پاسخ معاون فرهنگی دانشگاه اراک نسبت به حواشی اکران فیلم دارکوب

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/09/15
پاسخ معاون فرهنگی دانشگاه اراک نسبت به حواشی اکران فیلم دارکوبمدتی پیش فیلم سینمایی "دارکوب" در یکی از دانشگاه های اراک به نمایش درآمد. اما اکران این فیلم حاشیه هایی در پی داشت و موجب سروصدای در فضای مجازی شد. این فیلم با چراغ روشن در سالن نمایش داد شد و در فضای مجازی این گونه اعلام شد که به علت حضور همزمان دختران و پسران دانشجو در سالن چراغ ها را خاموش نکرده اند. البته این موضوع یکی از حاشیه ها بود. خبر دیگری که جنجالی شد این بود که این فیلم بدون اجازه تهیه کننده در دانشگاه اراک اکران شده است.
بعد از این خبر و واکنش های منفی که با این موضوع نشان داده شد.
علیرضا بهرامی معاون فرهنگی دانشگاه اراک توضیحاتی را ارایه داد و با تکذیب این خبر اظهار کرد: در طول سال تحصیلی حداقل 60 فیلم در این دانشگاه اکران می شود و در سال تحصیلی جاری در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه اراک که محل اکران فیلم دارکوب بوده حداقل 15 فیلم اکران شده است.
وی اظهار کرد: براساس گفته دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک، اجازه اکران اخذ شده بوده است، اما گویا تهیه کننده فیلم از این موضوع اطلاع نداشته و وقتی دبیر انجمن با او صحبت کرده گفته است که از نظر او مشکلی وجود ندارد.
بهرامی در ادامه افزود: این فیلم همچون دیگر فیلم هایی که تاکنون در این سالن نمایش داده شده اند، اکران شده است و از آنجاکه وقتی همه چراغ ها خاموش باشند، سالن بسیار تاریک می شود و از طرفی با توجه به شیب موجود در سالن و وجود پله در سالن برای رفت و آمد، در راستای تسهیل در تردد دانشجویان، لازم است چراغ های مرکز سقف خاموش و برخی چراغ ها روشن باشند.
او در دادمه این گونه توضیح داد: برخی عنوان کرده بودند که کل چراغ های سقف روشن بوده که پس از بررسی های انجام شده مشاهده کردیم که فقط چراغ های کنار سالن روشن بوده است. در اکران های قبلی فیلم ها نیز این موضوع وجود داشته فقط به علت خرابی دستگاه دینر نتوانسته اند میزان نور آن را کم کنند. عجیب است که چگونه قبلا این اعتراض ها نبوده است. متاسفانه عواملی از این موضوع استفاده کرده و خوراک لازم را برای رسانه های خارجی فراهم آوردند و باعث شدند که خدماتی که در حوزه فرهنگ کشیده شده نادیده گرفته شود.
در واقع افرادی با اهداف سیاسی با هدف بهانه دادن به رسانه های بیگانه و بردن دانشگاه اراک در حاشیه اقدام به ایجاد این حواشی کردند.
پاسخ معاون فرهنگی دانشگاه اراک نسبت به حواشی اکران فیلم دارکوب

داستان فیلم سینمایی دارکوب


داستان درباره زنی معتاد است که همسرش ) او را ترک کرده و دوباره ازدواج کرده است. آن ها یک فرزند دختر دارند که به دروغ به مهسا گفته شده که دخترش مرده اما متوجه می شود که فرزندش زنده است و....

بازیگران فیلم دارکوب


از بازیگران اصلی این فیلم سینمایی امین حیایی و مهناز افشار و سارا بهرامی هستند.

کارگردان فیلم دارکوب


کارگردان این فیلم سینمایی بهروز شعیبی می باشد.
advertising