از اجرای آثار انقلابی همایون رحیمیان تا اجرای قطعات خاطره انگیز

مجلهموزیک

- 97/11/09
از اجرای آثار انقلابی همایون رحیمیان تا اجرای قطعات خاطره انگیزبرنامه های معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی تشریح شد.

«محمد اله‌یاری فومنی» -دبیر ستاد چهل سالگی انقلاب اسلامی معاونت امور هنری- گفت: «چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای بررسی دستاوردهای فرهنگی، هنری است و معاونت امور هنری با توجه به تنوع و گستردگی حوزه ها از چند ماه قبل برنامه ریزی و طراحی برنامه های چهل سالگی انقلاب اسلامی را در تعامل و همکاری با ادارات کل و دفاتر معاونت و جشنواره های بین المللی تئاتر فجر، جشنواره موسیقی فجر، جشنواره هنرهای تجسمی فجر و جشنواره بین المللی مد و لباس فجر آغاز کرد که بیش از 30 رویداد و برنامه به این مناسبت برگزار می شود.»

به گفته‌ی اله‌یاری در این زمینه برنامه‌هایی در زمینه هنرهای نمایشی، موسیقی، هنرهای تجسمی، مد و لباس و دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری هماهنگ شد که تعدادی از این برنامه ها اجرا شده است و بخشی دیگر نیز تا پایان بهمن ماه در جشنواره های فجر یا خارج از جشنواره انجام می شود: «بخشی از برنامه ها بررسی کارشناسی و ارزیابی هنر پس از انقلاب در حوزه های تئاتر، موسیقی، آموزش هنر، مد و لباس و هنرهای تجسمی است و برنامه هایی نیز به مناسبت چهل سالگی با موضوع انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد.»

دبیر ستاد چهل سالگی انقلاب اسلامی معاونت امور هنری درباره برنامه های حوزه موسیقی گفت: «قرار است همزمان با افتتاح جشنواره موسیقی فجر در روز 24 بهمن ماه، قطعات موسیقی انقلابی آثار «همایون رحیمیان» توسط ارکستر ملی ایران، اجرا شود. از 24 تا 29 بهمن در تالار سوره حوزه هنری نیز شادیانه‌های موسیقی اقوام و نواحی ایران به مناسبت جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌شود. از دیگر برنامه های این بخش، اجرای قطعات موسیقی انقلابی خاطره انگیز همچون ایران، ای سرای امید و کاروان شهید توسط گروه همنوازان سایه ارغوان، روز پنجشنبه 25 بهمن، در تالار ایوان شمس(ساعت 19) است. برنامه گفت و شنید رادیویی در گفتمان موسیقی فجر با بررسی «موسیقی پس از انقلاب اسلامی» 24 تا 29 بهمن هر شب از ساعت 20 تا 21 در رادیو گفت‌وگو با حضور کارشناسان و صاحب نظران، پخش می‌شود. قدردانی از هنرمندان موسیقی انقلاب در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر برنامه دیگر حوزه موسیقی در چهل سالگی انقلاب است.»

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری درباره برنامه های این دفتر به مناسبت چهل سالگی انقلاب گفت: «قرار است همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، چهلمین و چهل و یکمین هنرستان هنرهای زیبای ایران در شهرهای کرمان و قزوین افتتاح شود. از دیگر برنامه های این دفتر بازآفرینی قطعات موسیقی انقلاب اسلامی توسط ارکستر سازهای بادی تهران است. همچنین پنج نشست در سرای اهل قلم با موضوع آموزش هنر پس از انقلاب اسلامی برگزار می شود. آموزشگاه های آزاد هنری نیز در ساخت و اجرای سرودهای انقلابی همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب، همکاری خواهند داشت و اعطای نشان چهل سالگی به معلمان شاخص و موثر عرصه هنر بعد از انقلاب اسلامی نیز برنامه های دیگر دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در چهل سالگی انقلاب است.»
advertising