فواید آموزش موسیقی به کودکان برای بهبود مهارت یادگیری

سبک زندگیفرزندان

- 97/08/23
فواید آموزش موسیقی به کودکان برای بهبود مهارت یادگیریآموختن موسیقی می تواند موجب بهبود مهارت های یادگیری در فرزندان گردد.همچنین آموختن الفبای موسیقی به کودکان باعث می شود کودک بتواند الفبای اصلی را نیز به آسانی بیاموزد. یک تجربه موسیقی غنی شامل آواز خواندن، گوش دادن و به حرکت در آمدن مزایای بسیار قابل توجهی را در پیشرفت یادگیری کودکان ایجاد می کند.اموزش موسیقی فقط شامل آواز و بازی با ابزار نیست؛ بلکه آموختن موسیقی به تقویت مجموعه ای از مهارت های چند گانه کودک می پردازد. یادگیری موسیقی از تمام یادگیری ها پشتیبانی می کند. گوش دادن به موسیقی باعث بهبود و تقویت عملکرد حافظه می گردد و در عین حال یک فعالیت سرگرم کننده و تفریحی به شمار می رود.

تاثیر آموزش موسیقی در پیشرفت زبان کودک


نوزادان از زمان تولد آمادگی لازم برای رمزگشایی صداها و کلمات را دارا می باشند وآموزش موسیقی به آن ها این توانایی طبیعی را در نوزادان افزایش می دهد؛ زیرا رشد در یک محیط موسیقی غنی موجب پیشرفت در مهارت های زبان آموزی کودکان می گردد و توانایی های ذاتی موجود در کودکان احتیاج به تقویت، تمرین و تمرکز بر توانایی ها دارد که این کار می تواند در یک محیط آموزش موسیقی به صورت کاملا حرفه ای انجام پذیرد.

آموزش موسیقی به کودکان باعث افزایش سطح IQ در آنها می شود


کودکان شش ساله ای که هر هفته مورد آموزش موسیقی قرار دارند، افزایشی مثبتی در میزان بهره هوشی آن ها مشاهده می شود. طی تحقیقاتی محققان در مدت نه ماه به گروهی از کودکان شش ساله موسیقی و پیانو را آموزش می دادند و به یک گروه دوم نمایش را آموزش دادند و به گروه سوم هیچ آموزشی ندادند.

IQ این کودکان در مرحله اول و قبل از شروع آموزش ها مورد آزمایش قرار گرفت.
در پایان آزمایش با تعجب مشاهده شد که گروهی از کودکان که تحت آموزش موسیقی قرار گرفته بودند در تست IQ سه امتیاز بالاتر از دو گروه دیگر کسب کردند.

آموزش موسیقی به کودکان باعث بهبود و افزایش عملکرد مغز آنها می شود


هنگامی که شما به یادگیری موسیقی می پردازید ناچار می شوید استفاده بیشتری از مغز خود داشته باشید و به این ترتیب عملکرد مغز خود را افزایش دهید و به آن بهبود ببخشید.
تحقیقات نشان می دهد که مغز یک موسیقیدان، حتی یک موسیقیدان کودک، متفاوت تر ازسایر افرادعمل می کند. برخی از تحقیقات در زمینه علوم اعصاب این نتیجه را به اثبات رسانده اند که کودکانی که تحت آموزش موسیقی رشد می کنند از فعالیت عصبی بهتری نسبت به سایر افرادی که تحت آموزش موسیقی نبوده اند، برخوردار هستند.

آموزش موسیقی به کودکان باعث بهبود مهارت های زمانی و مکانی آنها می شود


ارتباط مستقیم بین موسیقی و هوش فضایی وجود دارد، به این معنی که درک موسیقی به کودکان در تجسم عناصر مختلف کمک بسیاری می کند. آموزش موسیقی کمک بسیار زیادی به بهبود مهارت های زمانی و مکانی می کند. این مهارت ها به خصوص در هنگام حل مسائل چند مرحله ای در معماری، مهندسی، ریاضیات، هنر، بازی ها و به خصوص کار با کامپیوتر بسیار کارآمد هستند.
advertising