بهترین روش پاک کردن لکه ماژیک وایت برد

سبک زندگیخانه داری

- 98/02/17
بهترین روش پاک کردن لکه ماژیک وایت بردگاهی ماژیک های رنگارنگی که در اختیار فرزندانمان قرار می دهیم، کار دستمان می دهد و باعث می‌شود لکی ناخوشایند روی مبلمان یا لباس هایمان ایجاد شود. در ادامه با نحوه پاک کردن این گونه لکه ها آشنا خواهید شد.

پاک کردن لکه ماژیک با یک روش عالی


برای پاک کردن لکه ماژیک پشنهاد میکنیم روی لکه یا نوشته های ماژیک خمیر دندان بمالید. البته منظور خمیر دندان ساده است. در مرحله بعدی با یک پارچه مرطوب محل مورد نظر را پاک کنید. این روش بر روی قاب چوبی، دیوار و حتی صورت یک عروسک تاثیرگذار خواهد بود .
اگر میخواهید لکه ماژیک را از روی یک میز چوبی که از مدت ها پیش دارای این لکه شده بود پاک کنید، کافیست مقداری خمیردندان را بر روی این لکه بمالید. پس از آن به مدت یک الی ۲ دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از کمی صابون و یک پارچه مرطوب و مقداری فشار این لکه ها را از بین ببرید.
هرگز از خمیردندان ژله ای استفاده نکنید. چون حاوی مواد ساینده میباشد. به ویژه زمانی که می خواهید یک لکه را از روی چوب (برای مثال مبلمان چوبی) پاک کنید. خمیر دندان غیر ساده باعث ایجاد خراش می شود.

پاک کردن لکه ماژیک از روی چوب، دیوار، کف زمین و لباس


_شما میتوانید برای از بین بردن لکه ماژیک از یک مداد پاک کن استفاده کنید.
_ برای شستن لباس لکه دار، ۳/۴ فنجان آمونیاک خانگی را با ۱/۴ فنجان آب مخلوط بکنید. سپس لباس موردنظر را به مدت ۲۴ ساعت داخل محلول بگذارید. درِ سطل حاوی محلول را با کیسه پلاستیکی پوشش دهید.
_ همچنین از دستمال مرطوب کودکان استفاده کنید.
_ ژل ضد عفونی کننده دست را روی لکه بمالید و بعد آن را کامل بشویید.
_همچنین استفاده از اسپری ضد آفتاب را فراموش نکنید. البته یاداوری میکنیم که اجازه ندهید ضد آفتاب مدت طولانی بر روی چوب بماند؛ زیرا ممکن است به آن آسیب وارد کند.
_ یک راه دیگر برای پاک کردن لکه ماژیک استفاده از اسپری مو می باشد.
_ همچنین میتوانید اسپری حشره کش روی لکه بمالید.

امیدواریم بالاخره یکی از این راهها به شما جواب بدهد.حتما می دانید که لک ماژیک وایت برد به خصوص ماژیک های دائمی، به راحتی پاک نمی شود و نیازمند شناخت ماده ی حلال ماژیک وایت برد می باشد. در این مطلب قصد داریم به آموزش پاک کردن لکه ماژیک از روی اجسام صحبت کنیم.
در قسمت زیر آموزش پاک کردن لک ماژیک وایت برد از روی میز و اجسام چوبی، کاغذ دیواری، دیوار گچی و... را برای شما ارائه کرده ایم. از این روش برای پاک کردن لکه ی ماژیک وایت برد از روی پارچه ی مبل، لباس و فرش و به طور کلی الیاف و پارچه، نیز می توانید استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز


خمیر دندان معمولی(خمیر دندانی که دارای سفید کننده و موادی که اثرات شدیدی دارند نباشد.

روش کار:


_ابتدا مقداری خمیر دندان بر روی دیوار، پارچه ی مبل، لباس و یا هر سطح دیگری که لکه ماژیک بر روی آن کشیده شده است، بریزید. توجه کنید که نیاز نیست، مقدار زیادی خمیر دندان بمالید. تنها یک لایه کافی است. برای یک تا دو دقیقه اجازه دهید خمیر دندان روی سطح مورد نظر بماند.
_اکنون یک تکه ابر ظرف شویی و یا یک تکه پارچه بردارید و آن را کمی مرطوب کنید و کمی مایع ظرف شویی روی آن بریزید و بر روی سطح مورد نظر بکشید و سعی کنید اثر خمیر دندان و همچنین لکه ماژیک را پاک کنید.
_ممکن است نیاز باشد کمی فشار بیشتری برای از بین بردن کامل لکه وارد کنید. پس فشار را افزایش دهید تا اثر ماژیک پاک شود.

توجه:


همانطور که اشاره شد، از خمیر دندان هایی که دراری عناوینی چون سفید کنندگی و یا اثر بالای سایندگی دارند استفاده نکنید چون ممکن است به سطح ما به خصوص اگر پارچه ای باشد، آسیب وارد کند.
advertising