هنگام ارائه محصول جدید به بازار به این نکات توجه کنید

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/11/01
هنگام ارائه محصول جدید به بازار به این نکات توجه کنیدابتدا هدف خود را از تولید محصول جدید مشخص کنید. هدف شما ممکن است به دست آوردن کاربر جدید و یا افزایش فروش محصول خود از طریق کاربران قدیمی باشد. شما باید بسته به هدفی که از تولید محصول جدید دارید، استراتژی خود را تعیین کنید. مشخص کردن ویژگی‌های و فواید محصول‌تان بسیار مهم است چون به شما کمک می‌کند بهتر از دیگران محصول‌تان را بفروشید. شما باید بفهمید چه ویژگی‌هایی امتیاز بهتری دارد و می‌تواند با محصولات سایر شرکت‌ها و موسسات رقابت کند. کاری کنید که محصول‌تان برای خریداران ارزش خرید داشته باشد.مثلا اگر هدف شما از رونمایی از محصول جدید این باشد که ۱۰% از مشتریان فعلی شما محصول جدیدتان را نیز خریداری کنند، دیگر تنها درگیری کاربران جدید با محصول قبل از رونمایی از آن مفید نیست بلکه باید هم کاربران جدید و هم مشتریان فعلی خود را با محصول جدید خود تا قبل از روز رونمایی آشنا کنید.

پیش از هر اقدامی برای معرفی محصول، تعیین کنید که می‌خواهید از طریق کدام کانال ار تباطی (تلگرام، ایمیل، اینستاگرام و …) با مخاطبان خود در ارتباط باشید. شما باید کانال‌های متناسب برای آشنایی مخاطبانتان با محصول جدید را مشخص کنید. سپس برای هر کانال ارتباطی، چند معیار کلیدی تعیین کنید که نشان دهد آیا به هدف خود برای انتشار محصول جدیدتان دست یافته‌اید یا خیر. چند مثال از این این معیارهای کلیدی عبارتند از: تعداد مشترکین ایمیل که تا قبل از رونمایی از محصول جدید ثبت‌نام کرده‌اند، تعداد بازدیدهای منحصربه‌فرد از یک صفحه فرود مخصوص و … . این معیارهای کلیدی درواقع میزان موفقیت شما در درگیری افراد با محصول جدیدتان قبل از رونمایی از آن را نشان می‌دهد.

شما باید علاقه‌مندی‌های کاربران کانال‌های ارتباطی را شناسایی کنید و محصول خود را تنها به مخاطبان واقعی خود معرفی کنید. با این کار شما یک بازاریابی هدفمند انجام داده‌اید و تبلیغات خود را به جامعه هدف مشخصی نشان می‌دهید. بدین صورت، هزینه تبلیغاتی شما نیز کمتر می‌شود.اگر می‌خواهید تبلیغ محصول‌تان تمام و کمال صورت بگیرد، باید مشخص کنید مشتریان چه می‌خواهند و چه وقت قصد خرید محصول‌تان را دارند. اگر محصول با خواسته‌های مشتریان سازگاری داشته باشد، محصولات بیشتری در بازار به فروش خواهید رساند.

شما باید تا قبل از مرحله رونمایی از محصول جدید خود با تولید محتوای هدفمند و بامعنی در کانال‌های ارتباطی، توجه مخاطبان خود را به آن محصول جلب کنید. تولید یک محتوای تاثیرگذار کاری سخت است و نباید انتظار داشته باشید که در مدت یک هفته و فقط با یک تیم یک نفره بتوانید یک محتوای خوب تولید کنید. شما باید هزینه و وقت صرف کنید تا بتوانید با تولید یک محتوای خوب در مورد محصول جدیدتان، توجه مخاطبان خود را قبل از رونمایی به آن معطوف کنید. شما باید در این محتوا به ویژگی‌های محصول جدید خود و مزایایی که برای مشتریانتان دارد، بپردازید.

تولید محتوا آغازگر ارتباط شما با مخاطبانتان است و ایمیل این ارتباط را حفظ می‌کند. ایمیل موثرترین و کارآمدترین روش برای صحبت مستقیم با مخاطبان آنلاین است. با داشتن یک برنامه زمانی مناسب برای ارسال ایمیل، می‌توانید درگیری مخاطبان با محصول را تا روز رونمایی از آن حفظ کنید.

اگر می‌توانید محصول جدید خود را در یک خط سیر تولیدی با محصولات قبلی خود قرار دهید و آن را به گونه‌ای با محصولات قبلی و بعدیتان مرتبط سازید؛ چرا که افراد تمایل دارند بدانند که چه راهی برای تولید محصول طی شده است. شما با بیان یک روند داستانی از تولید محصولات خود می‌توانید آن‌ها را بیشتر  به محصولات خود جذب کنید.

فرآیند انتشار موفق یک محصول هیچ‌گاه به اتمام نمی‌رسد. این فرآیند از قبل از انتشار محصول شروع می‌شود و تا بعد از رونمایی از آن ادامه دارد. شما باید در راستای درگیری مخاطب با محصول، قبل از رونمایی از آن، تیم فروش و پشتیبانی از مشتری خود را پرورش دهید تا بتوانند آماده پاسخگویی باشند. بسیاری از شرکت‌ها این مورد را فراموش می‌کنند. آن‌ها افراد را به استفاده از محصول خود ترغیب می‌کنند ولی تیم فروش و پشتیبانی از مشتری آمادگی کافی ندارند و با ایجاد زمان انتظارهای طولانی برای پاسخ به مخاطبان و دادن اطلاعات مبهم از محصول به آن‌ها، شانس خویش را برای تحقق وعده‌های فروش محصول جدید از دست می‌دهند.

باید جزئیات و ویژگی‌های محصولات‌تان را بر روی برگه‌ای بنویسید تا مردم عرضه‌ی محصول شما را ساده‌تر و سریع‌تر بپذیرند. همچنین می‌توانید فواید، بعضی از مزایا، و هر منفعت دیگری که از محصولتان نصیب مردم خواهد شد را در آن برگه بنویسید. علاوه بر نگرانی درباره‌ی کیفیت محصول، قیمت آن نیز مورد دیگری است که مشتریان به آن دقت می‌کنند. شما باید یک برگه‌ی فروش حاوی اطلاعات قیمت درست کنید که خرید محصول را برای مردم راحت‌تر کند.برگه‌ی خریداران بالقوه درست کنید.این برگه فهرستی از مشتریان واجد شرایط است که به آن‌ها محصول‌تان را خواهید فروخت. شما می‌توانید نام آن‌ها را در دیتابیس (پایگاه داده‌ها) اضافه کنید تا مشخص شود مشتریان بالقوه چه کسانی هستند. هرچه مشتریان بیشتری داشته باشید، محصولات بیشتری خواهید فروخت.

هرچه از بازار دانش و اطلاع بیشتری داشته باشید، در این حوزه موفق‌تر خواهید بود. هر موقع محصول جدیدی را عرضه می‌کنید، باید آن را قبل از عرضه آزمایش کرده باشید. شما می‌توانید با مشتریان درباره‌ی دیدگاه‌شان نسبت به محصول مصاحبه کنید یا می‌توانید تحقیقی درباره‌ی طرز تفکر مردم درباره‌ی آن انجام دهید. باید پی ببرید مخاطب چه فکری می‌کند، از چه چیزی خوشش می‌آید، و در محصول شما به دنبال چه چیزی می‌گردد. باید درباره‌ی مخاطبان و بازارتان قبل از عرضه‌ی محصول تحقیق کنید.

باید برای کسب اطلاعات درباره‌ی رقبای‌تان وقت بگذارید. وقتی مشخص کردید چه کسی رقیب‌تان است، باید فهرستی از کسب و کاری که همان محصول را برای عرضه کردن دارد تهیه کنید. شما می‌توانید طرح‌های بازاریابی موسسات مختلف را یاد بگیرید؛ توصیه‌هایی درباره‌ی نحوه‌ی عرضه‌ی ماهرانه‌ی یک محصول جدید بیاموزید. از این طریق، به بعضی از استراتژی‌های مفید برای عرضه‌ی محصول جدیدتان دست پیدا خواهید کرد و همچنین نحوه‌ی گل کردن محصول‌ جدیدتان در بازار را ارزیابی خواهید کرد.

حتما مطمئن شوید که مشتریان‌تان به راحتی آنچه را از طریق محصول‌تان اطلاع رسانی کرده‌اید درک می‌کنند. شما باید برای مشتریان‌تان فرصتی فراهم آورید که با استفاده‌ی آزمایشی و رایگان، دانلود رایگان، دمو، و ویدیو معرفی‌نامه‌ی محصول‌تان نسبت به فعالیت‌های شما آگاهی پیدا کنند. به علاوه، باید آزمایش‌هایی مانند نظرسنجی، و مصاحبه برای ارتقاء عرضه‌ی محصول خود انجام دهید.

مشتریان، تحلیلگران، یا سایر آدم‌ها اگر محصول‌تان بتواند کمک‌شان کند آنچه را به دنبالش هستند بیابند همیشه محصول شما را به خاطر خواهند داشت. همچنین باید حساب حد و اندازه‌های محصول خودتان را بدانید، که به شما در تشخیص پیام‌هایی که مشتریان را مطلع می‌کنند کمک فراوانی خواهند کرد. عرضه‌ی شما هرگز متوقف نخواهد شد؛ بلکه در گذر زمان بهبود پیدا می‌کند. شما همچنین باید در تبلیغات ابتکار به خرج بدهید تا بتوانید مشتریان را جلب و علاقمند کنید.

بعضی از تبلیغات مشتریان را خسته و کسل می‌کند. شما باید چیز متفاوتی درست کنید مثل ویدیوهای جالب و سرگرم کننده، چاپ نظرسنجی یا یک بررسی، گرفتن یک سری عکس جالب یا شعارهای منحصر به فرد درباره‌ی محصول، که می‌تواند به مشتریان کمک کند محصول شما را به راحتی به خاطر بیاورند. شما می‌توانید از حقه‌های بازاریابی استفاده کنید که هدف‌شان جلب توجه مشتریان به محصول مورد نظر است. شما می‌توانید به آن‌ها نمونه‌هایی از محصول یا تخفیف‌هایی هنگام خرید هم بدهید. متعاقبا، می‌توانید از مشتریان بپرسید کدام نمونه از محصول را دوست دارند، چقدر از محصول رضایت دارند، و خواستار چه تغییراتی در محصول هستند.

بسیاری از کارآفرینان برای عرضه‌ی محصولات جدید وبسایت درست می‌کنند. اگر می‌خواهید مشتریان درباره‌ی محصول‌تان سریع‌تر چیزهایی بدانند، پس وبسایتی طراحی کنید که در آن بتوانید از مقایسه‌ها، پیشنهادات تبلیغاتی، ویژگی‌های محصول، و اطلاعات سفارش برای تبلیغ محصول‌تان استفاده کنید. به خصوص، باید مکان تبلیغ و مکان تماس را که به مردم کمک می کند بازخوردهای خود را به راحتی ارسال کنند ارائه کنید. به علاوه، باید وبسایت‌تان را بهینه سازی کنید تا بیشترین اثری را که فناوری می تواند به جا بگذارد برای خود به ارمغان بیاورید.شما می‌توانید برای عرضه‌ی محصول جدیدتان وبسایت مختص به خودتان را درست کنید. اما مطمئن شوید که حتما یک تبلیغ خریداری کنید. مکان تبلیغ در وبسایت‌تان بسیار اهمیت دارد و می‌تواند به شما در معرفی کردن محصول‌تان کمک کند.

اگر تصمیم گرفته‌اید که محصول‌تان را به صورت آنلاین بازاریابی کنید، باید توجه داشته باشید که وبلاگ نویسی یکی از مهم‌ترین اشکالی است که از طریق آن می‌توانید یک محصول جدید را به طرز موفقیت آمیزی عرضه کنید. شما باید بعضی از معروفترین وبلاگنویسان را از هویت خود آگاه سازید و همچنین محصول‌تان را به آن‌ها بشناسانید. اگر به آن‌ها پیشنهاد کمک بدهید آن‌ها به شما در امر تبلیغات کمک خواهند کرد.

بعد از فروش محصول‌تان به مشتریان، تماس‌تان را با آن‌ها حفظ کنید. باید مطمئن شوید که موسسه‌ی شما هنگام خرید محصولات و بعد از آن به مشتریان اهمیت می‌دهد. موسسه‌ی تجاری شما باید یک تیم نگهداری حرفه‌ای و همچنین یک دپارتمان حمایت از مشتریان برای کمک به مشتریان‌تان هر زمان که نیاز باشد در اختیار داشته باشید. شما باید اطلاعات تماس ضروری مانند نشانی ایمیل را جهت کمک به سهولت تماس برقرار کردن مشتریان برایشان ارسال کنید. موسسه‌ی تجاری شما باید کارکنان را در زمینه‌ی مدیریت تماس‌ها یا درخواست‌های مشتریان آموزش دهد تا دغدغه‌ای در زمینه‌ی پاسخگویی‌ّ به مشتریان وجود نداشته باشد.
advertising