بیوگرافی آل پاچینو بازیگر هالیوود

مجلهسلبریتی ها

- 97/08/16
بیوگرافی آل پاچینو بازیگر هالیوودآلفردو جیمز «اَل» پاچینو (زادهٔ ۲۵ آوریل ۱۹۴۰) بازیگر و کارگردان آمریکایی است.

آل‌پاچینو متولد شهر نیویورک شرق هارلم است. پدرش سالواتوره، کارمند شرکت بیمه از نسل ایتالیایی-آمریکایی بود و مادرش رز نام داشت. پدر بزرگ و مادر بزرگ او در اصل اهل سیسیل بودند. زمانی که پاچینو ۲ سال بیشتر نداشت، پدر و مادرش از هم جدا شدند. مادرش به باغ‌وحش برانکس نقل مکان می‌کند تا با والدینش زندگی کند و پدرش نیز به کالیفرنیا رفته و به عنوان فروشنده بیمه و رستوران دار فعالیت می‌کند. پدر بزرگ و مادر بزرگ آل‌پاچینو از طرف مادری و هم از طرف پدری اهل سیسیل، ایتالیا هستند. وی در دوران جوانی و در حالی که بیش از ۲۲ سال از زندگی‌اش نمی‌گذشت، مادرش را از دست داد. پاچینو پیش از مرگ مادرش، زندگی چندان لذت‌بخشی را پشت سر نگذاشته بود و چون والدینش خیلی زود از هم جدا شده بودند مجبور شد به همراه مادرش به خانه پدربزرگش نقل مکان کرده و در آنجا اقامت کند.

وی بیشتر برای شیوه بازیگری سبک متد، پرشور و برون‌گرا خود و با بازی در سه‌گانه پدرخوانده و فیلم‌های بعد از ظهر سگی، بوی خوش زن و صورت زخمی شناخته می‌شود. او تا به حال هشت بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌است. پاچینو در سال ۱۹۹۲ با بازی در نقش سرهنگ فرانک اسلید در فیلم بوی خوش زن توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد. لقب پاچینو سلطان است و او را شاهکار بازیگری در تمام ادوار تاریخ سینمای جهان می‌دانند.

پاچینو در سال ۱۹۶۹ و با بازی در فیلم ناتالی و من توانست خود را به عنوان یک بازیگر قدرتمند معرفی کند، اما بازی وی در مجموعه فیلم‌های سه قسمتی پدرخوانده نام وی را در لیست برترین‌ها قرار دارد. آل‌پاچینو بخاطر بازی در پدرخوانده برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. او همچنین بخاطر بازی در فیلم‌های سرپیکو، بعدازظهر سگی، پدرخوانده: قسمت دوم و و عدالت برای همه … نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و همچنین به خاطر بازی در گلن‌گری گلن راس و دیک تریسی نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. در ضمن پاچینو دو بار برنده جایزه امی برای سریال‌های تو جک را نمی‌شناسی و فرشتگان در آمریکا شده‌است. جایزه امی، جایزه اسکار تلویزیونی است.

فیلم هایی با هنرمندی آلپاچینو


تونی
وحشت در نیدل پارک
پدرخوانده
مترسک
سرپیکو
پدرخوانده ۲
بعدازظهر سگی
بابی دیرفیلد
و عدالت برای همه …
گشت زنی
نویسنده! نویسنده!
صورت زخمی
انقلاب
دریای عشق
بدنام محلی
دیک تریسی
پدرخوانده ۳
فرانکی و جانی
گلن‌گری گلن راس
بوی خوش زن
راه کارلیتو
دو بیت
مخمصه
تالار شهر
دنی براسکو
وکیل مدافع شیطان
نفوذی
هر یکشنبه کذایی
قهوه چینی
بی‌خوابی
سیمون
مردمی که من می‌شناسم
تازه‌کار
جیلی
فرشتگان در آمریکا
تاجر ونیزی
دو نفر برای پول
سیزده یار اوشن
۸۸ دقیقه
قتل عادلانه
تو جک را نمی‌شناسی
پسر هیچ‌کس
جک و جیل
شوی بچه‌ها
فیل اسپکتور
منگلهورن
تحقیر
دنی کالینز
سوء رفتار
advertising