پاسخ تند سیاوش اسعدی کارگردان درخونگاه به نقد مسعود فراستی

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/11/12
پاسخ تند سیاوش اسعدی کارگردان درخونگاه به نقد مسعود فراستیچند شبی است که برنامه هفت با اجرای محمدحسین لطیفی همزمان با سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در شبکه سه سیما بر روی آنتن رفته است. مسعود فراستی از منتقدان سینما در این برنامه حضور دارد و به نقد و بررسی فیلم های مختلف جشنواره می پردازد. دیشب برنامه هفت در بخشی از برنامه خود به نقد و بررسی فیلم سینمایی در خونگاه پرداخت. فراستی سخنان تند و انتقادات زیادی درباره فیلم سینمایی در خونگاه داشت. وی در نقد فیلم سینمایی «درخونگاه» گفت: این فیلم سقوط کامل کارگردان است. نما‌های فاجعه بار که تصویربردار در زندان گرفته است یکی از بدترین های حال حاضر جشنواره است. آدم‌ها همه شوخی و توهین آمیز هستند.

وی در ادامه صحبت های خود افزود:به حدی تصور بد پشت فیلم است که نمی توان درباره آن صحبت کرد. قسمت های مختلف این فیلم از جمله دیالوگ نویسی و شخصیت پردازی، به شدت ضعیف است. مرگ شخصیت فیلم واقعا بی معناست؛ تبدیل دوستی با یک نیاز غریضی به شدت توهین آمیز است. این فیلم نشان دهنده یک خانواده از بین رفته است. شخصیت سازی و فضا سازی این فیلم به شدت ضعیف است. کارگردان نتوانسته از بازیگر یک حس و بازی را به خوبی بگیرد و فیلم بدون فکر ساخته شده است. حرکت دوربین، گذشته نامفهوم بازیگران همه و همه سخت و گیج کننده است و اصلا کارگردان نفهمیده چه ساخته است!
وی در ادامه صحبت های خود عنوان نمود: من پیشنهاد می کنم که برای تهیه کننده فیلم یک نشست بگذاریم تا درباره واژگان و فیلم ساخته شده صحبت کنیم.
پاسخ تند سیاوش اسعدی کارگردان درخونگاه به نقد مسعود فراستی

بی شخصیت ترین فرد رسانه از نظر سیاوش اسعدی کارگردان فیلم درخونگاه


اما صحبت ها و انتقادات فراستی بی جواب نماند. سازندگان فیلم سینمایی در خونگاه به صحبت های مسعود فراستی در برنامه هفت واکنش نشان دادند. سیاوش اسعدی در برنامه رادیویی سودای سیمرغ درباره نقد این منتقد سینما گفت: خیلی جای تعجب نیست و اگر فراستی از فیلمم تعریف می کرد فکر می کردم که هادی و هدی را ساخته ام ! من یک فیلمساز اجتماعی هستم و اصلا کاری با سیاست ندارم. منصور سهراب پور تهیه کننده فیلم نیز درباره انتقاد فراستی گفت: بنده بسیار متاسفم که آقای فراستی که بی شخصیت ترین شخصیت رسانه است فرصت پیدا می کند و این گونه بی پروا راجع به فیلم های مختلف نظر می دهد.
advertising