بیوگرافی علی لهراسبی خواننده خوش صدای ایرانی

مجلهسلبریتی ها

- 99/03/15
بیوگرافی علی لهراسبی خواننده خوش صدای ایرانیعلی لهراسبی متولد 20 فروردین 1355 در تهران ، خواننده و آهنگساز است. فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه آزاد کرج می باشد که از قرائت قرآن و گروه سرود شروع کرد و حالا سلطان تیتراژ ایران است.

خانواده علی لهراسبی


فرزند اول خانواده است و سه برادر کوچکتر از خود دارد ، در پایگاه یکم شکاری سعادت آباد بزرگ شده و پدرش بازنشسته نیروی هوایی و مادرش خانه دار است.

علی لهراسبی قاری قرآن


در کودکی و نوجوانی قاری قرآن بودم ، آن دوره خیلی به من کمک کرد ، کسانی که قرائت قرآن را اصولی یاد می گیرند یک عالمه تحریرهای خوب بلد هستند. قرائت برای صداسازی مخصوصا در دوره نوجوانی و جوانی فوق العاده است

ورود به موسیقی علی لهراسبی


پس از ورود به دانشگاه زمانی که از وضعیت آینده تحصیلی ام مطمئن شدم با خرید یک ارگ به کلاس های پیانو مهرداد تاج کریمی رفتم.
تاج کریمی که آن زمان دانشجوی دکترا بود و موسیقی کودکان می ساخت باعث شد من هم برای ساخت این نوع موسیقی علاقمند شوم.
بیوگرافی علی لهراسبی خواننده خوش صدای ایرانی

گروه موسیقی تا آهنگسازی علی لهراسبی


مدتی در یک گروه کرال دانشجویی عضو بودم سپس وارد آهنگسازی ژانر کودکان و نوجوانان شدم تا اینکه سال 1379 در 24 سالگی خود را به صدا و سیما رساندم. با چند از سروده هایم که خودم خوانده بودم رفتم تلویزیون و آقای شهبازیان مسئول بخش موسیقی صدا و سیما که آنها را دید استقبال کرد.

تیتراژ برای تلویزیون


بعد از شروع همکاری با تلویزیون مجوز خوانندگی گرفت و در اولین تجربه خوانندگی تیتراژ سریال کلبه سپید را کار کرد که باعث جدیت اش برای ادامه مسیر شد. او دو سال دوره سلفژ و تئوری موسیقی را نزد محمدرضا صادقی و بهنام صبوحی گذراند تا اینکه با اجرای تیتراژ سریال دریایی ها در سال 1381 بسیار دیده شد

اولین آلبوم علی لهراسبی تا کنسرت


بعد از شناخت نسبی در بین مردم ، سال 1384 اولین آلبوم خود بنام دریایی ها را با همکاری محمدرضا چراغعلی به بازار موسیقی پاپ عرضه کرد. او یک سال بعد آلبوم دوم خود بنام مثلث را منتشر کرد تا اینکه در 14 و 15 شهریور 86 بزرگترین کنسرت او در جزیره کیش برگزار شد.

احساساتی بودن علی لهراسبی


شعار منطقی بودن خيلی شعار قشنگيه ولی من شديدا تحت‌ تاثير احساساتم هستم در واقع اصلا خوب نيست و منطقی بودن و هميشه با عقل تصميم گرفتن خيلی سخت است يا شايد نمی شود.

تجربه عشق علی لهراسبی


عشق را تجربه کردم حالا با جزئیاتش کاری ندارم اما یک نتیجه گیری از عشق دارم و آن هم اینکه اصلا عشق به یک انسان وجود خارجی ندارد. انسان را فقط می توان دوست داشت ، بنظرم عشق فقط برای خالق است برای کسی که بالاتر از فیزیک و آفرینش ماست.

همکاری علی لهراسبی با مرتضی پاشایی


سال 1391 با مرتضی آشنا و خیلی زود با هم صمیمی شدیم بعد از آن خواندن تيتراژ شيدایی به من پيشنهاد شد كه او هم آهنگسازی اين كار را برعهده گرفت. خیلی به هم نزدیک بودیم، حتی در پروسه بیماری اش من هم مثل او درگير شده بودم و با هم پزشكان مورد نظرش را پيدا می كرديم. به نظرم مرتضی يكی از هنرمندانی بود كه اگر مي ماند می توانست آثار زيباتری خلق كند.

حاشیه آلبوم تصمیم علی لهراسبی


پس از جنجال بسیار بر سر مجوز به علت همکاری با شادمهر عقیلی سرانجام در زمستان 1390 آلبوم (تصمیم) ، منتشر گردید که جزو پرفروش ترین‌های سال شد.
تصمیم ، بهترین آلبوم علی لهراسبی در بین چند آلبوم منتشر شده از وی شناخته شد.

شغل دوم علی لهراسبی


فعالیت اصلی این خواننده بیش تر در زمینه تبلیغات است و از مدیران یکی از شرکت های صاحب نام در عرصه تبلیغاتی و تیزرسازی می باشد.

معیار انتخاب ترانه علی لهراسبی


هر ترانه ای که عجیب و کلام متفاوت داشته باشد کار می کنم در واقع ترانه خوب معیار خاصی ندارد. ترانه نوشتن مثل آهنگ ساختن است و دلیل نمی ‌شود که همیشه یک ترانه سرا خوب بنویسد بستگی به حس و حال خالق آن دارد.

همکاری علی لهراسبی با ترانه سرایان جوان


من با روزبه بمانی خیلی کار کردم، حدیث دهقان ، مونا برزویی ، زهرا عاملی و مهرزاد امیرخانی از جمله ترانه سرایان جوانی بودند که با آنها همکاری زیادی داشتم.

آلبوم های علی لهراسبی


دریایی ها
روبات
تصمیم
چهارده
مثلث

تک آهنگ های علی لهراسبی :


سوغاتی (وقتی میای)
قلب آهنی
هر شب
گل رز
رهایی
همه چیز آنجاست
ساعت هشت
بنویس
من به تو حق میدم
تب گریه
تا وقتی با منی
مطمئنم
عشقه
عکسهای دو نفره
پرواز
تنها که میشی
معجزه
قصه
روزای خوب
ضربان
محرمانه
نجاتم بده
آروم بگیر
وای خدا پر حرفم
چتر و خیابون
چه خوبه
خوشبختی
چجوری تونستی
بارون میزنه
غیرممکن
طرف تو بودم
مادرانه
بگو چی شده
بهت نمیاد
رمیکس بارون میزنه (حسین غمگین)
غیرمجاز
بی نظیره
خداحافظ
ریمیکس بهت نمیاد
پادشاه قلبم
طلاق
درونگرا
تورو دارم
قول میدم
نفس جان
advertising