زندگی نامه ستاره سینمای ایران شهاب حسینی

مجلهسلبریتی ها

- 97/08/04
زندگی نامه ستاره سینمای ایران شهاب حسینیسید شهاب الدین حسینی تنکابنی (زاده 14 بهمن 1352 در تهران)هنرپیشه سینما و تلویزیون، مجری، کارگردان و گوینده ایرانی است.او اولین فرزند خانواده اش است و یک برادر و دو خواهر دارد. تحصیلات دانشگاهی او دررشته روانشناسی دانشگاه تهران بود که آن را به قصد مهاجرت به کانادا ناتمام گذاشت.شهاب حسینی و پریچهر حسینی صاحب 2 پسر به نام های «محمد امین» و «امیر علی» هستند.

کار خود را با تئاتر دانشجویی و سپس گویندگی رادیو آغاز کرد، سپس در برنامه ای به نام "اکسیژن" درتلویزیون ظاهرشد.در چند برنامه دیگر هم مانند بر پا بر پا، به رنگ صبح، سایه روشن و... به عنوان مجری حضورداشت، با سریال خانواده پس از باران پا به عرصه بازیگری گذاشت. او سالهای بعد هم به کار بازیگری و هم اجرا پرداخت. وی بخاطر بازی در فیلمهای سینمایی واکنش پنجم و شمعی در باد و محیا مورد توجه قرار گرفت، درسال 1386 برای فیلم محیا از جشنواره بین المللی فیلم فجر، موفق به کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

شهاب حسینی در سال 1387 با بازی در فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود. شهاب حسینی در جشنواره فیلم کن 2016 با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد.همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین 2011 را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.حسینی جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم اکشن ان فیلم آمریکا را برای بازی درفیلم هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند به دست آورد.

او اولین فعالیت کارگردانی خود را با فیلم ساکن طبقه وسط آغاز نمود و خود در38 نقش متفاوت در این فیلم بازی کرد.

فلیم هایی با هنرمندی شهاب حسینی


شهرزاد 1 ، 2 ، 3
شب
لابیرنت
نبات
مقیمان ناکجا
لابی
برادرم خسرو
غلام
فروشنده
چهارشنبه
امتحان نهایی
سایه‌های موازی
دوران عاشقی
طعم شیرین خیال
ساکن طبقه وسط
پنج ستاره
تعبیرخواب
آشغال‌های دوست‌داشتنی
حوض نقاشی
یکی می‌خواد باهات حرف بزنه
هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند
من و زیبا
به امید دیدار
آفریقا
جدایی نادر از سیمین
خانه پدری
برف روی شیروانی داغ
سوت پایان
پرسه در مه
حوالی اتوبان
آناهیتا
درباره الی
سوپر استار
تنهایی
پرچم‌های قلعه کاوه
دل‌شکسته
محیا
نیلوفر
ایستگاه بهشت
بچه‌های ابدی
غیرمنتظره
قصه عشق
پیشنهاد 50 میلیونی
قتل آنلاین
رستگاری در هشت و بیست دقیقه
گرداب
الهه زیگورات
شمعی در باد
زهر عسل
این زن حرف نمی‌زند
واکنش پنجم
آدمک‌ها
رخساره
advertising