چگونه دختری شاد و قوی تربیت کنیم

سبک زندگیفرزندان

- 97/09/13
چگونه دختری شاد و قوی تربیت کنیم

رازهای تربیت دختر شاد و قوی


مهم‌تر از اینکه دختران موفقی داشته باشیم باید یاد بگیریم که چگونه شادی را به آن‌ها یاد بدهیم و دختران شادی داشته باشیم آن‌ها باید از روحیاتی برخوردار باشند تا بتوانند با چالش‌های زندگی در دوران بعد از بلوغ با موفقیت کنار بیایند و همچنین نسبت به خودشان حس خوبی داشته باشند.

دختر خود را بشناسید


همه فکر می کنند بهترین راه های تربیت دختران شاد را می دانند. اما هیج روش واحدی که برای همه مناسب باشد وجود ندارد. دخترانی که والدین سخت گیری دارند نسبت به دخترانی که والدین آن ها ملایم رفتار می کنند بیشتر دچار افسردگی و اضطراب می شوند. تحقیقات نشان می دهد دخترانی که در تنظیم احساسات خود مشکل دارند نیازمند به حمایت بیشتری از سوی پدر و مادر هستند. دخترانی که از نظر عاطفی قوی هستند هم ممکن است در صورت حمایت بیش از حد از سوی والدین آسیب ببینند.

مادر بیشترین تاثیر را در دختران دارد پس الگوی خوبی باشید


فراموش نکنید که والدین بخصوص مادران بشدت بر روی دختران تأثیرگذارند. دختران جوان‌تر بیشتر به مادرشان گرایش دارند. دختران در دوران راهنمایی با دوستانشان مشورت می‌کنند اما مادرشان مطمئن‌ترین فرد برای آن‌هاست. باید در نظر داشته باشید که شما به‌عنوان مادر همه‌چیز دخترتان هستید. تمام گزارش‌ها تأیید می‌کنند که رفتار مادر جلوی دخترش تأثیر خیلی زیادی بر روی رفتار او خواهد گذاشت. سعی کنید در خانه یک مادر اکتیو باشید وقتی دخترتان می‌بیند که شما برای دویدن بیرون می‌روید و یا در خانه ورزش می‌کنید درواقع دارید به او یاد می‌دهید که بدنش را دوست داشته باشد.

از کمال گرایی در تربیت دختر خود پرهیز کنید


هیچ کس کامل نیست،سعی نکنید با گذاشتن استانداردهای بالا در تربیت دختران خود را عذاب دهید. والدینی که فکر می کنند جامعه از آن ها انتظار بالایی دارد بیشتر تحت فشار هستند و اعتماد به نفس کمتری در مهارت های تربیتی دارند.

به دختر خود کمک کنید تا اعتماد به نفس پیدا کند و احساس خاص بودن کند


با تشویق شخصیت و فردیت دختر جوانتان شما سکوهای قدرتمند عاطفی را در وجودش پایه گزاری می‌کنید تا زمانی که به سن نوجوانی می‌رسد بتواند با پیچیدگی‌های آن سن به‌خوبی کنار بیاید. بگذارید خودش را باور داشته باشد به او اجازه دهید تا استعدادهایش را بشناسد و خودش تصمیم بگیرد که در چه زمینه‌ای استعداد دارد. وقتی به چیزی علاقه نشان داد بگذارید تا برود و آن مسیر را تجربه کند.

مادران باید با دختران خود رابطه ای گرم و صمیمی داشته باشند


رابطه گرم و صمیمی میان مادر و دختران جلوی ایجاد مشکلات رفتاری در آن ها را می گیرد. تربیت دختران شاد نیاز به ایجاد پیوندی امن بین دختران و والدین دارد. پیوند محکم با مادر به بالا رفتن توانمندی های احساسی دختران در آینده نیز کمک می کند. دختران رفتار والدین خود در کودکی را در بزرگسالی تقلید می کنند و کسانی که رابطه گرمی با مادر خود نداشته اند توانایی برقراری یک رابطه احساسی خوب با دیگران ندارند.

والدین باید به سلامتی روان خود برای تربیت دختر شاد توجه کنند


اگر فکر می کنید ممکن است افسرده باشید، به خاطر دختران به فکر درمان باشید. در پژوهشی مادران افسرده ای که به گریه های کودکان توجه نمی کردند با مادران سالم مقایسه شدند. مادران افسرده موجب بالا رفتن استرس در دختران می شدند. با این وجود می توان روش های تربیت مناسب را به والدینی که خودشان مشکلات روحی دارند آموزش داد.

برای تربیت دختران شاد اشتباهات دختر خود را بپذیرید و او را تشویق کنید


یکی از بهترین راه‌های بالا بردن اعتمادبه‌نفس دخترتان این است که اجازه دهید اشتباه کندما می‌خواهیم که همه کارها را خودمان برای بچه‌ها انجام دهیم تا آن‌ها راحت‌تر زندگی کنند چراکه معتقدیم آنها در انجام آن کار موفق نخواهند بود. به دخترتان یاد دهید که اشتباهات امری عادی در زندگی هستند. درباره اقدامات اشتباه زندگی خودتان با او صحبت کنید و به او فرصت اشتباه کردن بدهید حتی اگر این اشتباهات از دید شما خیلی احمقانه به نظر برسند. فهرستی از کارهای کوچکی که می‌توانید به او یاد دهید آماده کنید تا با کمک هم انجامش دهید کارهایی مثل نیمرو درست کردن. فرایند یادگیری از طریق روش آزمون‌وخطا می‌تواند اعتمادبه‌نفسش را بالا ببرد. گاهی نیز می‌توانید باهم چیزهای جدید را امتحان کنید تجربه پخت یک شیرینی جدید، رفتن به کلاس هنرهای رزمی جایی که هردوی شما می‌توانید از ناکامل بودن و اشتباهات یاد بگیرید و شادباشید.

والدین برای تربیت دختران شاد باید با خود مهربان باشند


با خود مهربان بودن مهارت مهمی در زندگی افراد است که کمک می کند در مقابل چالش های زندگی انعطاف پذیر باشند. افرادی که با خود مهربان هستند می توانند افکار و احساسات خود را بدون اینکه آن ها سرکوب کنند مدیریت کنند. آن ها می توانند مشکلات و ناراحتی های خود را بپذیرند و برای حل مسئله تلاش کنند. والدینی که از این مهارت در مقابل سختی ها استفاده می کنند تبدیل به الگویی مناسب برای دختران می شوند که به زندگی شاد و موفق آن ها کمک می کند.

برای تربیت دختران شاد اعتماد به نفس اجتماعی آن ها را بالا ببرید


نیمی از کودکان و نوجوانان که تعداد زیادی از آنان دختران هستند خشونت در رابطه را تجربه می‌کنند. خشونت در رابطه زمانی است که سایر کودکان عمداً یک کودک را طرد می‌کنند یا دیگر کودکان را مجبور می‌کنند تا فرد مشخصی را طرد کنند. احساسات ابزار فوق‌العاده قدرتمندی هستند و ما باید به مادران و دخترانمان آموزش دهیم که زمانی که شما عصبانی و ناراحت هستید چنین احساساتی نشان‌دهنده این است که چیزی برایتان مهم است و شما باید آن را بیان کنید. اجازه دهید دخترتان عضو یک گروه باشد، چه این گروه یک تیم ورزشی باشد یا جمعی از دوستانش که در یک کلاس یک‌هفته‌ای هنر شرکت کرده‌اند.

دختران وقتی با بچه‌های دیگر بر روی یک هدف مشترک کار می‌کنند از حس استقلال و افتخار سرشار می‌شوند. ورزش‌های تیمی بخصوص می‌تواند برای دختران خیلی سودمند باشد زیرا بردوباخت انعطاف‌پذیری را به آن‌ها یاد می‌دهددر انتها باید بگوییم که برای تمام چالش‌هایی که دخترتان با آن‌ها روبرو است و تمام تلاش‌هایی که شما می‌کنید تا به او کمک کنید تا در این میان راه خودش را پیدا کند هیچ‌چیزی مهم‌تر و قدرتمندتر از عشق بی‌قیدوشرط شما نسبت به او نیست.

والدین برای تربیت دختران شاد باید مثبت اندیش باشند


والدینی که در مقابل نوزادان از احساسات منفی استفاده می کنند، بعد از مدتی با کودکان پرخاشگر روبرو می شوند. رفتار پرخاشگرانه در سن ۵ سالگی با این گونه رفتارها در بزرگسالی رابطه دارد. برای تربیت دختران شاد از احساسات مثبت در مقابل دختران استفاده کنید.
advertising