چرا آرش آقایی جودوکار قهرمان ایرانی پناهنده شد

مجلهچهره ها

- 97/11/14
چرا آرش آقایی جودوکار قهرمان ایرانی پناهنده شدخبری در فضای مجازی منتشر شد که باعث تاسف است. به تازگی خبر رسیده که آرش آقایی جودوکار اهل تبریز تیم ملی کشور ایران به تازگی از ایران مهاجرت کرده و پناهنده کشور آذربایجان شده است. او قصد دارد که به تیم ملی آذربایجان بپیوندد. در طول این دوسال آرش آقایی سومین جودوکار ایرانی است که از ایران رفته و پناهنده کشور دیگر شده است. اما به راستی چرا باید ایران قهرمانان خود را به این راحتی از دست بدهد.

این جودوکار قهرمان که 25 سال دارد در صحبت‌های اخیر خود مدعی شده که منصوری سرمربی تیم ملی و رودکی مدیر تیم‌های ملی مانع فعالیت او در تیم ملی شدند و اختلافاتی بین آن ها به وجود آمد و او ناچار شد سرانجام چنین تصمیمی را بگیرد.
چرا آرش آقایی جودوکار قهرمان ایرانی پناهنده شد
آرش آقایی مدال برنز مسابقات جوانان قهرمانی آسیا و مدال قهرمانی کارگران جهان را در کارنامه دارد و به زودی در کاپ اروپا با لباس کشور آذربایجان به روی تاتامی خواهد رفت! وی در وزن 81- کیلوگرم برای تیم ملی آذربایجان مبارزه می کند.

اخیرا خبرهایی رسیده بود که آرش آقایی به دلیل عدم حمایت مسئولان ورزشی ایران در تبریز به شغل نانوایی مشغول بود. اما آیا این امر نهایت بی عدالتی نیست. در جالی از فوتبالیست های ایران حمایت های میلیاردی می شود که ورزشکاران سایر رشته ها و زحمات آنان نادیه گرفته می شود و همین امرو موجب می شود که قهرمانان ورزشی خوبی را از دست بدهیم و کسانی نظیر آرش آقایی به خاطر عدم حمایت مسئولان مجبور شوند که از خانه و خانواده دور شوند و به امید آینده ای بهتر راهی کشورهای دیگر شوند. پیش از این محمد رشنونژاد و شایان نصیرپور نیز پناهنده کشورهای دیگر شده اند و با گرفتن تابعیت به تیم های ملی خارجی پیوسته اند.

آرش آقایی قبلا طی مصاحبه ای اعلام کرده بود که با وجود کسب قهرمانی های مختلف هیچ پاداشی به او تعلق نگرفته و فقط هزینه ایاب و ذهابش را به او داده اند. این امر موجب کمی تفکر و البته تاسف است.
advertising