آموزش توالت رفتن به کودکان

سبک زندگیفرزندان

- 97/12/12
آموزش توالت رفتن به کودکانکودکان تقریبا همگی از یک سنی می توانند ادرار خود را کنترل کنند و آن زمان وقت از پوشک گرفتن آنها است. اما هر بچه ای با بچه دیگر متفاوت است و نباید کودکان را با یکدیگر مقایسه کرد. امروز در این مطلب میخواهیم آموزش توالت رفتن برای کودکان را به شما یاد دهیم. با ما همراه باشید

1. برای آموزش توالت رفتن به کودکان در طول شب سعی کنید بعد از شام از خوراندن غذا های آبدار مانند سوپ، آب میوه، آب خودداری کنید. اگر کودک احساس تشنگی می کند. سعی کنید که به او به جای حجم زیادی از آب، مقدار کمی بنوشانید. اگر کودک قبل از خواب آب بیشتری بنوشد، احتمال زیادتری وجود دارد که رختخوابش را خیس کند.

2. اطمینان حاصل کنید که مثانه کودک از ادرار خالی شده است. این کار احتمال خیس شدن رختخواب را در هنگام خواب کاهش می دهد.

3. سعی کنید لباس هایی تن کودک کنید که هنگام رفتن به توالت راحت باشد. لباس زیر کودک هم باید طوری باشد که هنگام ادرار آن را به راحتی از تن خود بیرون آورد. همچنین پوشک های کشدار کودکان را تشویق می کند که در طول شب از توالت استفاده کنند. اگر کودک شما در طول چند شب متوالی پوشک خود را خشک نگاه داشته است، سعی کنید به جای پوشک، لباس زیر یا شلوارک بپوشانید.

4. چند ساعت بعد از خواب، کودک را برای تخلیه مثانه خود از ادرار بیدار کنید. حدود ۹۰ دقیقه بعد از اینکه کودک به خواب رفت یا قبل از اینکه خودتان بخوابید، سعی کنید کودکان را با ملایمت برای تخلیه کردن مثانه اش بیدار کنید. این تخلیه به ویژه در زمان هایی که کودک قبل از خواب مقدار زیادی مایعات نوشیده باشد، بسیار اهمیت دارد.

5. ابزار مناسبی را برای توالت رفتن کودک فراهم کنید. از وسایلی استفاده کنید که امنیت کودک را در هر شرایطی برآورده می سازد. اگر فکر می کنید که کودک می خواهد از توالت فرنگی بزرگسال استفاده کند، حتما از قبل صندلی توالت مخصوص به خودش یا سکویی برای کمک به نشستن روی توالت در دسترس قرار دهید. حتما از روشنایی کافی توالت مطمئن شوید.

6. کودکان را در همان ابتدای صبح به محض اینکه از خواب بیدار شدند، تشویق به تخلیه ادرار کنید.

7. آماده ی هر وضعیتی باشد. ممکن است کودک برای تمام طول شب، آموزش لازم را برای استفاده از توالت ندیده باشد و به طور اتفاقی رختخواب را خیس کند. برای چنین مواردی از یک ملحفه ضد آب زیر تشک استفاده کنید تا کار تمیز کردن راحت تر باشد. همچنین همیشه مقداری ملحفه و لباس اضافی دم دستتان قرار دهید.

8. در صورتی که کودک به طور اتفاقی رختخوابش را خیس کرد، به هیچ وجه او را سرزنش نکنید. در کودک باید این اطمینان حاصل شود که با وجود این مسئله همچنان از حمایت عاطفی شما برخوردار است. کودک ممکن است از این بابت احساس گناه و شرم داشته باشد. ربکا گو می گوید:
به کودک بگویید که این مسائل ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد و کاملا عادی است و برای یاد گرفتن کامل توالت رفتن نیاز به زمان دارد
advertising