فیلم سینمایی کنجان چم اولین فیلم یاسمن نصرتی در جشنواره مقاومت

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/09/16
فیلم سینمایی کنجان چم اولین فیلم یاسمن نصرتی در جشنواره مقاومت

زمان اکران فیلم سینمایی کنجانچم


فیلم سینمایی «کنجان‌ چَم» برای اولین بار در جشنواره بین‌‌ المللی فیلم مقاومت نمایش داده شد. کارگردان فیلم در خصوص اکران عمومی فیلم گفت: هنوز با پخش‌کننده‌ای در خصوص نمایش عمومی فیلم صحبت نکرده‌ایم، ولی با توجه به آنکه فیلم اولم است و همچنین بازیگر چهره و مشهور در فیلمم نیست، فکر می‌کنم متأسفانه برای بحث پخشِ فیلم با مشکلات و موانعی مواجه شویم.

ژانر فیلم سینمایی کنجانچم


این فیلم سینمایی در ژانر دفاع مقدس ساخته شده است.

داستان فیلم سینمایی کنجانچم


کارگردان این فیلم درباره داستان آن توضیح داده است که داستان فیلم برگرفته از داستان های واقعی است و به نوعی برگرفته از زندگی خودش است.
داستان فیلم درباره سال های دفاع مقدس در یکی از روستاهای استان ایلام است که مورد محاصره نیروهای بعثی قرار می‌گیرد در حالی که علاوه بر رزمندگان، تعداد زیادی خانم و فرزند خردسال هم بین ‌شان است. در این بین مقاومت افراد و جان فشانی های آن ها داستان های زیبایی را رقم می زند.
نام فیلم از روستایی گرفته شده که از توابع بخش مرکزی شهرستان مهران در استان ایلام است.

اسامی بازیگران فیلم کنجانچم


بازیگران کنجان چم رضا اخلاقی‌‌ راد، محیا دهقانی، کامران ساعد، شیرین عطاالهی، نازلی صادری، رضا جهانی، احمد داودی و سهیل برخورداری هستند.

کارگردان فیلم کنجانچم


کارگردان این اثر یاسمن نصرتی است و اولین فیلم سینمایی بلند او است.
او در خصوص مشکلات تولید فیلم گفته است که 4 سال ساخت این فیلم زمان برد و عمر مرا گرفت. چون هیچ تهیه کننده ای حاضر به سرمیاه گذاری در این فیلم نبود. آن ها بهانه‌های مختلفی می‌آوردند، عده‌ای می‌گفتند فیلم پرفروشی نخواهد شد. عده دیگری هم می‌گفتند "تعصبی و «کوردیسم» داری به قضیه نگاه می‌کنی، مخاطب پس می‌ زند. نمی‌دانم چرا؟ شاید به‌خاطر آن‌که فیلم اولم بود یا چیز دیگر، نمی‌دانم، تا آنکه بالاخره بنیاد سینمایی فارابی پس از یک مدت نسبتاً طولانی پذیرفت که حمایت کند و فیلم را بسازیم.
advertising