با خصوصیات افراد موفق آشنا شوید

سبک زندگیمهارت اجتماعی

- 97/08/23
با خصوصیات افراد موفق آشنا شویداولین و مهم‌ترین شاخصه و ویژگی موفقیت که در همه‌ی افراد موفق نمایان بود، صحبت کردن و ابراز عقیده کردن است.بار‌ها‌ با افرادی مواجه شدم که فرصت‌های عالی و مناسبی برای آن‌ها ایجاد شده بود، اما فرصت‌‌ها را از دست دادند؛ زیرا از مطرح کردن خودشان و ابراز عقیده می‌ترسیدند و این اتفاق بار‌ها برای من نیز رخ داده بود.اگر سؤال نپرسید و در خواستی نداشته باشید، پاسخ شما همیشه منفی است. ممکن است فکر کنید پاسخ منفی خواهد بود؛ اما هرگز بدون درخواست کردن نمی‌توانید اطمینان حاصل کنید و اگر در‌خواست کنید ممکن است با یک پاسخ خوش‌آیند غافل‌گیر شوید.

افراد نمی‌توانند ذهن‌ ما را بخوانند و ممکن است ندانند شما به کمک احتیاج دارید. در واقع ممکن است مایل باشند به شما کمک کنند؛ اما امکان دارد بترسند که با پیشنهاد دادن کمکی که شما درخواست نکرده‌اید، شما را برنجانند.هنگامی که دیگران در‌خواست کمک می‌کنند یا به پیشنهاد نیاز دارند، اگر شما صحبت نکنید و نظر ندهید آیا آن‌ها متوجه می‌شوند که شما می‌توانید نیاز آن‌ها را برآورده کنید یا به آن‌ها کمک کنید.

اگر خود را مطرح نکنید و عقاید خود را ابراز نکنید، فرقی نمی‌کند که هوش شما چقدر است، تا چه اندازه با انگیزه و مسئولیت‌پذیر هستید، روابط شما تا چه حدی وسیع هست یا چقدر مهارت‌های کسب‌و‌کار شما خوب است. در صورتی که صحبت و اظهار نظر نکنید به استعداد‌ها و تلاش‌های شما بی‌توجهی می‌شود، فرصت‌های خرید و فروش‌های شما به رقیبان شما واگذار می‌شود و دست‌یابی به موفقیتی که در آرزوی آن هستید سخت خواهد شد. پس باشهامت باشد و خود را مطرح کنید.هنگامی که فرصتی به وجود می آید، مطمئن شوید که آن‌ را از دست نمی‌دهید.

ویژگی های مشترک افراد موفق


افراد موفق بخداوند ايمان دارند و معتقدند كه ايمان مبناي همه اعجازهاست و پادزهر شكست، و در همه حال شاكر خداوند هستند. افراد موفق داراي اهداف مشخص هستند.انها هميشه در پي فرصت هاي مناسب هستند و داراي روحيه مداومت و پشتكار هستند.هیچ وقت در اثر بروز مشكلات متوقف نميشوندو همیشه با افراد متخصص مشورت مينمايند. افراد موفق در مقابل جواب نه ، و شنیدن جواب منفی تسليم نمي شوند.

افراد موفق حاكم بر سرنوشت خود هستند و مي دانند كه چه مي خواهند.هدف مشخص دارند و داراي اشتياق زیاد جهت رسيدن به هدف هستند. افراد موفق در لحظات بحراني ، بدنبال نقطه عطف موفقيت هستند.همیشه افراد موفق خوب گوش ميدهند و راهكارهاي مناسب را پيدا ميكنند.عوامل منفی و ناخوشايند را از ذهن خود دور نگه ميدارند. ديگران را تشويق ميكنند و مورد احترام و عشق و محبت و تقدير و ياري ؛ قرار ميدهند و از حسادت و خود خواهي دوری می کنند.

افراد موفق پيروز مي شوند چون باور دارند.انها ريسك ميكنند و منتظر برنامه قطعي و 100% نيستند و زياد به استدلال اعتماد نميكنند و معتقد هستند كه ذهن نيمه هشيارشان ؛ نقشه را طراحي ميكند. انها همیشه اعتقاد دارند و معتقدند كه تمامي افراد موفق و قهرمانان جهان ؛ روزي شكست خورده بودند.بنابراین موفقيت را يك عادت ميدانند.

خواسته های خود را با تمام و جود به خود و ديگران و خداوند ميگويند.و در مقابل انتقادها و سرزنش ها صبور هستند و هدفشان برايشان مهم است.واز احساس انصاف و عدالت که در درون آنهاست نهایت استفاده را می کنند.افراد موفق همیشه در تصميم گيري هاي خود ؛ قاطع هستند.انها برای کارهای خود داراي برنامه قبلي و عملي هستند.و هميشه از ديگران فعال تر هستند.
advertising