چرا همایون غنی زاده کارگردان مسخره باز جایزه سیمرغ را نپذیرفت

مجلهسلبریتی ها

- 97/11/23
چرا همایون غنی زاده کارگردان مسخره باز جایزه سیمرغ را نپذیرفتمراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در 22 بهمن 97 با حضور هنرمندان و پیشکسوتان برگزار شد. سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر امسال از همان روزاول افتتاحیه با حاشیه همراه بود و این حواشی تا روز آخر جشنواره هم وجود داشت. مراسم اختتامیه جشنواره نیز دور از حاشیه نماند. در این مراسم ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فجر چند دقیقه ای را به سخنرانی پرداخت و یک گزارش کلی را به حضار مراسم ارایه نمود.

در بخش نگاه نو جشنواره امسال 10 فیلم سینمایی نامزد رقابت ها شدند که در نهایت سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش نگاه نو به فیلم سینمایی مسخره باز به کارگردانی همایون غنی زاده تعلق گرفت. زمانی که همه منتظر بودند همایون غنی زاده برای دریافت جایزه خود به روی صحنه بیاید در کمال تعجب وی بر روی صحنه حاضر نشد و یک افغانی مهاجر را به نمایندگی از خود به روی صحنه فرستاد.قبلا نیز این حرکت از سوی یک بازیگر هنگام دریفت جایزه اسکار اتفاق افتاده بود و بازیگر خارجی یک سرخ پوست را به نشانه اعتراض به روی صحنه فرستاده بود.

خیال محمد مهاجر افغانستانی بعد از دریافت سیمرغ غنی زاده به جای او به روی صحنه آمد و گفت: آقای همایون غنی زاده از من خواستند به جای او روی جایگاه حاضر شوم و از مشکلات مهاجران افغانستانی برای شما سخن بگویم. ولی حالا که این جا هستم ترجیح دادم به جای گلایه و بیان مشکلاتم، از امیدواری بگویم و آرزوی عبور از مشکلات را برای ایران و ایرانی داریم. از شما تشکر می کنیم که به ما آرامش برگردانید.

خیال محمد مهاجر افغانی با کمک شهیدی فرد مجری مراسم اختتامیه متن ارسالی همایون غنی زاده را تمام کرد؛ اما چیزی که موجب تعجب بیش تر شد این بود که این کارگردان از گرفتن جایزه جشنواره فجر یا همان سیمرغ بلورین صرف نظر کرد. و هئیت داوران هم قدری از این موضوع و برخورد ناراحت شدند.

وی در نامه ای که در دست مهاجر افغانی بود درباره علت عدم دریافت جایزه نوشته بود: «کارگردان برگزیده باید موفق شده باشدکه نگاه نو و جدیدی را در جشنواره تزریق کند. حال آن‌که آن‌چه می‌بینیم حکایت از عدم موفقیت اینجانب، کارگردان «مسخره‌باز» در تزریق نگاه نو به جشنواره است.
لذا با ابراز خرسندی از ایجاد فرصت حضور در جشنواره امسال اینجانب همایون غنی زاده از پذیرفتن این جایزه معذورم. امید که در دوره های دیگری کارگردان مقبول تری برای جشنواره باشیم.»
advertising