ایرلندی وان دایرکشن است که در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۱ با پشتیبانی سایکو میوزیک منتشر شد. وان دایرکشن پس از کسب مقام سوم در فصل هفتم از سری رقابت‌های ایکس فاکتور شروع به ضبط اولین آلبوم استودیویی خود با عنوان همه شب بیدار کرد که در کشورهای سوئد، بریتانیا و ایالات متحده ضبط شد که با استقبال جهانی روبرو گشت و در هفتهٔ اول انتشار این آلبوم توانست در جدول فروش ۱۶ کشور انگلیسی زبان رتبهٔ اول را کسب کند. وان دایرکشن تا دسامبر سال ۲۰۱۲ موفق به فروش ۴٫۵ میلیون نسخه از این آلبوم شد که در نوبه خود بی‌نظیر بود. همچنین این آلبوم از بین پرفروشترین آلبوم‌های سال ۲۰۱۲ در رکوردهای جهانی گینس رتبهٔ سوم را کسب کرد. قابل ذکر است که این آلبوم در سال ۲۰۱۱ عنوان پرفروشترین آلبوم سال بریتانیا را از آن خود کرد.

مرا به خانه ببر


بعد از انتشار آلبوم موفق همه شب بیدار، دومین آلبوم استودیویی این گروه پر طرفدار در ۹ نوامبر ۲۰۱۲ با پشتیبانی سونی میوزیک با عنوان مرا به خانه ببر منتشر شد. بیشتر تراک‌های این آلبوم بر خلاف آلبوم قبلی توسط اعضای گروه نوشته شد. این آلبوم نیز مانند آلبوم پیشین بزودی موفقیت‌های بزرگی بدست آورد. در هفتهٔ اول انتشار در جدول فروش ۳۵ کشور انگلیسی زبان عنوان آلبوم مرا به خانه ببر در رتبهٔ نخست به چشم می‌خورد.

این آلبوم اولین آلبوم غیرآمریکایی بود که توانست رتبهٔ اول جدول بیلبورد ۲۰۰ را از آن خود کند و به رکورد آلبوم گروه دنیتی کین با عنوان به خانه دال خوش آمدید دست یابد. هم چنین وان دایرکشن اولین گروه در تاریخ موسیقی آمریکا بود که در یک سال دو آلبوم آن‌ها در بین ۱۰ آلبوم پرفروش آمریکا قرار گرفت و بدین ترتیب دو آلبوم همه شب بیدار و مرا به خانه ببر به ترتیب سومین و پنجمین آلبوم پرفروش سال ۲۰۱۲ آمریکا شدند. این آلبوم در مراسم سالانه جایزه موسیقی آمریکا سال ۲۰۱۳ توانست با پشت سر گذاشتن رقبای خود یعنی آلبوم سرخ از تیلور سوئیفت و آلبوم تجربه ۲۰/۲۰ از جاستین تیمبرلیک محبوب‌ترین آلبوم پاپ راک لقب بگیرد.

البوم های دیگر


خاطرات نیمه‌شب عنوان سومین و آخرین آلبوم استودیویی گروه وان دایرکشن است که در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۳ با پشتیبانی سایکو میوزیک، کلمبیا رکوردز و سونی میوزیک منتشر شد. این آلبوم هم‌اکنون ۴ میلیون نسخه فروش داشته‌است که یک رکورد فوق‌العاده از این گروه بریتانیایی-ایرلندی است. you and i-story of my life-best song ever و midnight memories آهنگ‌های ویدئو دار این آلبوم هستند.

آلبوم چهارم آن‌ها با نام Four (چهار) نیز در نوامبر ۲۰۱۴ منتشر شد.این آلبوم در چارت uk اول شده و در ساعات اول فروش خود در ۵۷ کشور اول بوده‌است.
این آلبوم ۱۶ قطعه دارد و دو موزیک ویدئو با نام‌های استیل مای گرل (steal my girl) و نایت چنجز(night changes) دارد. اسم این آلبوم را نایل به خاطر چهارمین آلبوم واندایرکشن روی آن گذاشت
ساخته شده در بامداد

آلبوم پنجم آن‌ها با نام Made In A.M در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ منتشر شد. این آلبوم شامل ۱۷ قطعه می‌شود و سه موزیک ویدئو به اسم history و drag me down و perfect دارد واین اولین آلبوم آن‌ها بعد از جدایی زین مالیک از گروه است. آن‌ها پس از انتشار آلبوم خود تا سال ۲۰۱۷ هیچ فعالیتی ندارند گفته‌اند بعد از ۵ سال فعالیت و انتشار ۵ آلبوم این چیز طبیعی است و به هیچ وجه قرار نیست گروه از بین برود. تور آن د رود اگین در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ پایان یافت و لیام پین در اجرای آخر این تور قول داد که استراحت آن‌ها به هیچ وجه به معنای از بین رفتن گروه نیست و بقیه اعضا هم این حرف را تأیید کرده‌اند.

آلبوم های گروه وان دایرکشن


Up All Night (۲۰۱۱)
Take Me Home (۲۰۱۲)
Midnight Memories (۲۰۱۳)
Four (۲۰۱۴)
ساخته‌شده در بامداد (۲۰۱۵)

تورها
تور همه شب بیدار(۲۰۱۱–۲۰۱۲)up all night
تور مرا به خانه ببر (۲۰۱۳)take me home
تور جایی که ما هستیم (۲۰۱۴)where we are
دوباره در راه one the road again
advertising