با کسانی که ما را نادیده می گیرند چگونه برخورد کنیم

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/10/08
با کسانی که ما را نادیده می گیرند چگونه برخورد کنیم

برای برخورد با افرادی که شما را نادیده می گیرند باید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید


لیست تهیه کنید لیستی از نقاط قوت، تواناییها، موفقیتها، و افتخارات خود تهیه کنید. از یکی از اعضای خانواده نیز میتوانید بخواهید در تهیه این لیست به شما کمک کند. سپس، لیست افتخارات خود را مخفی کنید، و هر زمان لازم بود آن را مرور کنید. به بهداشت شخصی توجه کنید به سلامت و بهداشت خود توجه کنید. به مدل موها، زیبایی ناخنها و بهداشت دندانهایتان توجه بیشتری داشته باشید. به نظافت خانه‌تان اهمیت دهید پاکیزگی محیطی که در آن وقت بیشتری را میگذرانیم، روی سلامت روحی‌مان تاثیر مثبتی خواهد داشت. برای ایجاد تنوع لوازم خانگی‌تان را جا به جا کنید، و سعی کنید همیشه خانه‌تان را نظافت کنید. ! دنبال یک سرگرمی خوب باشید اوقات فراغتتان را با کارهای هنری مثل نقاشی کردن، تمرین موسیقی، شعر گفتن، و یا رقصیدن پر کنید. با انجام چنین کارهایی، بیشتر میتوانید احساسات درونیتان را بروز دهید و اعتماد به نفستان را تقویت کنید. در نتیجه رابطه بهتری با دیگران خواهید داشت. به جامعه خدمت کنید با شرکت در کارهای داوطلبانه و گروهی میتوانید نقش مفیدی در جامعه ایفا کنید. زمانی که به شرایط چیزی بهبود میبخشیم و مشکلات را حل میکنیم اعتماد به نفسمان بالا میرود … به یک مشاور مراجعه کنید اگر واقعا کنار آمدن با رفتار سرد و بی توجهی دیگران شما را آزار میدهد، به یک مشاور مراجعه کنید. اگر از پس هزینه جلسات مشاوره برنمی‌آیید، بهتر است از مشاوره رایگان مدرسه، دانشگاه، خوابگاه و یا محل کارتان استفاده کنید.

برای برخورد با افرادی که شما را نادیده می گیرند باید از روش حل مسئله استفاده کنید


به کارهای خود فکر کنید به کارهای اخیرتان فکر کنید. ممکن است مرور آنها دشوار باشد اما لازم است. ما انسانها، گاهی اوقات از اشتباهات خود سر باز میزنیم و آنها را انکار میکنیم! حتی اگر بدانیم واقعا تقصیر خودمان بوده که این اتفاق افتاده است! بهتر است زمانی که به اشتباه و تقصیر خود پی میبرید، معذرت خواهی کنید. حتی اگر احساس میکنید که طرف مقابلتان باید از شما معذرت خواهی کند نیز، اول خودتان دست به کار شوید! با او صحبت کنید روش دیگری که میتوانید برای حل مشکل خود با بی تفاوتی دیگران به کار بگیرید، صحبت کردن است. مستقیما با او صحبت کنید و از او بخواهید در بحث های گروهی در این باره شرکت کند، ولی سعی کنید او را مجبور به صحبت در جمع نکنید! خیلیها دوست ندارند جلوی دیگران به عنوان کسی که دوستانشان را نادیده میگیرد، شناخته شوند! مهربان و خوش‌برخورد باشید اگر نظر طرف مقابلتان را جلب کنید، شاید دوباره به قول معروف تحویلتان بگیرد و با شما صحبت کند! این در حالی است که با بی ادبی و رفتار سرد او را بیشتر ترد خواهید کرد.

بد موقع با او صحبت نکنید سعی کنید زمانی را برای صحبت کردن در نظر بگیرید که هر دو وقتتان آزاد است و مشکلی برای صحبت کردن ندارید. اگر در زمان نامناسب مشغول به صحبت شوید، طرف مقابلتان را بیش از پیش ناامید و ناراحت خواهید کرد … مشکلتان را مستقیم از او بپرسید! از او بپرسید که دلیل این رفتارش چیست … گاهی اوقات رفتار دیگران باعث سوءتفاهم میشود و احساس میکنیم که فقط با ما انقدر سرد هستند! این در حالی است که بعضی از افراد در حالت عادی اینگونه با دیگران برخورد میکنند و اصلا منظوری ندارند. اگر مستقیم از او بپرسید که مشکلش چیست، زودتر به جواب میرسید. سعی کنید با بی ادبی و لحن تند با او صحبت نکنید. احساسات خود را برای او شرح دهید بیان احساسات شخصی کار آسانی نیست، اما اگر رک و راست باشیم و مستقیم احساسمان را به دیگران بیان کنیم سریعتر از مشکلاتی که گرفتارشان هستیم، خلاص میشویم! سعی کنید خودتان را کنترل کنید و همه چیز را یکدفعه‌ای کف دست او نگذارید! خیلی اصرار نکنید گاهی اوقات دوست داریم از بعضیها دوری کنیم. این کاملا طبیعی است که اگر کسی شما را نادیده میگیرد، دوست دارد کمی از دستتان راحت باشد! ممکن است بخواهد با این کار از دعوا کردن اجتناب کند و با خیال راحت و آسوده با شما صحبت کند. داد و بیداد نکنید اگر با او دعوا کنید و الکی شلوغش کنید، اوضاع بدتر از اینی که هست خواهد شد! از واسطه استفاده کنید گاهی لازم است به جای اینکه خودمان با کسی رودررو شویم، از دوستی بی طرف، درخواست کنیم با او صحبت کند.

برای برخورد با افرادی که شما را نادیده می گیرند باید دوستی‌ های خود را بهتر کنید


دوستی‌تان را با دیگران حفظ کنید تنها به این خاطر که رفتار دوستانتان با شما سرد شده، نمی‌توان گفت که دیگر با هم دوست نیستید! اگر روابط دوستانه‌تان پیچیده شده، با هم روراست باشید و سعی کنید کارهایی را انجام دهید که هر دو از انجام آنها لذت میبرید. همه چیز را در خود نگه ندارید درباره ترسها، عیبها، و احساسات بد خود با دیگران صحبت کنید. اگر شخصیت حساس و زودرنجی دارید، نمی‌توانید آن را خیلی ساده برای دیگران توصیف کنید … اما اگر سعی کنید با دیگران درباره آن صحبت کنید، میتوانید از این راه رابطه‌تان را با هم محکم کنید! راه های ارتباطیتان را بسته نگه ندارید هرچه ایجاد ارتباط با شما برای دیگران ساده‌تر باشد، رابطه محکمتری با یکدیگر خواهید داشت! امروزه، ایجاد ارتباط با دیگران خیلی هم کار سختی نیست. در شبکه های اجتماعی عضو شوید و شماره تلفن خود را به دوستانتان بدهید! سعی کنید تماس‌های تلفنی مفیدتری داشته باشید اصلا اشکالی ندارد با دیگران تماس بگیریم و حالشان را بپرسیم، اما اگر سعی کنید در مکالمات خود درباره مسائل مهمتری صحبت کنید، تماسهای تلفنی‌تان جذابتر خواهند شد! مثلا از او درباره مسائل جدی راهنمایی بخواهید، و یا درباره اتفاقات اخیر با او صحبت کنید … در دسترس باشید زمانی که دوستتان مشکل خاصی دارد، برای او وقت بیشتری بگذارید. هیچ کس از دوستی یکطرفه خوشش نمی‌آید! اگر شما برای او وقت بگذارید، او نیز روزی جبران خواهد کرد.

برای برخورد با افرادی که شما را نادیده می گیرند باید بی خیال ماجرا شوید


همه چیز را به دل نگیرید هر وقت کسی شما را تحویل نگرفت، آنقدر نسبت به او بی تفاوت باشید که متوجه شود برای شما اهمیتی ندارد! این مشکل شما نیست که او اینقدر بی شخصیت است … روی اهداف مهمتری تمرکز کنید چه اهمیتی دارد او چه فکری میکند! شما روی اهداف خود تمرکز کنید. طوری رفتار کنید که انگار بودن و نبودن آن فرد روی رسیدن به اهدافتان هیچ تاثیری ندارد و به راه خود ادامه دهید. شما هم او را نادیده بگیرید با او همانطور برخورد کنید که با شما میکند! اگر دوست ندارد در انجام کارها با شما شریک شود، و یا اگر به شکلهای مختلف از شما دوری میکند، شما نیز همین رفتار را با او بکنید. با این کار به قول معروف دق دلی ناراحتی‌تان را هم سر او در آورده‌اید! او را به حال خود رها کنید گاهی دوست داریم از دوستانمان فاصله بگیریم و تنها باشیم. شاید این مساله اصلا با عقل جور درنیاید! اما سعی کنید به او فرصت بدهید تا با خودش کنار بیاید … اصرار نداشته باشید او را تغییر دهید اگر کسی دوست دارد بی ادب باشد و به دیگران بی احترامی کند، نمیتوان به زور اصرار و اجبار برای او مودب بودن و احترام گذاشتن را توجیه کرد! او را به حال خود بگذارید، بالاخره سرش به سنگ خواهد خورد!

برای برخورد با افرادی که شما را نادیده می گیرند باید ارزش خودتان را بدانید


این ساده‌ترین و مستقیم‌ترین راهی است که می‌توانید منفی‌گرایی‌های دیگران را از خودتان دور کنید. البته یکی از سخت‌ترین این روش‌ها هم هست. وقتی دیگران به ما می‌گویند که آنطورها که خودمان فکر می‌کنیم باارزش نیستیم، ممکن است خیلی راحت حرفشان را باور کنیم.خودتان را تحسین کنید: هر زمان با نظر منفی درمورد خودتان روبه‌رو شدید، با یک نظر مثبت با آن مقابله کنید. وقتی در آینه نگاه می‌کنید از خودتان تعریف کنید. قبل از اینکه هر روز صبح از خانه بیرون بروید، خودتان را تحسین کنید و ویژگی‌هایی که شما را به فردی خاص تبدیل می‌کند را یادآور شوید. دلایل افتخار کردن به خودتان را به یاد آورید: اگر در گذشته کاری، هرچند جزئی و کوچک کرده‌اید که باعث شده به خودتان افتخار کنید یا در حال حاضر مشغول کاری هستید که شما را به سمت جلو سوق می‌دهد، این دستاوردها می‌تواند به خودتان نشان دهد که آن چیز کوچکی که دیگران بخاطر آن شما را دست‌کم می‌گیرند، وقتی خوب به آن فکر کنید آنقدرها اهمیت ندارد. به همه نشان دهید که به خودتان افتخار می‌کنید: منظورم این است که مغرورانه راه بروید، انتخاب لباس‌هایتان هوشمندانه باشد، کارهایتان را با نهایت توانایی‌تان و به بهترین شکل انجام دهید و خواهید دید که حس افتخار درونی‌تان به خوبی پدیدار خواهد شد.

برای برخورد با افرادی که شما را نادیده می گیرند باید به کسانی که شما را نادیده می گیرند اطلاعات دهید


من بعنوان کسی که نابینای کامل است، یک چیز خیلی مهم یاد گرفته‌ام: خیلی‌ها نمی‌دانند و اطلاعات کافی ندارند. خیلی از آنها تا بحال با یک فرد نابینا برخورد نداشته‌اند به همین دلیل اطلاعات زیادی درمورد این افراد ندارند.هرکس داستانی برای خود دارد و حرف زدن درمورد آن می‌توانید التیام‌بخش باشد. چه یکی از اعضای خانواده‌تان باشد چه یک دوست یا غریبه، می‌توانید به آن فرد چشم‌اندازی از خودتان را نشان دهید که قبلاً اصلاً ندیده بوده است.قرار نیست با هر کسی روبه‌رو می‌شوید داستان زندگی‌تان را برایش بگویید، ولی اطلاعات اشتباه یا نداشتن اطلاعات نقش مهمی در رفتار و درک منفی دیگران درمورد شما دارد.

برای برخورد با افرادی که شما را نادیده می گیرند باید دور و وقت خود را با افرادی پر کنید که شما را درک می کنند


اینها کسانی هستند که در خستگی‌هایتان می‌توانید به آنها تکیه کنید، کسانیکه وقتی دیگران می‌خواهند پایین بکشانندتان، شما را بالا ببرند.این قدم برای من رمز موفقیت در حفظ مثبت‌گرایی در زندگی‌ام است. البته هنوز هم مجبورم با کسانیکه من را آنطور که خودم می‌بینم نمی‌بینند. ولی چرا باید بخواهم چنین کسانی را نزدیک خودم نگه دارم یا برای گرفتن این بازخوردهای منفی آنها را به خانه‌ام دعوت کنم؟گاهی‌اوقات، کسانیکه بیشترین زمان را کنار شما هستند، مثل خانواده، دوستان یا همکارانتان، همان کسانی هستند که شما را دست‌کم می‌گیرند.اگر بتوانید گروهی مثل این را پیدا کنید، و دست‌کم گرفتن‌های دیگران بیش از حد شود، آنها کمکتان خواهند کرد که دیوانه نشوید. به شما قول می‌دهم. یک ذهن باز و آمادگی برای آشنایی با آدم‌های جدید تنها چیزی است که برای ایجاد ارتباط عمیق‌تر با دیگران به آن نیاز دارید.
advertising