حواشی حضور نقش کوروش هخامنشی در فیلم سمفونی نهم

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/11/14
حواشی حضور نقش کوروش هخامنشی در فیلم سمفونی نهمزینب تقوایی تهیه کننده فیلم سینمایی «سمفونی نهم» است. فیلم سینمایی سمفونی نهم که موضوعی عاشقانه و عارفانه دارد در جشنواره فیلم فجر حضور داره و با سایر فیلم ها به رقابت می پردازد. در اقدامی تازه و جالب صحنه هایی از فیلم سمفونی نهم به کوروش هخامنشی پادشاه یران می پردازد. این اتفاق برای اولین بار است که در تاریخ سینمای ایران رخ داده است. صحنه‌هایی از فیلم با واکنش مخاطبان و منتقدان مواجه شده بود.

زینب تقوایی تهیه کننده فیلم سمفونی نهم در این باره توضیحاتی بیان کرد: باید اذعان داشت که در 100 سال سینمای ایران هیچ تصویری از کوروش وجود نداشت. اما در این فیلم ما ریسک کردیم، این کار را انجام دادیم و هیچ اتفاقی هم نیفتاد. در اصل من فکر می‌کنم کوروش یکتا پرست بوده است و یکی از پادشاهان به نام ایرانی در تاریخ به شمار می‌رود.
تقوایی در ادامه توضیحات خود ادامه داد: من شخصا علاقه‌مند به ساخت تاریخ و شخصیت‌های تاریخی ایران هستم و فکر می کنم پرداختن به آن‌ها میهن دوستی ما را افزایش خواهد داد. من خیلی دوست دارم که ما ایرانی‌ها به هویت تاریخی خود هم بپردازیم.

تقوایی ادامه داد: من فکر نمی کنم این فیلم در تضاد با کارهای قبلی من باشد و آن را در امتداد کارهای خودم در سینما می دانم.
تهیه کننده فیلم «سمفونی نهم» همچنین درباره اینکه ممکن است بعضی از صحنه‌های سانسور شود گفتد: امیدوارم این اتفاق نیفتد و ما بتوانیم فیلم را کامل به نمایش عمومی برسانیم..طبق گفته های زینب تقوایی هزینه ساخت این فیلم حدود 5 میلیارد تومان برآورد شده است.

بازیگران فیلم سینمایی سمفونی نهم


حمید فرخ نژاد، ساره بیات، پژمان بازغی، مهرداد صدیقیان، هدی زین العابدینو علیرضا کمالی از بازیگران این اثر هستند.

کارگردان فیلم سینمایی سمفونی نهم.


محمدرضا هنرمند کارگردان این فیلم است.
advertising