سانسور سریال تاریخی از یادها رفته تکذیب شد

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/02/28
سانسور سریال تاریخی از یادها رفته تکذیب شدسریال از یادها رفته نام یک مجموعه تلویزیونی است که در ماه مبارک رمضان از شبکه اول سیما پخش می شود. مدتی است که این سریال تلویزیونی دچار حواشی شده و انتقادهایی به آن شده است. در پی حواشی ایجاد شده تهیه کننده سریال توضیحاتی را ارایه داد.
اکبر تحویلیان که تهیه‌کننده سریال «از یادها رفته» است درباره این مجموعه تلویزیونی که تاکنون دو قسمت از آن به دلیل مشکلات فنی با یک شب تاخیر روی آنتن شبکه یک رفته است، گفت: «کیفیت ضبط این سریال ۴k است و به همین دلیل برای آماده‌سازی نسخه نهایی آن باید مراحلی طی شود. همچنین از نظر جلوه‌های ویژه، صحنه‌هایی از سریال که در خیابان‌های تهران و لوکیشن‌های مختلف تصویربرداری شده است، در خروجی نهایی نیاز به اصلاحاتی دارد چون سریال به سال 1319 است و در تصاویر کابل برق و یا دیگر موارد زائد وجود دارد و اصلاح این موارد زمان‌بر است.»

تحویلیان تصریح کرد: «شب جمعه ۲۶ اردیبهشت هم این سریال ساعت 22 آماده شد اما کار تا بازبینی نشود پخش انجام نمی‌گیرد و خود من خواهش کردم که پخش سریال به روز بعد موکول شود . این اتفاق ممکن است باز هم بیفتد و امکان دارد باز هم در طول پخش با چنین مشکلاتی مواجه شویم.»
وی درباره شایعه سانسور بخش‌هایی از قسمت‌هایی که با تاخیر پخش شد نیز توضیح داد: «چنین شایعه‌ای اصلاً صحت ندارد و هیچ سانسوری در هیچ قسمتی از سریال صورت نگرفته است. ما هیچ اصلاحیه‌ای برای پخش نداشتیم و موردی نبوده که بگویند سکانسی را دربیاوریم.».

وی هم چنین درباره انتقادی که از سریال شده و شباهت آن با سریال شهرزاد این گونه گفت: «من از شما می پرسم کدام یک از سریال‌هایی که در تلویزیون یا شبکه نمایش پخش می‌شود، عاشقانه نیست؟ به نظرم این صحبت ها برای این است که عده‌ای می‌خواهند سریال را خراب کنند. ده‌ها سریال عاشقانه در تلویزیون ساخته شده است و در همه آن‌ها عشق وجود دارد.»
وی افزود: «سریال «شهرزاد» عاشقانه‌ای است که در دهه ۴۰ اتفاق افتاد و این سریال در دهه ۲۰ و شاید به این دلیل که داستان دو مجموعه به لحاظ زمانی به هم نزدیک هستند این سخنان مطرح می‌شود. در قصه ما حوادث زمان و تحولات تاریخی بر عشق موثر است درحالی که «شهرزاد» مثل یک رمان عاشقانه بود. با این حال به تدریج که سریال جلو برود خیلی‌ها می‌بینند که گمانه‌زنی‌هایشان اشتباه بوده است و به خطا رفته‌اند.»
سانسور سریال تاریخی از یادها رفته تکذیب شد

بازیگران سریال از یادها رفته


مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» یک ملودرام تاریخی است و سعید راد، بیتا فرهی، رضا یزدانی، مائده طهماسبی، رسول نجفیان، کامران تفتی، حبیب دهقان نسب، سیما تیرانداز، هلیا امامی، علیرام نورایی، یوسف مرادیان، سید مهرداد ضیایی،جهانبخش سلطانی، علی اوجی، سیامک اطلسی، مهدی سلوکی، ارسلان قاسمی، انوش معظمی، نیلوفر پارسا، امین ایمانی، مهرداد ضیایی، حسین ملکی، هادی ساعی، روزبه معینی،صحرا اسدالهی، آهو فرشچی، فرید نوروزی، ابوالفضل عرب، فرزانه طهماسبی، فاطمه جمشیدی،حسین یاری، حسین پاکدل، هلیا امامی، میترا حجار، پوریا پورسرخ، بیتا فرهی، کامران تفتی،لیلا بلوکات، سیما تیرانداز، مهدی سلوکی، رضا یزدانی و … بازیگران این سریال هستند.

کارگردان سریال از یادها رفته


بهرام بهرامیان کارگردان این مجموعه تلویزیونی است.
advertising