توضیحات جدید اصغر فرهادی درباره زیرنویس فارسی فیلم همه می دانند

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/09/13
توضیحات جدید اصغر فرهادی درباره زیرنویس فارسی فیلم همه می دانندمدتی پیش بود که نسخه‌ای غیرقانونی از فیلم سینمایی همه می دانند در اینترنت منتشر شد. چیزی نگذشت که اصغر فرهادی کارگردان فیلم در صفحه‌ی اینستاگرام خود بیانیه‌ ای مبنی بر عدم رضایت تهیه‌ کنندگان این فیلم در مورد پخش نسخه غیرقانونی «همه می‌دانند» منتشر کرد. حال به تازگی اخباری منتشر شده که اصغر فرهادی با روزنامه شرق مصاحبه ای انجام داده و در مورد نسخه قاچاق فیلم و زیرنویس آن توضیحاتی ارایه داده است.،
این کارگردان سرشناس درباره‌ی ماجرای پخش غیرقانونی «همه می‌دانند» این گونه توضیح داد:
ما بر اساس برنامه ریزی هایی که انجام دادیم قرار بود چند ماه دیگر پس از این که فیلم در آمریکا اکران شود فیلم با زیرنویس فارسی را به طور رایگان در اینترنت قرار دهیم
اما اتفاق غیر منتظره ای که افتاد این بود که از دو هفته پیش و با توزیع رسمی دی‌وی‌دی و بلورِی فیلم در فرانسه پیش بینی کردیم که ممکن است فیلم روی اینترنت منتشر شود و برنامه‌ریزی قبلی ما را به‌هم بریزد. به همین دلیل زیرنویس را سریع آماده کردیم که اگر فیلم غیرقانونی آمد، لااقل با زیرنویس درست دیده شود. ما به‌ناچار فایل زیرنویس را روی اینترنت گذاشتیم تا مانع انتشار زیرنویس‌ های غلط و متفرقه شویم.
اما تهیه‌کننده‌ بامشاهده انتشار فیلم در اینترنت و این میزان از گستردگی لینک‌ های دانلود در تماس گرفتند و خواهش کردند که روابط‌ عمومی فیلم در ایران از قول آن ها انتشار فیلم را غیرقانونی اعلام کند که فیلم انتشارش به بیرون از ایران گسترش پیدا نکند.
او در ادامه بیان داشت:
حقوق پخش فیلم در داخل ایران متعلق به من است. با وجود اینکه فیلم زودتر منتشر شده اما این موضوع باعث ناراحتی من نشده است. در حال حاضر تنها نگرانی من این است که فیلم به خارج از ایران گسترش پیدا نکند ولی با انتشار فیلم در داخل ایران و دیدن آن توسط مردم کشور مشکلی ندارم و موجب خوشحالی من است.
توضیحات جدید اصغر فرهادی درباره زیرنویس فارسی فیلم همه می دانند

اکران فیلم همه می دانند


همه می‌دانند برای اولین بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ اکران شد و به عنوان فیلم افتتاحیه نیز به نمایش درآمد. همه می‌دانند دومین فیلم اسپانیایی زبانی بود که در تاریخ جشنواره بین‌المللی فیلم کن به عنوان فیلم افتتاحیه انتخاب شد این فیلم، یک روز بعد از افتتاحیه جشنواره فیلم کن در سینماهای کشور فرانسه اکران شد.

ژانر فیلم همه می دانند


این فیلم در ژانر روان شناختی ساخته شده است.

داستان فیلم همه می دانند


زنی به نام لورا که در آرژانتین زندگی می‌کند به همراه فرزندانش برای شرکت در یک جشن به شهری در نزدیکی مادرید که در آن بزرگ شده است برمی‌گردد. در این سفر اتفاقاتی برای او و خانواده اش می افتد.

بازیگران فیلم همه می دانند


در فیلم سینمایی «همه می‌دانند» که جدیدترین ساخته‌ ی اصغر فرهادی است بازیگرانی همچون خاویر باردم، پنه لوپه کروز و ریکاردو دارین سدر آن به ایفای نقش پرداخته اند.
advertising