دارو های گیاهی پیشگیری از آنفولانزا را بشناسیم

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/09/07
دارو های گیاهی پیشگیری از آنفولانزا را بشناسیمگیاهان دارویی از ارزش و اهمیت خاصی در تأمین بهداشت و سلامتی جوامع هم به لحاظ درمان و هم پیشگیری از بیماریها برخوردار بوده و هستند.
خیلی از بیماری‌های کوچک مثل سرما‌خوردگی نیاز خاصی به درمان ندارد‌، کافی است بدن را کمک کنیم که برای مقابله با بیماری مقاوم شود‌، یکی از روش‌های خوب برای مهار سرما‌خوردگی مصرف جوشانده بابونه به همراه ویتامین C است، چرا که با مصرف ویتامین C می‌توانیم درمان سرماخوردگی را تسهیل کرده و از ایجاد مجدد آن پیشگیری کنیم، در واقع ویتامین C ویتامین جاودانگی است‌.
انواع دم‌نوش‌ها مانند دمنوش آویشن، نعنا، پونه، شوید وعسل جهت پیشگیری و درمان سرماخوردگی و مصرف روزانه یک لیوان از این دمنوش برای جلوگیری از سرماخوردگی توصیه می‌شود.
از جمله رایج ترین اقدامات به هنگام بروز سرماخوردگی و مشکلات ناشی از آن مانند گرفتگی و خشکی مخاط بینی، سرفه و بُخور دادن... است، از آنجا که منابع گرمازا به خصوص از نوع متمرکز آن مانند شومینه و بخاری، هوا را خشک می کنند، با کاربرد این لوازم، این مشکلات نیز افزایش می‌یابند، لذا همواره رطوبت مورد نیاز در اتاق را با قرار دادن کاسه یا کتری پُر از آب بر روی اجاق گاز یا بخاری، همچنین ریختن اندکی محلول اکالیپتوس در آن تامین کنید ‌یا اگر دستگاه بُخور دارید، به وسیله‌ی آن هوای موجود را مرطوب کنید. بهتر است بیمار با ریختن مقداری محلول اکالیپتوس در ظرف آب جوش، بُخور دهد، به این شکل که با انداختن حوله‌ای بر روی سرش، صورت خود را بالای ظرف حاوی مواد بُخور بگیرد و تا حد امکان تنفس های عمیق انجام دهد تا بخارهای آب و هوای گرم، بیشتر و به طور مستقیم وارد مجاری تنفسی او شود، سپس در پایان، حوله را بر روی صورت خود کشیده و تا پایان خشک شدن رطوبت و عرق موجود در سر و صورتش، حوله را به همان شکل نگه دارد و به فضای سرد وارد نشود.

بومادران کاهش علائم سرماخوردگی:


بومادران معمولاً به صورت چای برای کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا، کنترل تب های همراه با بیماری و تسریع در بهبودی استفاده می شود. این چای را به صورت داغ بنوشید، چرا که تعرق را زیاد کرده و موجب خنک شدن بدن می شود. افزایش تعرق می تواند به کاهش تب کمک کرده و منجر به پاکسازی مواد بیماریزا و زاید از بدن گردد. بومادران معمولا به صورت مخلوط با آقطی (Sambucus nigra) به کار می رود

سیر درمان عفونت آنفولانزا


قبل از اینکه آنتی بیوتیکهای مدرن در جامعه بصورت فراوان قابل دسترس باشند، سیر یکی از شایعترین داروها برای درمان عفونتها بود. امروزه نیز اگرچه آنتی بیوتیکهای قویتری در دسترس ماست، اما سیر هنوز هم در درمان عفونتها کاربرد دارد. سیر یک داروی عالی برای تمام انواع عفونتهای تنفسی ازجمله سینوزیت، سرماخوردگی، آنفولانزا، گلودرد، سرفه و بویژه برونشیت است. خوردن یک سیرچه بصورت کامل یا خردشده همراه با غذا و یا به صورت قرص، توانایی بدن برای مبارزه با عفونت و تسریع در بهبودی را بالا می برد.

لیمو درمان آنفولانزا


لیمو یکی از درمانهای رایج خانگی است که طیفی از بیماریها و ناراحتی ها را درمان می کند. یک نوشیدنی سنتی که از لیمو و عسل تهیه شده و اندکی زنجفیل و سیر نیزبه آن اضافه شده است، می تواند داروی بسیار مناسبی برای درمان آنفولانزا، سرماخوردگی، سرفه و مشکلات گوارشی باشد. بطور کلی، میوه لیموترش مقاومت بدن به عفونت را افزایش می دهد.

نعناع درمان سرماخوردگی


ترکیب نعناع با آقطی (Sambucus nigra) یک داروی مؤثر برای درمان سرماخوردگی، تب، زکام و عفونت های معدی است. چای داغ نعناع بدن را تحریک به عرق کردن می کند و تب را از بین می برد.

زنجبیل درمان آنفولانزا


زنجبیل با طعم گرم و شناخته شده ی خود یکی از مهمترین و همه کاره ترین ادویه های دنیا است که می توان آن را به هر دمکرده ی گیاهی برای بهتر کردن طعم افزود. زنجبیل به تنهایی می تواند گردش خون به سطح پوست را تحریک کند، موجب افزایش تعریق شده و حالت تهوع را نیز تسکین دهد. ترکیب ریشه ی تازه ی زنجبیل با سیر و عسل یک داروی سریع برای سرماخوردگی و آنفولانزا بوده و ناراحتی معده را نیز از بین می برد.
وقتی که سرما خوردگی، آنفولانزا یا عفونت سینه به وجود می آید، چای ریشه ی زنجبیل تازه می تواند مقاومت بدن به بیماری را بالا برده و احساس بهبودی را به بیمار ببخشد. تهیه ی چای ترکیبی زنجبیل با گیاهانی مثل دارچین، سیر و شیرین بیان می تواند اثر بهتری داشته باشد.
advertising