بیوگرافی علی مصفا بازیگر سینما و تلویزیون

مجلهسلبریتی ها

- 97/09/19
بیوگرافی علی مصفا بازیگر سینما و تلویزیونعلی مصفا 11 آذر 1345 تهران هنرپیشه و کارگردان و تهیه‌کننده ایرانی است. او در سال 1345 در تهران متولد شد. وی فرزند مظاهر مصفا و امیربانو کریمی است.

علی مصفا در سال 1370 با بازی در فیلم امید به کارگردانی حبیب کاوش بازیگری سینما را آغاز کرد اما با حضور در فیلم پری موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش دوم را از سیزدهمین جشنواره فیلم فجر بدست آورد. مصفا برای بازی در فیلم های لیلا و پارتی کاندیدای دریافت جایزه شد. وی در سال ۱۳۸۰ با بازی در مجموعه کیف انگلیسی بازیگری در مجموعه تلوزیونی را تجربه کرد.

لیلا حاتمی و علی مصفا در سال 1377 به صورت رسمی با هم ازدواج کردند که حاصل این رابطه زناشویی یک دختر بنام عسل و یک پسر بنام مانی است .
بیوگرافی علی مصفا بازیگر سینما و تلویزیون
علی مصفا دو فیلم بلندش را با نام‌های سیمای زنی در دوردست و پله آخر با حضور لیلا حاتمی کارگردانی کرد. وی در سال 1391 عضو هیئت داوران جشنواره اوسیان سینه فن هند بود. وی در سال 1386 با بازی در مجموعه پریدخت نیز تجربه کاری دیگری در تلوزیون تجربه کرد.

لیلا دوازدهمین فیلم بلند داریوش مهرجویی است که در سال 1375 ساخته شد و در سالی که به نمایش درآمد، تمام جوایز اصلی جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد. برنده تندیس نخل زرین نقش اول مرد (علی مصفا) در دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم اجتماعی آبادان در 1379 شد.

پلهٔ آخر دومین ساخته بلند علی مصفا در مقام کارگردانی پس از سیمای زنی در دوردست است. فیلم با هزینه شخصی خود وی ساخته شده و از فیلم‌های مستقل در سینمای ایران محسوب می‌شود. لیلی (لیلا حاتمی) ستاره سینماست و به تازگی شوهرش را از دست داده‌است سر صحنه فیلمبرداری ناگهان مقابل دوربین خنده اش می‌گیرد و از کار باز می‌ماند. هیچ کس نمی‌تواند دلیل خنده‌هایش را حدس بزند.

فیلم های علی مصفا


روزهای نارنجی
سال دوم دانشکده من
درساژ
خوک
گرگ بازی
حکایت دریا
تابستان داغ
خانه‌ای در خیابان چهل و یکم
دوئت
وارونگی
در دنیای تو ساعت چند است؟
مرگ ماهی
گذشته
پله‌ی آخر
چیزهایی هست که نمی‌دانی
آسمان محبوب
دوزخ، برزخ، بهشت
چه کسی امیر را کشت؟
قایق‌های من
جایی دیگر
پارتی
میکس
دختردایی گم شده
لیلا
برج مینو
پری
همه دختران من
امید
advertising