محمد حمزه ای کارگردان فیلم آذر از سانسور دوباره فیلمش انتقاد کرد

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/08/26
محمد حمزه ای کارگردان فیلم آذر از سانسور دوباره فیلمش انتقاد کردمحمد حمزه ای کارگردان فیلم سینمایی «آذر» از سانسور دوباره فیلمش برای ورود به شبکه نمایش خانگی خبر داده و از آن انتقاد کرده است. او گفته برخی سکانس‌های فیلم بدون این که به او اطلاع دهند و او را در جریان بگذارند حذف شده‌اند. تهیه کننده این فیلم نیکی کریمی است که پارسال در سینماها اکران شد و اخیرا نسخه نمایش خانگی آن عرضه شده است.
این برای بار اول نیست که کارگردان یک فیلم سینمایی از سانسور دوباره فیلم خود بعد از اکران و هنگام عرضه نسخه ویدیویی خبر اظهار نارضایت می کند.
محمد حمزه‌ای در مورد سانسور این فیلم توضیح داد: بعد از ماه‌ها تلاش، نسخه با کیفیت این فیلم در قالب لوح فشرده به بازار آمد اما متاسفانه بعد از عرضه عمومی فیلم متوجه شدم که سکانس‌هایی از فیلم بدون اطلاع من حذف شده و واقعیت این است که حذف این سکانس‌ها با اعتراض تماشاگران همراه شده و خریداران فیلم در تماس‌هایی که با من یا برخی از عوامل فیلم داشتند، نسبت به این مسئله معترض بودند. به‌طور مثال سکانس بازی پژمان جمشیدی در نسخه شبکه نمایش خانگی کاملا سانسور شده و این موضوع برایم اصلا خوشایند نیست. کارگردان فیلم آذر ادامه داد: این فیلم سینمایی از زمان ساخت تا نمایش در سینماها کاملاً با مجوز وزارت ارشاد ساخته شد و تمام اصلاحات و ممیزها و سخت گیری های وزارت ارشاد روی آن اعمال شده است و واقعا دیگر لازم به سانسور و ممیزی شدن دوباره این فیلم نبوده است. او با انتقاد از وزارت ارشاد گفت: به نظر می‌رسد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر گروهی برای خود قوانین جداگانه‌ای دارد و اداره‌ها و شوراهای مختلف نظر یکدیگر را قبول ندارند.
آذر فیلمی به کارگردانی محمد حمزه‌ای، نویسندگی احسان بیگلری و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی محصول سال 1395 است. آذر دومین فیلمی است که نیکی کریمی در مقام تهیه‌کننده در آن حضور دارد.

خلاصه داستان آذر


امیر و آذر خانه پدری امیر را برای راه اندازی رستورانشان با شراکت پسرعموی امیر صابر می‌فروشند. صابر برای شراکت با امیر از پدرش پول می‌گیرد. همه چیز درست پیش می‌ رود اما صابر پس از چند روز زیر همه چیز می‌زند و برای پول‌ها نقشه دیگری می‌کشد و درگیری او با امیر فاجعه بزرگی برای امیر و آذر می‌سازد…
از جمله بازیگران این فیلم حمیدرضا آذرنگ، نیکی کریمی، پژمان جمشیدی، هومن سیدی و...هستند.
محمد حمزه ای کارگردان فیلم سینمایی آذر از سانسور دوباره این فیلم در نسخه ویدیویی آن انتقاد کرد او گفت صحنه هایی از این فیلم حذف شده است نیکی کریمی بازیگر و تهیه کننده این فیلم است از بازیگران دیگر فیلم هومن سیدی و حمیدرضا آذرنگ هستند موضوع و خلاصه داستان درباره مردی است که پسرعموی خود را به قتل می رساند

advertising