جشنواره بین المللی موسیقی امسال در 7 استان کشور برگزار خواهد شد

مجلهموزیک

- 97/09/30
جشنواره بین المللی موسیقی امسال در 7 استان کشور برگزار خواهد شداولین نشست هماهنگی ستادهای اجرایی جشنواره فجر در سال جاری با حضور «حسین انتظامی» دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، مدیران کل هنری و دبیران اجرایی و مدیران روابط عمومی های جشنواره بین المللی فجر برگزار شد. در این نشست که با هدف هم افزایی ستادهای اجرایی جشنواره های بین المللی فجر برگزار شد، دبیران جشنواره های فجر گزارشی از فعالیت ها و اقدامات حوزه کاری خود ارائه دادند.
همچنین در این نشست بر هماهنگ بودن این ستادها در حوزه فعالیت های رسانه ای با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید شد.

در ابتدای این نشست انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست سازمان سینمایی بر هم افزایی ستادهای اجرایی جشنواره های فجر با هدف همکاری های مشترک تاکید کرد: «ترکیب داوران در انتخاب آثار منجر به اعتمادآفرینی می‌شود.»‌

انتظامی همچنین با تاکید بر هماهنگی ستادهای اجرایی با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «چاره اندیشی مشترک سیاست اصلی رسانه‌ای و ارتباطی وزارتخانه با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی است. سیاست اصلی رسانه‌ای نیز باید اطلاع‌رسانی پیش‌دستانه باشد. با توجه به سیاست های شفاف سازی، لازم است تمام اطلاعات اقداماتی که در این زمینه صورت می گیرد ظرف 45 روز اطلاع رسانی شود. امسال در برگزاری جشنواره‌های فجر با توجه به شرایط حاکم بر کشور نیاز بیشتری به آرامش داریم و این نکته باید مورد توجه برگزارکنندگان جشنواره‌ها باشد.»‌
انتظامی با تاکید بر نظم در اقدامات گفت: «هر چقدر فعالیت‌ها و اقداماتمان منظم‌تر باشد کارهایمان قابل دفاع‌تر است.اقداماتی که به مناسبت چهل سالگی انقلاب در این جشنواره ها صورت می گیرد باید به گونه‌ای باشد که در شأن انقلاب باشد.»

بر اساس اعلام دبیر جشنواره بین المللی موسیقی فجر، امسال برای اولین بار جشنواره موسیقی فجر دارای آیین نامه شد و در این دوره از برگزاری جشنواره بر استفاده و بهره‌گیری از آثار هنرمندان و آهنگ سازان ایرانی در ارکستر ملی و سمفونیک تاکید شده است.
بیش از ٣٠٠ گروه موسیقی در حوزه های مختلف تاکنون آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.

جشنواره بین المللی موسیقی امسال در 10 سالن در تهران و 7 استان کشور برگزار خواهد شد.
advertising