معرفی گل حسرت

سبک زندگیباغچه

- 98/03/11
معرفی گل حسرتگل حسرت ها گیاهانی هستند چند ساله که در چمن زارها و مراتع مرطوب و خاک های سبک می رویند وجه تشخیص آن ها پیاز غده مانند سفت زیر زمینی آن ها است که از یک غشای متورم که ادامه ساقه هوایی گیاه است پوشیده شده و در مورد عده ای از ارقام گیاه سیاه رنگ است و در حقیقت تورم ریشه پیاز نیست که مانند پیاز رسمی ورقه ورقه داشته باشد، بلکه تورم سفتی آن را تشکیل می دهد مانند پیاز یا غده زعفران، برگ های آن ها باریک، دراز، خطی، بیضی شکل و نوک تیز و معمولا در بهار ظاهر می شوند، چه در گل حسرت هایی که گل های آن ها در پاییز ظاهر می شود و یا آن هایی که در بهار بیرون می آید.

گل ها معمولا به طور منفرد و یا 2-3 گل از زمین خارج می شوند. ظاهرا شبیه زعفران هستند ولی فرق عمده آن ها این است که گل های گل حسرت 6 پرچم یا آلت مذکر یا آلت نر دارند، در صورتی که زعفران 3 تا پرچم دارد و به علاوه تورم ریشه ی زعفران کوچکتر و تقریبا مدور است در صورتی که تورم ریشه در گل حسرت دراز می باشد و معمولا برگ ها و میوه گل حسرت ها در فصل بهار در فاصله اردیبهشت تا خرداد روی گیاه دیده می شوند. محفظه میوه آن دارای 3 خانه است و در هر خانه 50-70 دانه وجود دارد که ریز شکل و به قطر 2-1 میلی متر می رسند و طعم آن تلخ است.
نیازها گل حسرت

مکان باز و آفتابی، خاک دارای زهکش خوب، برگ ها را تا زمانی که کاملاً پژمرده نشده اند از گیاه جدا نمی کنند تا مواد غذائی لازم برای تولید گل ها در فصل پائیز را پیش از شروع دوره استراحت پیازها مهیا نمایند. حداقل دمای قابل تحمل آن ۱۵- درجه سانتی گراد است.

ازدیاد


از طریق کاشت بذر و یا تقسیم گیاه در فصل پائیز امکان پذیر است.این گیاه به نامهای زعفران خزان، بانوی عریان نیز شناخته می شود.تمام قسمتهای این گیاه سمی است و ممکن است باعث مرگ شود
advertising