توبیخ چند کارمند به خاطر پخش صحنه های مبتذل از شبکه کیش

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/10/09
توبیخ چند کارمند به خاطر پخش صحنه های مبتذل از شبکه کیشدیشب یک فیلم سینمایی در صدا و سیمای مرکز کیش پخش شد که در کمال تعجب و حیرت صحنه های مبتذل و جنسی این فیلم خارجی سانسور نشده بود. این موضوع موجب واکنش و انتقاد شدید مردم شد. این موضوع تا به حال در تاریخ صدا و سیمای ایران بی سابقه بوده است. صدا و سیما همیشه از سانسور برنامه ها مورد انتقاد قرار می گیرد اما این بار موضوع طور دیگری رقم خورد. حذف نکردن و عدم سانسور یک فیلم خارجی دور از انتظار بود. در پی حواشی به وجود آمده خبرهایی عنوان شد که این موضوع عمدی نبوده و چند کارمند نیز توبیخ شده اند.
در پی اعتراضات مردمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش با عذرخواهی از عموم شهروندان و مرمه جزیره کیش به دلیل پخش تصاویر نامناسب از سیمای این مرکز که منجر به جریحه‌ دار شدن اذهان عمومی شده است، گفت: «متاسفانه ببه خاطر اهمال، کوتاهی و البته عملی ناخواسته و غیر عمد از سوی بعضی از کارکنان این مرکز، تصاویری نامناسب در بخش کوتاهی از یک فیلم سینمایی پخش شد که در این خصوص بررسی ‌ها انجام شده، کسانی که در این اتفاق مقصر بودند، به ترتیب از پست‌ های سازمانی خود برکنار و توبیخ شدند.»
نجابت با تاکید بر اینکه در نظارت‌های اولیه، تمامی تصاویر نامناسب مشخص و قرار بر حذف آن بوده است افزود: «متاسفانه به دلیل اهمال مدیران و ناظران برنامه، این تصاویر پخش شده است.»
وی بار دیگر با عذرخواهی بابت پخش این تصاویر تاکید کرد: «مدیران و کارکنان ولایت‌مدار، ساعی و پرتلاش مرکز کیش همچون گذشته با رویکرد مردم‌مداری، با تولید و پخش برنامه‌های مخاطب محور، می‌کوشند رضایت همشهریان و گردشگران جزیره را فراهم کند.»
advertising