افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلم دیده بان

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/01/22
افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلم دیده بانطبق آخرین اخبار فرهنگی و هنری منتشر شده سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، جشنواره با نمایش فیلم سینمایی «دیده‌بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در روز چهارشنبه مورخ 28فروردین‌ماه ساعت 19 با حضور عوامل فیلم و سینماگران در سینما فلسطین افتتاح خواهد شد.
همچنین مراسم کوتاهی همراه نمایش این فیلم خواهد بود. فیلم سینمایی «دیده‌بان» ناولین فیلم دفاع مقدس است که در جشنواره‌های بین‌المللی حضور داشته و مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت.

فیلم سینمایی دیده بان در هفتمین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم دوم (بخش فیلم‌های اول و دوم) را از آن خود کند.
دیده‌بان فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا ساخته سال ۱۳۶۷ است. این فیلم در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۶۸ در سینماهای ایران اکران شده‌است.
افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلم دیده بان
بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» که علاقمندان بسیاری دارد از سه سال پیش به بخش های جشنواره افزوده شد و ضمن تعامل با فیلمخانه ها و آرشیوهای فیلم معتبر ایران و دنیا، در کنار نمایش آثار کلاسیک جهان هر سال تعدادی فیلم ایرانی مرمت شده را هم رونمایی می کند.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از تاریخ 29 فروردین تا 6 اردیبهشت 1398) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود

سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با توجه به جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی پنج فیلم ماندگار سینمای ایران از دهه شصت را که مورد توجه منتقدان و مخاطبان سینما قرار داشته‌اند، با همکاری فیلمخانه ملی ایران مرمت کرده و در بخش «فیلم های کلاسیک مرمت شده» به نمایش درمی آورد.
از فیلم های مرمت شده این دوره از جشنواره دونده» به کارگردانی امیر نادری، «دیده بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ، «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی هستند.
advertising