درمان سرما خوردگی با دمنوش های خانگی

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/08/19
درمان سرما خوردگی با دمنوش های خانگی

درمان سرماخوردگی با دم نوش گشنیز


در فصل زمستان و پاییز بیشتر آدم ها دچار سرما خوردگی می شوند.با دم کردن گیاه گشنیز باعث پیشگیری از سرماخوردگی می شودو اگر سرما خورده باشید با مصرف این دم نوش حالتان را دو روزه بهبود می بخشد.

درمان سرماخوردگی با دم نوش آویشن


بعضی وقت ها پیشگیری کارساز نیست و با حمله غافلگیرانه ویروس سرماخوردگی مواجه می شوید. در چنین شرایطی نوشیدن دم نوش آویشن کمک کننده است چون تاثیر زیادی در تسکین سرفه و تنگی نفس دارد.

جوشانده اسطوخودوس علیه سرماخوردگی


یکی از مهمترین داروهای گیاهی برای درمان سرماخوردگی، جوشانده اسطوخودوس، پونه، نعنا و آویشن است که هم خاصیت ضد درد داردو هم باعث تسکین سرفه های خشک می شود.

درمان سرفه های خشک با جوشانده دارچین


خشکی هوا در فصل زمستان یکی از مهمترین دلایل بروز سرفه های خشک، به ویژه در افراد مبتلا به آلرژی های فصلی یا بیماران تنفسی است. برای حل این مشکل می توانید از جوشانده دارچین کمک بگیرید.

دم نوش زمستانی


افسردگی فصلی نوعی افسردگی است که هر سال در یک زمان معین در فرد بروز می کند. این بیماری معمولا از پاییز و زمستان شروع شده و در بهار یا اوایل تابستان تمام می شود و با علائمی مانند احساس خستگی، خواب آلودگی، کاهش میزان انرژی، استرس و اضطراب، افزایش وزن، تمایل به تنهایی و … همراه است. البته به گفته متخصان طب سنتی به کمک دم نوش زعفران می توانید به جنگ این نوع افسردگی بروید زیرا زعفران علاوه بر اینکه مفرح و نشاط آور است، خاصیت ضد افسردگی هم دارد.
advertising