چطور هنگام کار انرژی بگیریم و شاداب باشیم

سبک زندگیکار و تجارت

- 97/10/17
چطور هنگام کار انرژی بگیریم و شاداب باشیم

روز خود را با تمرینات ورزشی آغاز کنید


شاید فکر کنید که تمرینات ورزشی سنگین شما را خسته می کنند، اما در واقع رسیدن به آن پمپاژ خونی که از این طریق ایجاد می شود اولین چیزی است که انرژی شما را برای روز حفظ می کند. خوردن یک صبحانۀ خوب را هم فراموش نکنید، چراکه سوخت لازم برای فعالیت های روزتان را تأمین می کند. اگر به دنبال شروع مجدد ورزش و راه های آغارز مجدد آن هستید در لینک زیر با ما همراه شوید.

خدا را شکر کنید


روزی یک بار در حالی که به مدت ده دقیقه به پیاده روی می پردازید، خدا را شکر کنید. هنگام انجام این کار، روی چیزهایی که مایل به شکرگزاری هستید، تمرکز کنید. پس از انجام پیاده روی، به احساس واقعی ذهن خود رجوع کنید و دریابید که چه احساسی دارید. این راهکار ساده به تلفیق تاثیر مثبت این ورزش با احساس سپاس و تشکر شما از خدا می پردازد. در نتیجه مغز سرشار از " اندروفین " شده و سلول های عصبی زنده و سرحال می شوند.

همۀ غرایض شخصی را از میان بردارید


تمام آن بار عاطفی برخواسته از غرایض شخصی هر روزه آسیب های خودش را می رساند. خواه حس عصبانیتی باشد که به خاطر یکی از همکارانتان دارید و خواه حسی باشد که از فردی دور از محل کار دریافت می کنید، در هر حال این هیجانات می توانند حواس شما را پرت کنند و انرژی شما را تحلیل ببرند. ما معمولاً می خواهیم فکر کنیم که احساساتمان را نادیده می گیریم، اما اغلب فقط روی آنها درپوش می گذاریم و این به خودی خود انرژی ما را می گیرد. فهرستی از کینه ها و بیزاری هایی که به دل دارید آماده کنید و زمانی را به برطرف کردن آنها اختصاص دهید تا اینکه کاملا از بین بروند. بعد از این کار احساس می کنید روزانه چند دقیقه ای به ساعتتان اضافه شده است.

افکار منفی را دور کنید


زمانی که افکار منفی به ذهن تان هجوم می آورد به سرعت تابلوی " توقف " را مجسم کنید! سپس آن افکار را از ذهن تان خارج کنید و یا با فکری مثبت جایگزین نمایید. دکتر " ویلسون " می گوید: " افکار منفی انرژی ذهن را به طور قابل ملاحظه ای هدر می دهد" در صورت امکان، از " انتقاد نا به جای خود " نیز دوری کنید.

یک زمان 15 دقیقه ای را به مزاح و شوخی اختصاص دهید


خنده یک منبع طبیعی انرژی است. ایندورفین آزاد شده در اثر خنده های ریز اثر خوبی مانند ایندورفین آزاد شده در تمرینات ورزشی دارند. می توانید در محل کار و زمانی که مناسب است زمانی را به خواندن لطیفه های آنلاین یا تماشای ویدیو های خنده دار یوتیوب اختصاص دهید. می توانید تعدادی از همکارانتان را گیر بیاورید و برای دقایقی یک بزم کوچک لطیفه و خنده راه بیندازید. با این کار جو کاری را راحت تر می کنید و باعث می شوید همه حس خوبی را نسبت به بقیۀ روز داشته باشند. ساعت 2:30 بعد از ظهر زمان خوبی برای این کار است چون معمولاً این همان زمانی است که چرت بعد از ناهار به سراغتان می آید. دقت کنید که زمان انجام هر یک از این کار ها مناسب و به موقع باشد و باعث اخلال در شرایط کاری و یا ناراحتی همکارانتان نشود.

یک پیاده روی 15 دقیقه ای داشته باشید


گاهی فقط لازم است بیرون برویم. فرقی نمی کند که هوا گرم باشد، سرد باشد، یا بارانی، جدا شدن از آن صندلی و کامپیوتر می تواند ذهن و بدنتان را سرزنده کند. گوشی موبایلتان را هم همان جا بگذارید و بروید. کمی بدنتان را بکشید، نفس عمیق بکشید و به فضای بیرون بروید تا احساس سرزندگی و بیداری کنید.

در طول وقت ناهار یک مطلب جالب بخوانید


یک گریز کوچک خوب است تا ذهنتان را پاک کنید و انرژی تان را مجددا راه اندازی کنید. داستان های کوتاه می توانند انتخاب خوبی برای وقت استراحت ناهار باشند. نه تنها سرگرم کننده هستند بلکه با تمام شدندنشان در وقت ناهار، حس یک کار انجام شده را به شما می دهند که این به شما کمک می کند تا اعتماد به نفستان را بالا ببرید، باز گردید و در طول روز با موانع مقابله کنید. یک داستان کلاسیک مثل داستان های مارک تواین را امتحان کنید و بعد می بینید که با این کار احساس می کنید زمانتان را صرف کار ارزشمندی کرده اید. اگر شما کاربران علاقه به شروع مطالعه حرفه ای کتاب دارید هم می توانید .

هر گونه اختلاف و ناسازگاری با رئیس یا همکاران خود را برطرف کنید


نگرانی در مورد اختلافات می تواند توجه شما را کم کم از بین ببرد و به سرعت خسته تان کند. عقب نایستید. با موضوعات پیش رو مقابله کنید. اگر در طرز برخوردتان رو راست، همدل و با سیاست باشید می توانید یک رابطۀ نزدیک تر ایجاد کنید تا روز های پیش رو را لذت بخش تر کنید.

یک کار خوب برای یک همکار انجام دهید


انرژی به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. این نکته می تواند در سطوح مختلفی مفید واقع شود. اینکه در مورد شخص دیگری فکر کنید انرژی بخش است. خودِ عملِ بخشیدن، یک حس متعالی در انسان ایجاد می کند و صد البته سپاسگزاری هم انرژی زیادی برای شما فراهم می کند. این کار فوق العاده را به مدت یک هفته هر روز امتحان کنید و نتیجۀ غافلگیر کنندۀ آنرا خواهید دید. اگر هم می خواهید اصول و نکات مهم برای داشتن یک رابطه خوب با همکار را فرا بگیرید قبل تر در هاو کن یو در لینک زیر این مطلب را برای شما تهیه کرده ایم.

به مدت 15 دقیقه با یک دوست خوب صحبت یا چت کنید


هیچ چیز مثل صحبت کردن با یک دوست صمیمی نمی تواند روز شما را بسازد. خواه یک گپ دوستانه باشد یا خالی کردن درد و دل ها و ناامیدی های آن روز، فرقی نمی کند، در هر حال این ارتباط کوتاه اما با صفا می تواند باطری شما را شارژ کند و پشتیبانی لازم برای مبارزه با یک روز سخت را برای شما فراهم کند. بهترین قسمتش این است که شما هم متقابلاً این احساس را در دوستتان ایجاد می کنید.

قبل از انجام کارها، آن ها را بررسی کنید


زمانی که کسی از شما می خواهد کاری را برایش انجام دهید بهتر است بگویید: " به من اجازه دهید برنامه ام را بررسی کنم، سپس به شما خبر می دهم. "این روش به شما کمک می کند تا با فرصت بیشتری در رابطه با این درخواست فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا واقعا می خواهید این کار را انجام دهید یا انجام آن فقط به اتلاف انرژی شما می انجامد.

در رابطه با کار خود بیشتر فکر کنید


اگر از کاری که انجام می دهید متنفر باشید نه توصیه های فوق الذکر و نه مقدار بسیار زیاد کافئین، انرژی لازم برای از بین بردن دائم روزهای کاری افسرده کننده را در شما ایجاد نمی کنند. راهی پیدا کنید تا برای انجام یک کار لذت بخش به شما حقوق بدهند. لازم نیست خودتان و اطرافیانتان را بدبخت کنید. زندگی کوتاه است و شما حق دارید از تک تک روزهای آن لذت ببرید.
advertising