حضور فیلم سینمایی سیمین در دو جشنواره بین المللی هند و روسیه

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/04/22
حضور فیلم سینمایی سیمین در دو جشنواره بین المللی هند و روسیهطبق آخرین اخبار فرهنگی و هنری کشور فیلم سینمایی «سیمین» قرار است در دو جشنواره هند و روسیه شرکت کنید. این فیلم سینمایی برای حضور در دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جاگران دهلی در هند و فستیوال مردم و محیط زیست ایرکوتسک روسیه پذیرفته شده است.
فیلم سینمایی «سیمین» سال گذشته به عنوان فیلم افتتاحیه سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان اکران شده بود.

محل فیلمبرداری این فیلم در چند جای استان اصفهان بوده است.

داستان فیلم سینمایی سیمین


این فیلم سینمایی به موضوع خشک شدن رودخانه زاینده رود پرداخته است. قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده‌رود و روند خشک شدن آن می‌پرداخت. داستان این فیلم درباره روستاهایی است که در پی خشک شدن رودخانهٔ زاینده‌رود، چاه‌ها و قنات‌های روستاهای همجوار آن نیز کم‌کم‌رو به بی‌آبی رفته‌اند. زمین‌های کشاورزی حاصلخیزی خود را از دست داده و روستاها به تدریج خالی از سکنه شده‌اند. بیش‌تر ساکنان روستا به شهرهای اطراف مهاجرت کرده و تنها افراد سالخورده در روستاها باقی مانده‌اند. معدود افرادی که در روستاها باقی مانده‌اند، ناامید از یافتن آب به دنبال شغلی دیگر رفته‌اند. عدهٔ کمی که امیدوارتر هستند، هنوز در دل قنات‌ها به جستجوی آب می‌پردازند.
حضور فیلم سینمایی سیمین در دو جشنواره بین المللی هند و روسیه

بازیگران فیلم سینمایی سیمین


محمدرضا هدایتی، لاله اسکندری، محمد فیلی، جمشید صدری، پری کربلایی، سپیده مظاهری، مریم نقیب الذاکرین و (بازیگران کودک و نوجوان): امیرعباس رضایی و مریم عرب جعفری از بازیگران فیلم سیمیمن هستند.

تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی سیمین


مرتضی آتش زمزم تهیه کنندگی و کارگردانی این فیلم سینمایی را بر عهده داشته است.

سایر عوامل فیلم سینمایی سیمین


مدیر فیلمبرداری: محمد فضیله، (دستیار تهیه‌کننده: ابوالفضل آتش زمزم ،نویسندگان: کریم رناسیان و خزر مهرانفر ، صدابردار: مسعود اردلانی، موسیقی: علی اصغر رحیمی ، طراح صحنه : وحید لاری ،چهره پرداز: علی اکبر بهادر ، تدوین: کاووس آقایی ،مدیر تولید :مجتبی آتش زمزم.
advertising