حقایقی جالب در مورد انیمیشن های معروف والت دیزنی

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/09/19
حقایقی جالب در مورد انیمیشن های معروف والت دیزنیشرکت والت دیزنی یکی از بزرگ‌ ترین شرکت‌ های رسانه‌ ای و سرگرمی جهان شناخته می‌ شود. این شرکت در 16 اکتبر 1923 توسط والت دیزنی و با مشارکت برادرش روی اولیور دیزنی، در قالب یک استودیو کوچک انیمیشن‌ سازی تأسیس شد. شرکت والت دیزنی بسرعت توسعه پیدا کرد و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ ترین استودیوهای هالیوود به شمار می رود.
به بهانه سالروز تولد والت دیزنی بنیان گذار کمپانی حقایقی جالب از انیمیشن های این شرکت را درج کرده ایم:

پرنسس های مثبت انیمیشن های دیزنی


یکی از نکات جالب توجه در انیمیشن های دیزنی ویژگی پرنسس های مثبت و منفی است. اگر توجه کرده باشید هیچ کدام پرنسس های مثبت ناخن های بلند ندارند چون تنها وجه تمایز میان شخصیت های مثبت و منفی ناخن های بلند شخصیت های شرور است.. به عبارتی داشتن ناخن یعنی شرارت شخصیت.
حقایقی جالب در مورد انیمیشن های معروف والت دیزنی

کارتون سیندلا


سوالی که هیشه ذهن مخاطبان را درباره این سریال به خود مشغول می کرد این بود که چرا شاهزاده برای پیدا کردن دختری که عاشقش شده تمام شهر را می گردد و کفش راروی پای همه دختران شهر امتحان می کند؟ در حالی که اگر او را دوست داشته باید ظاهر او حتی رنگ موی سیندرلا در ذهنش باقی می ماند.

انیمیشن شیرشاه


سازندگان کارتون شیرشاه متهم به تقلید از کارتونی به نام کیمبا شیر سفید شدند. این انیمیشن در سال 1960 پخش می شد.

کارتون کتاب جنگل


قرار بود گروه موسیقی بیلتز صداپیشه 4 کرکس کارتون کتاب جنگل باشند اما جان لنون مخالفت کرد. با این حال کرکس ها دقیقا شبیه به اعضای این گروه ساخته شدند.

انیمیشن تارزان


نکته ای خیلی جالب است این است که بسیاری از شخصیت های کارتونی در انیمیشن های دیزنی با هم فامیل هستند. مثلا هنگامی که کشتی پادشاه و ملکه آرندل پدر و مادر السا در دریا غرق شدند همه فکر کردند که آن ها مرده اند اما آن ها به یک جزیره افتادند و در آن جا یک خانه درختی ساختند. سپس ملکه پسری به دنیا آورد. پس از مدتی یک پلنگ به آن ها حمله کرد و همه اعضای خانواده به جز پسر کوچک خانواده مردند. آن پسر کوچک تارزان نام داشت.
advertising