معرفی 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/08/28
معرفی 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اندامروز قصد داریم شما را با 5 فیلم ترسناک سینمای جهان آشنا کنیم که به گفته ی سازندگان آن ها این فیلم ها بر اساس داستان های واقعی تهیه شده اند.

فیلم شکار در کانکتیکوت


شکار در کانکتیکوت، فیلمی در ژانر وحشتناک است که سال 2009 روی پرده سینماها رفت، این فیلم در مورد داستان خانواده ای بود که در دهه 80 میلادی به یک مرده شورخانه قدیمی نقل مکان کردند. کارمِن رید، کسی که در این خانه زندگی می کرد اذعان داشت که داستان کمی تغییر پیدا کرده بود اما باز هم نکات اذیت کننده ای در داستان واقعی اتفاق افتاده بود. البته او درباره یکی از صحنه های فیلم که پرده حمام باعث مردن یکی از اقوام آن ها شد، گفت که این اتفاق واقعا افتاده بود، حادثه ای که هیچگاه دلیلی منطقی برای آن پیدا نشد.
هم چنین صحنه جن گیری که در قسمتی از فیلم نشان داده شد، در داستان اصلی نیز اتفاق افتاده بود؛ البته این صحنه به علت رده بندی سنی بالای 13 سالی که فیلم دریافت کرد، کمی با شدت کمتری به تصویر کشیده شد. بعضی از اتفاقات روی داده در دنیای واقعی نیز به دلیل این که بسیار شدید و سخت بودند، جایی در فیلم پیدا نکردند.

فیلم کابوس خیابان الم


Nightmare on Elm Street در سال 2012 فیلمی خاطره انگیز راجع به یک مرد بی ریخت و جن مانند بود که در طول شب وارد خواب قربانیانش شده و آن ها را با استفاده از دستکش ترسناک خود به قتل می رساند. اگرچه هیچ گاه ذکر نشد که کابوس خیابان اِلم بر پایه یک داستان واقعی بوده است اما نکات جالب و ریزی در فیلم وجود داشت که به مرگ های مشکوک جنوب شرق آسیا مربوط می شد. مرگ هایی که در آن، قربانیان بدون هیچ دلیلی در طول خواب از دنیا می رفتند.
یکی از این موارد، یک پسر جوان 21 ساله بود که خواب های عجیب و وحشتناکی می دید، خواب هایی که هیچکس باور نمی کرد تا این که در یکی از شب هل شب خانواده اش با صدای جیغ و فریاد باو الای تخت او رفتند و وقتی به بالین او رسیدند، او در خواب جان خود را از دست داده بود.
معرفی 5 فیلم ترسناک که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند

فیلم سینمایی کانجورینگ


Conjuring یا احضار سال 2013 روی پرده سینماها رفت به نمایش عموم درآمد و از این فیلم سینمایی به عنوان یک فیلم بر اساس داستان های واقعی تبلیغ شد. این فیلم ترسناک بر اساس تحقیقات و گزارشات دو محقق مسائل ماوراالطبیعه با نام های اِد و لوراین وارِن روی یک موضوع عجیب و البته غیر قابل باور بود. پس از عرضه ی این فیلم، خیلی از مخاطبان افراد در صحت و دقت فیلم و ماجرای واقعی بودن آن سوال کردند و برایشان عجیب و غیرقابل باور بود که چگونه این فیلم ممکن است واقعی باشد.اِد و لورین وارِن در دهه ی 70 میلادی در جزیره رود به تحقیق درباره مسائل ماوراالطبیعه می پرداختند، مسائلی که هنوز هم نمی توان توضیح خاصی برای آن ها پیدا کرد. اِد وارِن چند سال بعد از دنیا رفت و همسر که حالا 87 ساله است هیچ وقت نظری راجع به ماجراهای اتفاق افتاده در فیلم بیان نکرد اما یکی از دوستان نزدیک به خانواده ی آن ها ادعا کرد که تمام اتفاقات به تصویر کشیده در فیلم واقعا اتفاق افتاده اند. یکی از اعضای خانواده ای که در خانه جن زده جزیره رود زندگی می کرد در کتاب خاطرات شخصی خود نوشت که همه اتفاقاتی که در این فیلم به تصویر کشیده شده واقعی هستند.

فیلم ترسناک اره برقی تگزاس


فیلم کشتار اره برقی تگزاس به خاطرخشونت وحشتناکی که در آن بود، نمایش آن در چند کشور ممنوع اعلام شد. شخصیت اصلی در این فیلم با نام مستعار صورت پوستی شناخته می شد زیرا وقتی قربانیان خود را از بین می برد از پوست آن ها برای خود ماسک تهیه می کرد. اما داستان واقعی که فیلم از آن الهام گرفته است، پرونده فردی به نام اِدوارد گِین در دهه 50 میلادی بود که این فرد یک قاتل سریالی بود که به درست کردن ماسک از پوست صورت قربانیان خود علاقه داشت. او همچنین تکه تکه اعضای بدن قربانیانش رادر اطراف خانه خود قرار می داد.
اگرچه هیچ مدرکی مبنی بر آدمخوار بودن گِین پیدا نشد اما بعضی از شواهدی بودند که نشان می داد اد آدمخوار بوده است چون وقتی پلیس او را در منزلش دستگیر کرد، درون اجاق، قلب یک انسان که درون یک ظرف قرار داشت پیدا کرد.

فیلم دختر همسایه


دختر همسایه، فیلمی ترسناک بود که بر اساس یک رمان با همین نام و جنایتی در دنیای واقعی بود ساخته شد. اتفاقات این فیلم در سال 1965 و در ایالت ایندیانا اتفاق افتاده بود. داستان فیلم، درمورد شکنجه های سخت و وحشیانه ای بود که توسط اقوام شخصیت اول فیلم بر او تحمیل می شد.

این فیلم ها فیلم های سینمایی ترسناکی بودند که بر اساس داستان های واقعی ساخته شده بودند. البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که این ایده ای برای بهتر دیده شدن فیلم ها است و واقعا معلوم نیست که این داستان ها واقعی هستند یا خیر.


advertising