روش هایی برای مقابله با خواب آلودگی در محل کار

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/09/09
روش هایی برای مقابله با خواب آلودگی در محل کار

پیشنهاداتی برای جلوگیری از احساس خواب آلودگی در مکان‌ های نامناسبی مانند محل کار



برای رفع خواب آلودگی در محل کار وعده ناهار را فراموش نکنید


اجتناب از این وعده غذایی باعث ایجاد کسالت و خواب آلودگی در ظهر می‌شود. شما لازم نیست که هر روز یک وعده غذای کامل با انواع و اقسام پیش غذا‌ها را بخورید، اما حداقل سعی کنید نهار را بر روی میز کار خود نخورید.

برای رفع خواب آلودگی در محل کار برای زمان‌ های کوتاه استراحت کنید


از سر جای خود بلند شوید، چرخی بزنید، عضلات پای خود را منبسط کنید و انگشتان دستتان را خم و راست کنید. اگر نمی‌توانید دفتر کار خود را ترک کنید، به عقب تکیه دهید و نفس عمیقی بکشید تا کاملا ریلکس شوید و میزان اکسیژن جذب شده تان را نیز افزایش دهید. کشش باعث می‌شود که سیستم گردش خون نیز بهبود یابد.

برای رفع خواب آلودگی در محل کار نوشیدنی مصرف کنید


توجه داشته باشید که میزان بیش از اندازه کافئین هم موجب می‌شود که شما اندکی عصبانی شوید و آب بدن تان تبخیر شود. به علاوه باید در روز میزان کافی آب بنوشید. این عمل میزان آب بدن شما را تنظیم می‌کند، اشتهای کاذب به میان وعده‌های ناسالم را کاهش می‌هد و حس خواب آلودگی را نیز از میان می‌برد. مصرف الکل را از نهار خود حذف کنید. نوشیدنی‌های الکلی باعث افت آنی فشار خون می‌شوند که این امر باعث ایجاد خستگی و کسالت می‌شود. یکی از تاثیرات جانبی کم‌آبی بدن ، احساس خستگی است. پیش از جلسه ، یک بطری آب تهیه کنید و با خود داشته باشید ، و هروقت که احساس خواب آلودگی کردید یک جرعه بزرگ بنوشید. می‌توانید به آشپزخانه یا محل استراحت بروید و به اندازه کافی قهوه بنوشید تا تمام بعدازظهر از کسالت دور باشید ، حداقل رفت و آمدهای مکرر شما به محل استراحت جلوی خواب شما را می‌تواند بگیرد

برای رفع خواب آلودگی در محل کار نفس عمیق بکشید


اگر در جلسه هستید و خواب به سراغ‌ شما آمد . تا جایی که می‌توانید نفس‌های آرام و عمیق بکشید. همکاران‌ شما هم نخواهند فهمید که چه ‌کار می‌کنید ، تمرین تنفس به اکسیژن گیری بدن‌ شما کمک کرده و خواب آلودگی را برطرف می‌کند.

برای رفع خواب آلودگی در محل کار حرکت ورزشی انجام دهید


در طول وقت نهار خود به باشگاه ورزشی بروید. یک پیاده روی تند و تیز باعث افزایش آدرنالین خون‌تان شده و اندورفین‌هایی را که احساس انرژی و هشیاری را در شما برانگیخته می‌سازد در خون شما رها می‌کند. هر وقت دیدید پشت میزتان کم کم به خواب می‌روید ، یک پیاده روی تند اطراف ساختمان ، حال‌ شما را عوض خواهد کرد. برای راه رفتن به بیرون بروید، از پله استفاده کنید. اجازه دهید که خون در بدن شما به جریان افتد. این عمل متابولیسم بدن را تسریع می‌بخشد و از خواب آلودگی و کسالت نبز جلوگیری می‌کند.

برای رفع خواب آلودگی در محل کار از آن فضا بیرون بروید


حتی اگر نمی‌توانید پیاده روی کنید ، چند دقیقه بیرون آمدن از محیط کار هم می‌تواند برای بیدار و هشیار کردن مغزتان عالی باشد. نور خورشید به بدن شما یادآوری می‌کند که روز است. پردازش طبیعی بدن برای این است که درطول روز هشیار و در طول شب خواب باشید. اگر هوا مناسب باشد می‌توانید در هوای بیرون کمی هم ورزش کنید تا از فوایدش هم بهره‌مند شوید.

برای رفع خواب آلودگی در محل کار میان وعده های مناسب بخورید


یک سیب یا مقداری ماست جزء میان وعده‌های فوری بی نظیر هستند. سعی کنید به صورت خود مقداری آب خنک بزنید تا رخوت از شما دور شود. گاهی اوقات حتی شستن دست‌ها نیز به شما کمک می‌کند تا احساس خستگی کمتری بکنید.

برای رفع خواب آلودگی در محل کار سعی کنید در محیط خنک کار کنید


کار کردن در یک فضای سرد‌تر باعث می‌شود تا شما هشیار‌تر بمانید. اگر اطراف شما گرم باشد احتمال دارد که به خواب فرو روید.
advertising