صحبت های مریم امیر جلالی در مورد سریال های تلویزیون

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/10/08
صحبت های مریم امیر جلالی در مورد سریال های تلویزیونمریم امیر جلالی زاده 29 آذر 1326 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

مریم امیر جلالی گفت : مردم در شرایط موجود دوست دارند تا سریالی را ببینند که آن‌ها را بخنداند؛ سفره مردم خالی است اما لااقل کارهایی ساخته شود که مردم از آن‌ها لذت ببرند. بازیگران طنازی داشتیم که مردم با طنزشان خوش بودند اما آرام‌آرام آن‌ها را کنار گذاشتیم.

«ترش و شیرین»،‌ «خانه به دوش» و «متهم گریخت» را هر بار که از تلویزیون پخش می‌کنند انگار همین دیروز ساخته شده بود. مردم مخاطب طنز دلچسب و با اصالت هستند؛ فیلمنامه‌های کمدی را می‌پسندند که علاوه بر برخورداری از آرایه‌های روز، منطبق با واقعیت‌های جامعه باشد. به تعبیر مریم امیرجلالی مردم دوست دارند فیلمنامه‌نویس از وضعیت جامعه و خانواده‌های ایرانی فاصله نداشته باشد و مشکلات و معضلات و اتفاقات خودشان را با دستمایه طنز از قاب تلویزیون دنبال کنند. اگر اتفاق خاصی برای طنزهای امروز نمی‌افتد چون انگار فیلمنامه‌نویس در فضایی دیگر از جامعه امروز، سِیر می‌کند.

شهرت وی بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های طنز سال‌های دهه 80 خورشیدی می‌باشد. وی به عنوان خواننده با گروه موسیقی «بیان» نیز همکاری داشته‌است.
advertising