برای کاهش استرس از تنباکوی کوهی استفاده کنید

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/09/25
برای کاهش استرس از تنباکوی کوهی استفاده کنیدتنباکوی کوهی داروی مناسبی برای انواع دردها می باشد و هم در طب سنتی و هم درهومیوپاتی به شکل گسترده ای مصرف می گردد.این گیاه جهت درمان کبودی ها و سایر دردها، آسیبهای ورزشی و حتی عمل جراحی و یا جراحیهای دندانپزشکی مفید است.تنباکوی کوهی از دوران قدیم به عنوان درمان خانگی ضربدیدگی‌ها و کشیدگی رباط‌های مفصلی، به ویژه در نواحی کوهستانی اروپا مصرف می شده است.

خواص تنباکوی کوهی


از بین بردن جراحات، تسکین دهنده و آرامش بخش، معالجه سیاه سرفه، از بین بردن رماتیسم،خواص تنباکوی کوهی در کاهش استرس
شبیه برخی از گیاهان دارویی، تنباکوی کوهی نیز می تواند به کم کردن استرس و اضطراب کمک نماید. دانشمندان امروزه به این نتیجه رسیده اند که تعداد زیادی از بیماری‌های مزمن به خاطراسترس ایجاد می گردند و به همین خاطر مصرف دم‌نوش‌های گیاهی مثل چای تنباکوی کوهی می‌تواند اعصاب شما را آرام نماید و شرایط استرس‌زا را کم کند. همچنین از تحقیقات دانشمندان نتایج دیگری هم به اثبات رسیده که استفاده ازچای این گیاه بر روی ترشح بعضی از هورمون‌های بدن موثر می باشد که یکی ازاین هورمون ها کورتیزول می باشد. از این هورمون به عنوان شاخص ترین علت ایجاد استرس و اضطراب نام می برند .

تنباکوی کوهی کاهش استرس


مانند بسیاری از گیاهان دارویی، تنباکوی کوهی نیز قادر است به کاهش استرس و اضطراب منجر شود. دانشمندان امروزه ثابت کرده‌اند که بسیاری از بیماری‌های مزمن ریشه در استرس دارند و از همین رو استفاده از دم‌نوش‌های گیاهی مانند چای تنباکوی کوهی می‌تواند اعصاب شما را راحت کرده و شرایط استرس‌زا را بکاهد. این موضوع تنها در اعصاب شما خلاص نمی‌شود چرا که مشاهدات حاکی از این است که مصرف چای این گیاه بر روی ترشح بعضی از هورمون‌های بدن تأثیر دارد که از جمله آنها می‌توان به کورتیزول اشاره کرد. از این هورمون به عنوان مهم‌ترین علت ایجاد استرس و اضطراب یاد می‌شود و از همین رو کاهشش می‌تواند به شما در این زمینه کمک شایانی کند.

خواص تنباکوی کوهی برای پوست


پوست پهناورترین اندام بدن می باشد که به عنوان اولین سد دفاعی در خدمت بدن انسان می باشد. به همین دلیل، معمولاً روی پوست سرشار از آلودگی‌ها و مواد بیماری زا می‌باشد. یکی از شاخص ترین کارهایی که شما قادر هستید جهت نگهداری سلامت عمومی بدن خود به آن بپردازید، تقویت سلامت پوست می‌باشد. و چون که پوست در معرض بیشترین مقدار تابش نور خورشید می باشد،
در خطر ابتلا به بیماری هایی مثل سرطان پوست و اگزما هستند. این گیاه سرشار از ویژگی های ضد التهابی می باشد و از همین رو می‌توان به شما در این زمینه یاری رساند. همچنین جالب است بدانید که این گیاه در کاهش زخم، آکنه و ضایعات پوستی نیز موثر است.

خواص تنباکوی کوهی برای مو


در حال حاضر محصولات گیاهی علاقه مندان زیادی دارد چرا که این محصولات هیچ گونه عوارض جانبی از خود باقی نمی گذارند. تنباکوی کوهی یکی از همین مواد گیاهی می باشد که از آن در تهیه شامپو مصرف می گردد چرا که ترکیبات موجود در آن می توانند به شکل مؤثری به سلامت موهای شما یاری رسانند. مصرف آن به شکل موضعی قادر است باعث از بین بردن بیماری های رایجی مثل شوره سر و کاهش ریزش مو می گردد.

درمان آرتریت با تنباکوی کوهی


آرتریت رایج‌ترین بیماری مفصلی محسوب می‌شود. در سال 2016 گزارشی توسط موسسه بهداشت و سلامت ایالات متحده آمریکا به چاپ رسید که نشان می‌داد این مشکل بیش از 35 درصد افراد را تهدید می‌کند. متأسفانه هنوز برای آرتریت درمان قطعی پیدا نشده اما شما می‌توانید با استفاده از موادی که در خود خواص ضد التهابی دارند، این مشکل را مدیریت کنید. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، تنباکوی کوهی سرشار از ترکیبات ضد التهابی است و از همین رو مصرفش به کسانی که به آرتریت دچار هستند، به شدت توصیه می‌شود.

مضرات تنباکوی کوهی


استفاده بیش از حد مجاز آن زیان دارد و حتما باید با نظر پزشک میل گردد همچنین باید بدانید که تنباکوی کوهی حاوی میزان متوسط از helenalin است که بسیار سمی می باشد متأسفانه اگر دوز استفاده شما مناسب نباشد، ممکن است حتی منجر به مرگ گردد.(خواص تنباکوی کوهی )
advertising