برای درمان سرماخوردگی از ترکیبات عسل استفاده نمایید

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/09/03
برای درمان سرماخوردگی از ترکیبات عسل استفاده نمایید

ترکیب معجزه آسا عسل در شلغم برای درمان سرماخوردگی


یه دونه شلغم بزرگ را تمیز شسته و سر و تهش رو بزنید. از سرش به اندازه یه کلاه بردارید و توش رو با قاشق چایخوری خالی کنید. مواظب باشید تهش سوراخ نشه. یه جوری خالیش کنید که یه لایه نازک تهش بمونه. بعد، حدود یه قاشق غذاخوری توش عسل بریزید. سرش رو خالی بذارید. سپس شغلم حاوی عسل رو توی یه استکان طوری قرار بدید که به ته استکان نرسه. یعنی به بدنه استکان گیر کنه.5ساعت صبر کنید.یا یه شب تا صبح، در کنار محلی که دمای آن کمی بیشتر از دمای اتاق باشد، مانند کنار شوفاژ ،قرار دهید،ملاحظه می‌کنید که اولا حجم عسل زیاد شده (به خاطر آب انداختن شلغم) و نکته مهم این که ته استکان،عصاره ای از ترکیب آب شلغم و عسل جمع میشود. همون یه قاشق جمع شده ته استکان، معجونی فوق العاده مفید برای . درمان سرفه های خشک، مزمن و آلرژیک میباشد،قبل ازخواب نوش جان کنید..میتوانید دو و یا سه عدد شغلم را هم زمان درست کنید و در سه نوبت استفاده کنید. در ضمن این کار تا دو مرتبه با همین شلغم امکان پذیر است و عصاره آن پس از دو بار دیگر به انتها می رسد.

نکته :اگر دسترسی به عسل ندارید میتوانید از شکر بجای عسل استفاده کنید..به این صورت هم خواص بالا را تا حدودی خواهد داشت .
بیشتر اوقات این معجون را درست کنید ، به غیر از اینکه از شر سرفه های خشک و مزمن را حت میشوید ، برای زدودن مسمومیت الودگی هوا بسیار مفید و نیز از انسداد مجاری تنفسی جلوگیری میشود و در ضمن مشکلات گوارشی، کبدی، را کاهش و درمان میکند ..حتما این روش را امتحان کنید تا معجزه ان را ببینید.
توجه:موقع خرید شغلم های را انتخاب کنید که کاملا سفت، سفید سالم، بدون زدگی و بدون لک باشند.معجون به دست آمده را بیش از 48ساعت نگهداری نکنید.

عسل و دارچین برای سلامتی


دارچین در درمان اختلالات گوارشی، ناراحتی های هنگام عادت ماهانه و دردهای مفصلی، فواید و خواص اساسی خود را نشان داده است. تاثیر آن روی دردهای مفصلی ناشی از وجود مقدار زیادی سینامالدهید در آن است. ترکیب مولکولی ضد التهابی که به دارچین طعم و عطر خاصش را میدهد.

عسل نیز بخاطر خواص ضد التهابش شناخته شده است،دارای خواص دیگر همچون: ویتامین C، ویتامین B6، کلسیم ،آهنف منیزیم، فسفر،پتاسیم،روی

استفاده دارویی عسل و دارچین


دلایل اینکه این دو اَبَر خوراکی چنین تاثیر قدرتمندی روی بدن دارند خیلی زیاد است، اما اکثرا روی قابلیت آن ها در کنترل عفونت و التهاب، مبارزه با عوامل بیماری زای آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن تمرکز دارند. برخی دیگر از فواید درمانی تجربه شده در اکثر مواقع توسط افرادی که عسل و دارچین را مخلوط می کنند عبارتند از:

دارچین با عسل درمان سرماخوردگی


در تحقیقی منتشر شده در نشریه ی آمریکایی داروهای چینی، مشخص شد عصاره دارچین می تواند تاثیر بسیار زیادی در کند سازی چندین باکتری و قارچ بگذارد
در اصل، زمانی که افراد به طور معمول از عسل خام که مقاومت بدن را افزایش میدهد استفاده کنند، یا اصلا مریض نمیشوند یا اگر هم سرما بخورند بسرعت خوب می شوند

دارچین با عسل برای رفع آکنه و عفونت های پوستی


روغن دارچین با عسل در سرتاسر جهان برای درمان ناراحتی های پوستی همچون آکنه و عفونت های پوستی بخاطر خواص ضد باکتری آن استفاده می شود.
محققان ایرانی کشف کرده اند که بدلیل خواص ضد باکتریایی، ضد التهاب و آنتی اکسیدانی آن عسل حتی در درمان زخم و سوختگی هم قوی تر عمل کرده و نسبت به داروهای شیمیایی مرسوم آثار کمتری از عفونت روی پوست بجا می گذارد

ترکیب عسل و دارچین


مخلوط دارچین و عسل زیر به همراه خواص ضد میکروبی اش می تواند لبخندی شگفت انگیز به شما بدهد! عسل و دارچین حیقتاً ترکیبی عالی هستند.
1پیمانه آب گرم
1قاشق غذاخوری عسل خالص
1 قاشق چای خوری دارچین
advertising